مجهز به پیشرانه برقی

معرفی کانسپت مسابقه‌ای پورشه Mission R

16 شهریور 1400 14:28

برنامه پورشه برای حذف پیشرانه­‌های درون­‌سوز و جایگزین نمودن موتورهای برقی در سینه محصولات خود، اکنون دامن‌گیر نخستین خودروی مسابقه­‌ای ساخت این برند شده است.

پورشه Mission R، تصور مهندسان این شرکت از یک خودروی مسابقه‌­ای بدون آلایندگی را به معرض نمایش گذاشته است.این محصول که در قالب یک کانسپت و با نام Mission R معرفی شده، تصور مهندسان پورشه از یک خودروی مسابقه‌­ای بدون آلایندگی را به معرض نمایش گذاشته است، که از مواد سازگار با محیط زیست ساخته شده و توانایی مبارزه با رقبای مجهز به پیشرانه درون­‌سوز را دارد.

نیروی محرکه پورشه Mission R از نسل جدید موتورهای برقی تامین می‌شود، که 1073 اسب­‌بخار قدرت را به تمام چرخ‌های خودرو منتقل می‌کند و دستیابی به سرعت صد کیلومتر برساعت را در تنها 2.5 ثانیه فراهم می‌­کند. حداکثر سرعت نیز برابر با 300 کیلومتر برساعت اعلام شده است. بد نیست بدانید شرکت پورشه توانایی فنی Mission R را با 911 GT3 Cup برابر می­‌داند.

به لطف پشتیبانی از فناوری پیشرفته شارژ 900 ولت، تا 75 درصد از ظرفیت مجموعه باتری روغن/خنک این خودرو در مدت تنها 15 دقیقه شارژ خواهد شد.

 کانسپت مسابقه‌ای پورشه Mission R

بسیاری از قطعات بدنه با هدف بهبود آیرودینامیک طراحی و نصب شده است، که از میان آن‌ها می­‌توان به مسیرهای عبور جریان هوا در سپر و بخش جانبی بدنه و باله قابل تنظیم عقب اشاره کرد.

براساس اعلام پورشه، بدنه و بسیاری از قطعات کابین Mission R از پلیمر تقویت شده با الیاف طبیعی (NFRP) ساخته شده است، درحالی‌که سازه خودرو از جنس پلیمر فیبرکربن تولید شده تا از امنیت جانی راننده اطمینان حاصل شود.

 کانسپت مسابقه‌ای پورشه Mission R

طول، عرض و ارتفاع پورشه Mission R به ترتیب برابر با 4.326، 1.99 و 1.19 متر اعلام شده است، بنابراین کانسپت مسابقه­‌ای پورشه طول کوتاه‌تری نسبت به نسل فعلی 718 کیمن دارد.

خودروساز اهل اشتوتگارت فعلا هیچ برنامه­ای برای تولید این محصول نداشته ولی می­توان انتظار داشت که خودرویی مجهز به برخی فناوری­های Mission R در آینده نزدیک تولید و به مشتریان خودروهای مسابقه­ای عرضه شود.

بد نیست بدانید شرکت پورشه در طول سه دهه گذشته، بیش از 4400 دستگاه خودروی مسابقه­ای را به تیمهای خصوصی واگذار کرده است.

دیدگاه کاربران