به‌روزرسانی سریع‌ترین سوپربایک جهان برای 2019

نینجا H2 مدل 2019؛ قوی‌تر و با رنگ ضدخش

22 مرداد 1397 11:00

نینجا H2، سوپربایکی است که ترسی از شکست‌خوردن ندارد چراکه هیچ دو چرخی در جهان نیست که بتواند پا به پایش حرکت کند. حالا در چهارمین سال حضور خانواده نینجا H2، کاوازاکی نسخه به‌روز شده این ژاپنی را به‌عنوان مدل 2019 معرفی کرده است.

افزایش قدرت، تغییر تایرها و ترمزها، مدرن‌ترشدن صفحه کیلومتر و داشتن رنگ ضدخش، از ویژگی‌های مدل 2019 است.تغییر فیلتر هوا و شمع‌ها، بهبود ورودی هوا به پیشرانه و برنامه‌ریزی مجدد ECU مهم‌ترین تغییر در قلب H2 و همچنین H2 Carbon است که باعث شده قدرت پیشرانه چهار سیلندر یک‌لیتری‌اش، از 197 به 228 اسب‌بخار افزایش یابد. البته تغییرات فنی دیگری نیز در این موتورسیکلت رخ داده است. مانند: استفاده از کالیپرهای جدید برمبو از مدل Stylema که هم کوچک‌تر و سبک‌تر است هم خنک‌رسانی بهتری دارد و همچنین استفاده از تایرهای جدید بریجستون از مدل Battlax.

مهم‌ترین تغییر ظاهر در مدل 2019 را باید تعویض نمایشگر صفحه کیلومترش دانست که حالا از نوع TFT و رنگی است؛ این نمایشگر، که قبلاً در H2 SX نیز استفاده شده بود، دارای چهار حالت نمایش مختلف بوده و رنگ پس‌زمینه آن نیز بین سفید یا مشکی قابل تغییر است.

این نمایشگر دو ویژگی بسیار جالب‌تر هم دارد. اول اینکه به سنسور نور مجهز است؛ یعنی شدت روشنایی‌اش در روز و شب، به‌صورت اتوماتیک تغییر می‌کند. دوم اینکه قابلیت اتصال به اسمارت‌فون را دارد و می‌تواند تماس‌ها و پیام‌ها را به موتورسوار نشان دهد. همچنین در صورت استفاده از اپلیکیشن مورد تایید کاوازاکی، می‌توان اطلاعاتی مانند دور موتور، سرعت، مصرف بنزین باقی‌مانده در باک، مسافت طی‌شده، زمان سرویس، وضعیت باتری، مسیر طی شده (با کمک GPS) و ... را در اسمارت‌فون نیز مشاهده کرد.

نکته جالب دیگری که در مدل 2019 به چشم می‌خورد، استفاده از رنگ ضدخش است؛ به‌این معنی که اگر دمای هوا به اندازه کافی گرم باشد، قسمت از خراش‌های جزیی به‌وجود آمده روی بدنه موتورسیکلت (اگر ناشی از خراش با سکه یا سوئیچ نباشد)، از بین رفته یا کمتر به چشم می‌آیند. البته کاوازاکی تاکید کرده که این ترمیم ممکن است تا یک هفته نیز طول بکشد.

نینجا H2 و H2R فقط در رنگ مشکی (Mirror Coated Spark Black) قابل سفارش است و فقط نسخه H2 Carbon آن با رنگ مشکی و سبز (Golden Blazed Green) تحویل مشتریان می‌شود. هنوز قیمت مدل 2019 این سامورایی اعلام نشده، ولی مدل 2018 آن هم‌اکنون بین 19 تا 55 هزار دلار قیمت دارد.

دیدگاه کاربران