• ب‌ام‌و iX1 eDrive20
  • ب‌ام‌و iX1 eDrive20
  • ب‌ام‌و iX1 eDrive20
  • ب‌ام‌و iX1 eDrive20
  • ب‌ام‌و iX1 eDrive20
  • ب‌ام‌و iX1 eDrive20
  • ب‌ام‌و iX1 eDrive20
  • ب‌ام‌و iX1 eDrive20

همچنان گران‌تر از تسلا مدل Y

معرفی ب ام و iX1 eDrive20

19 شهریور 1402 13:02

همزمان با معرفی نسل سوم ب ام و X1 در تابستان پارسال، همتای برقی این خودرو یعنی iX1 هم رونمایی شد.

ب ام و iX1 xDrive30 با دو پیشرانه برقی با انتقال 313 اسب­‌بخار قدرت و 494 نیوتن‌متر گشتاور به هر دو محور، می‌­تواند ظرف 5.6 ثانیه به سرعت صد برسد و تا 180 کیلومتر برساعت سرعت بگیرد. این خودرو به مجموعه باتری 64.7 کیلووات ساعت مجهز شده است، که شعاع حرکتی 396 تا 439 کیلومتر (برمبنای WLTP) را برای آن فراهم می­‌کند.

البته ب ام و iX1 xDrive30 با قیمت پایه 55 هزار یورو در آلمان، نتوانسته چندان موفق باشد چراکه براساس اعلام CleanTechnica، در هفت ماه نخست 2023 تنها شش هزار دستگاه از این خودرو در آلمان به فروش رسیده است. این درحالی است که آمار فروش تسلا مدل Y در همین مدت به 29.892 دستگاه رسیده و رقبای هموطن یعنی فولکس واگن ID.4، آئودی Q4 e-tron، اشکودا انیاکiV  و مرسدس بنز EQA نیز آمار فروش بالاتری را به نمایش گذاشته­‌اند.

ب‌ام‌و iX1 eDrive20

اکنون ب ام و تصمیم گرفته نسخه تک­ موتوره از iX1 را با نام eDrive20 تولید کند. یک موتور برقی با 204 اسب‌­بخار قدرت و 247 نیوتن‌متر گشتاور روی محور جلو نصب شده است، تا ب‌ ام و iX1 eDrive20 بتواند در مدت 8.6 ثانیه به سرعت صد برسد و حداکثر سرعت 170 کیلومتر برساعت را ثبت کند.

ب ام و iX1 eDrive20 به مجموعه باتری 64.7 کیلووات ساعت با پشتیبانی از جریان 130 کیلووات مجهز شده است، که شعاع حرکتی 430 تا 475 کیلومتر را فراهم می­‌کند.

جزئیات تزئینی روی بدنه ب ام و iX1 eDrive20 از آبی به نقره‌­ای تغییر کرده، درحالی‌که در جلوپنجره هم به جای الگوی خطی از جزئیات لوزی شکل استفاده شده است.

ب ام و iX1 eDrive20 به صورت استاندارد به تهویه مطبوع دومنطقه‌­ای، مسیریاب هوشمند و چندین سامانه دستیار راننده مجهز شده است.

ب‌ام‌و iX1 eDrive20

قیمت پایه ب ام و iX1 eDrive20 برابر با 47,900 یورو تعیین شده است، که همچنان نسبت به قیمت پایه 44.890 یورو برای تسلا مدل Y، گران‌تر به نظر می‌رسد. این خودروی آمریکایی حتی در نسخه پایه هم با خروجی بیشتر پیشرانه، شعاع حرکتی بالاتر، شتاب 6.9 ثانیه و حداکثر سرعت 217 کیلومتر برساعت عرضه شده و در برد حرکتی هم فاصله چندانی با ب ام و iX1 eDrive20 ندارد. بنابراین به نظر می‌­رسد که این خودروی آلمانی لااقل در مقابل نماینده تسلا، کار آسانی در پیش ندارد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران