آخرین تست‌های مازراتی گرکاله پیش از رونمایی رسمی

کراس‌اور دیگری از مازراتی در راه است. حالا دیگر می‌دانیم که گرکاله - Grecale - دیگر یک راز نیست. بعد از انتشار تصاویر متعددی از تست میدانی این خودرو زیر پوشش سنگین استتاری حالا شرکت یک نسخه پیش‌تولید آن را راهی خیابان کرده است.

مازراتی گرکاله قرار است روی پلتفرم مشترک با آلفارومئو استلویو ساخته شود. نام این خودرو هم همچون اکثر محصولات شرکت، از بادی مدیترانه‌ای گرفته شده و گزینه‌­ای ارزانتر از مازراتی لوانته و البته رقیبی دردسرساز برای پورشه ماکان است.

اگرچه این خودرو در آستانه تولید نهایی قرار دارد ولی هنوز هم برای مخفی ماندن ریزه‌کاری‌های طراحی آن از پوشش گمراه‌کننده استتاری استفاده شده است. نکته مهم درباره انتشار تصاویر نسخه پیش‌تولید مازراتی گرکاله این است که این خودرو توسط جان الکان رئیس استلانتیس و کارلوس تاوارس مدیرعامل مدیرعامل این گروه تست شد. همچنین مدیران ارشد استلانتیس بعد از بازدید از کارخانه مازراتی در مودنا و بررسی خط تولید نسخه جدید MC20 سراغ افتتاح بخش مدرن رنگ و لابراتوار مهندسی رفتند.

مازراتی گرکاله

هرچه هست رسانه‌ها اطلاعات محدودی درباره مشخصات فنی این خودرو در دست دارند. با این حال می‌دانیم که این خودرو مشابه آلفارومئو استلویو مجهز به انتقال قدرت دو دیفرانسیل و یک پیشرانه بنزینی با آرایش شش سیلندر Vشکل دو توربو است. البته از پیش‌تر خبرهایی مبنی بر عرضه موازی نسخه تمام برقی این خودرو نیز منتشر شده بود.

این خودرو براساس پلتفرم Giorgio شکل گرفته که با مدل‌های آلفارومئو استلویو و جولیا مشترک است. البته با توجه به افزایش تنوع محصولات برقی گروه استلانتیس به عنوان چهارمین خودروساز بزرگ دنیا، احتمال دارد در آینده نزدیک شاهد حذف این پلتفرم از گردونه تولید باشیم. اما به هرحال زمان نسبتاً زیادی برای طراحی مازراتی گرکاله صرف شده و تمام نسخه­‌های این خودرو شامل بنزین­‌سوز، هیبرید خفیف و برقی روی همین ساختار تولید می­‌شوند.

آن‌طور که از بررسی کلی طراحی مازراتی گرکاله برمی‌آید این خودرو سعی دارد از اصول طراحی کراس‌اور بزرگ‌‌تر مازراتی یعنی لوانته پیروی کند. با این‌که هنوز مازراتی در این زمینه خبری منتشر نکرده ولی گفته می‌شود که بعد از عرضه ویرایش استاندارد، مدل اسپرت‌تر S آن نیز در دسترس خواهد بود.

مازراتی گرکاله

هرچند هیچ‌گونه تصویری از فضای کابین این خودرو منتشر نشده، ولی با استناد بر برخی تصاویر می‌­توان دریافت که ظاهراً از نمایشگر مرکزی تبلت-مانند که در خودروهای جدید مشاهده می­‌شود، خبری نیست.

قرار است مازراتی، کراس‌اور جدید خود را اواخر سال جاری میلادی رونمایی کند. درحالی‌که نسخه کاملاً برقی احتمالاً در سال 2022 رونمایی خواهد شد. این خودرو که بنابر ادعای سازنده از شارژ سریع 300 کیلووات نیز پشتیبانی می­‌کند، برای رقابت با پورشه ماکان برقی و آئودی Q6 E-Tron به میدان خواهد آمد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com