• کانسپت مزدا Vision Study

پیش‌نمایشی از نسل آینده MX-5

معرفی کانسپت مزدا Vision Study

2 آذر 1401 15:25

در سایه افزایش سختگیری قوانین آلایندگی و البته استقبال روزافزون مشتریان، شرکت مزدا نیز همچون بسیاری از خودروسازان، برای تولید خودروهای برقی کاملاً مصمم شده است.

ابعاد نسبتاً کوچک بدنه کانسپت مزدا Vision Study، می‌تواند دلیلی قانع‌کننده باشد که در حال تماشای نسل جدید MX-5 هستیم. اخیراً یک فیلم کوتاه 36 دقیقه­‌ای در صفحه رسمی مزدا انتشار یافته که از برنامه‌­های این برند ژاپنی پرده­‌برداری می­‌کند. مدیرعامل مزدا آقای آکیرا ماروموتو، درباره برنامه­‌های این شرکت برای تبدیل به خودروسازی کربن­ خنثی در سال 2050 سخن گفته، اما در 5 دقیقه پایانی از این فیلم، چند محصول نیز به نمایش درآمده است.

ابتدا مزدا MX-5 ND وارد صحنه می­‌شود، درحالی‌که نسل‌های قبلی مزدا میاتا یا همان MX-5 دوست­‌داشتنی هم حضور دارند. اما بعد نوبت به یک کوپه سفید رنگ و مدرن می­‌رسد، که شاید نسل پنجم MX-5 باشد.

کانسپت مزدا Vision Study از سال 2017 در مرحله طراحی قرار داشته ولی اکنون برای نخستین بار در قالب یک خودروی واقعی پا به عرصه گذاشته است.

این کوپه­ سفید با سقف فلزی ثابت ساخته شده است، مشابه موردی که برای تعداد اندکی از میاتا NB هم اتفاق افتاد، چراکه تنها 179 دستگاه از این خودرو در ژاپن به فروش رسید.  

کانسپت مزدا Vision Study

منطق حکم می­‌کند که درهای پروانه­‌ای نسخه کانسپت در نسخه تولیدی به درهای عادی تبدیل شود. با توجه به آن‌که از مشخصات فنی این مدل هیچ اطلاعی نداریم، تنها با نگاه به فرم بدنه با کاپوت کشیده و بیرون­زدگی کوتاه عقب، می‌­توان حدس زد که با یک خودروی موتور-جلو و دیفرانسیل-عقب روبرو هستیم یعنی فرمول موفقیت­‌آمیز خودروهای خانوداه مزدا MX-5، که احتمال دارد در نسل آینده هم تکرار شود.

گلگیرهای برآمده، ویژگی است که در تمام نسل‌های MX-5 مشاهده کرده‌ایم، درحالی‌که چراغ‌های دایره­ای شکل عقب، یادآور مزدا میاتا NB است. علاوه بر تمام این‌ها، ابعاد نسبتاً کوچک بدنه می‌­تواند دلیلی قانع‌کننده باشد که در حال تماشای نسل جدید MX-5 هستیم.

با درنظر گرفتن تمام این موارد، باید منتظر معرفی نسل جدید از یک خودروی بسیار دوست­‌داشتنی یعنی مزدا MX-5 باشیم.

دیدگاه کاربران