• ساخت ب‌ ام‌ و iX1 با استفاده از هوش مصنوعي در خط توليد

استفاده از هوش مصنوعی در خط تولید

آغاز ساخت ب‌ ام‌ و iX1

26 آبان 1401 13:34

ب‌ ام‌ و می‌گوید تولید iX1 در کارخانه رگنزبورگ در آلمان آغاز شده و این اتفاق نقطه عطفی برای این خودروساز است. هم‌چنین اعلام شده است که باتری های-ولتاژ این خودرو نیز در کارخانه فوق تولید خواهد شد.

در این کارخانه از هوش مصنوعی در فرایند تولید استفاده می‌کند. بخش رنگ یکی از آن بخش‌هایی است که با کمک هوش مصنوعی سطوح رنگ را اسکن می‌کند تا کیفیت بی عیب و نقص باشد.ب‌ ام و  iX1 اولین نسخه برقی یک خودروی کوچک اسپرت است و تولید آن در کارخانه رگنزبورگ به این معنی است که تمام فناوری‌های مربوط به قوای محرکه ب‌ ام‌ و حالا در یک خط تولید تأمین می‌شود و این بخشی از فرایند تولید انعطاف‌پذیر کارخانه است. از سوی دیگر کارخانه‌های آلمانی ب‌ ام‌ و از حالا می‌توانند طبق برنامه اعلامی از دو سال پیش خودروهای برقی تولید کنند و ساخت پیشرانه‌های احتراق داخلی خود را به خط تولید انگلیس و اتریش منتقل کنند.

جدا از اعلام خبر تولید، ب‌ ام‌ و نقطه عطف بعدی خودروهای برقی خود را نیز تعیین کرده است. به گفته میلان ندلیکوویچ یکی از اعضای هیئت‌مدیره گروه ب‌ ام‌ و که مسئولیت تولید را نیز به عهده دارد، حداقل یکی از هر ب‌ ام‌ و که در کارخانه‌های باواریا تولید می‌شوند، برقی خواهند بود. این خودروساز هم‌چنین به فرایند تولید دیجیتال خود موسوم به BMW iFactory می‌بالد.

ساخت ب‌ ام‌ و iX1 با استفاده از هوش مصنوعی در خط تولید

غیر از نقشه‌برداری دیجیتال که منجر به برنامه‌ریزی کارآمد برای ساختارهای تولید و تاسیسات آینده می‌شود، در این کارخانه  از هوش مصنوعی در فرایند تولید استفاده می‌کند. بخش رنگ یکی از آن بخش‌هایی است که با کمک هوش مصنوعی سطوح رنگ را اسکن می‌کند تا کیفیت بی عیب و نقص باشد.

علاوه بر این‌ها AIQX (هوش مصنوعی کیفیت آینده) از روش‌های تشخیص تصویر با پشتیبانی هوش مصنوعی استفاده می‌کند، که به مهندسان در بازرسی کیفیت کمک می‌کند.

ساخت ب‌ ام‌ و iX1 با استفاده از هوش مصنوعی در خط تولید

ب‌ ام‌ و iX1 دقیقاً شبیه X1 است، اما با این تفاوت که اولین خودروی برقی تمام چرخ متحرک این برند در بخش کامپکت است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران