• موتورسيکلت هاي برقي کاوازاکي
  • کاوازاکي Z BEV
  • کاوازاکي Z BEV
  • کاوازاکي نينجا BEV
  • کاوازاکي نينجا BEV

معرفی موتورهای برقی و هیدروژنی در EICMA 2022

هجوم کاوازاکی به دنیای موتورسیکلت‌های پاک

20 آبان 1401 20:30

در راستای اهداف حذف کربن، کاوازاکی نسخه اولیه موتورسیکلت برقی خود را در نمایشگاه EICMA سال 2022 در ایتالیا معرفی کرد. در این نمایشگاه شرکت مدل‌های نیکد Z BEV، مدل‌های اسپرت نینجا BEV و البته مدل هیبریدی HEV و هم‌چنین یک نسخه آزمایش از موتورسیکلت هیدروژنی را رونمایی کرد.

در نمایشگاه EICMA 2022 کاوزاکی از موتورهای برقی Z BEV، نینجا BEV و البته مدل هیبریدی HEV رونمایی کرد.مدل‌های Z BEV و نینجا BEV با باتری کار می‌کنند و شامل پکیج‌های دوگانه با حداکثر ظرفیت 3 کیلووات ساعت هستند. نسخه Z BEV یک اسپرت نیکد است در حالی که نینجا BEV شاسی خود را به کلی از مدل نینجا 250 قرض گرفته است. هر دو مدل بر اساس استانداردها و مقررات A1 اروپا توسعه یافته‌اند. طبق برنامه‌ریزی‌ها، کاوازاکی این موتورها را سال 2023 راهی بازار اروپا می‌کند.

در کنار Z BEV و نینجا BEV، شرکت یک مدل هیبریدی با نام HEV را نیز به نمایش گذاشته بود. این محصول ترکیبی از پیشرانه احتراق داخلی و باتری‌های هیبریدی است، که خود را برای حضور در سال 2024 آماده می‌کند. از سوی دیگر اولین موتورسیکلت هیدروژنی کاوازاکی در قالب ویرایش آزمایشی، به اسم H2 نمایش داده شد. در این محصول یک پیشرانه سوپرشارژ که از نینجا H2 گرفته شده، دیده می‌شود. هیدروژن در این ساختار از طریق تزریق مستقیم و تبدیل شدن به گاز استفاده می‌شود.

موتورسیکلت هیدروژنی کاوازاکی HEV

هیروشی ایتو، مدیر کاوازاکی موتورز طی مراسم رونمایی در نمایشگاه EICMA گفت که شرکت قصد دارد در آینده 30 موتورسیکلت را با پیشرانه احتراق داخلی در سطح جهانی عرضه کند. البته ایتو به این موضوع نیز اشاره کرد که از این تعداد حدود نیمی از آنها راهی بازار اروپا می‌شوند. پیش از این خبرهایی مبنی بر توسعه کاوازاکی نینجا 400 با باتری‌های قابل تعویض نیز مطرح می‌شد. آن زمان گفته می‌شد، نمونه اولیه موتورسیکلت الکتریکی کاوازاکی برقی دارای یک موتور الکتریکی حداقل 10 کیلووات (13 اسب‌بخار) و حداکثر 20 کیلووات (27 اسب‌بخار) است.

جدیدترین اخبار موتورسیکلت و قیمت روز موتور سیکلت را در باما دنبال کنید.

دیدگاه کاربران