شرکت ب ام و با عبور از رقیب دیرینه خود یعنی مرسدس بنز، توانسته عنوان پرفروشترین برند پرمیوم آلمانی را به دست بیاورد.
”فروش ب ام و نسبت به سال 2021، 5.1 درصد کاهش یافته درحالیکه آمار فروش مرسدس بنز، فقط یک درصد کاهش نسبت به سال قبل نشان میدهد.“هرچند مسائل مختلف باعث شده که هر دو برند در سال 2022 با افت فروش مواجه شوند، اما ب ام و با فروش 2,100,692 دستگاه خودرو در سراسر جهان، توانسته به میزان 56,792 دستگاه بیشتر از رقیب، خودرو بفروشد.
فروش ب ام و نسبت به سال 2021، 5.1 درصد کاهش یافته درحالیکه آمار فروش 2,043,900 دستگاهی مرسدس بنز، فقط یک درصد کاهش نشان میدهد. البته فروش خودروهای برقی و هیبرید ساخت ب ام و با استقبال مشتریان روبرو شده و با افزایش 35.6 درصدی به 372,956 دستگاه رسیده است.
مرسدس بنز نیز توانسته 319,200 دستگاه خودروی پلاگین-هیبرید و برقی را به فروش برساند، که نسبت به سال قبل 19 درصد افزایش نشان میدهد. البته اگر فروش برند اسمارت را به حساب بیاوریم، 44 درصد از کل فروش محصولات مرسدس بنز به خودروهای برقی و هیبرید اختصاص داشته است.
هرچند فروش کلی مینی به عنوان زیرمجموعهای از ب ام و با کاهش 3 درصدی روبرو شده است، ولی مینی کوپر SE با فروش 43,744 دستگاه در سال 2022، در صدر محصولات این برند قرار گرفته و افزایش 25 درصدی فروش را به ثبت رسانده است. رولزرویس هم در سال 2022 بسیار خوشاقبال بوده و با تحویل 6021 دستگاه خودرو به مشتریان، بهترین عملکرد در طول تاریخ فعالیت خود را به ثبت رسانده است.
مرسدس-میباخ با تحویل 21,600 دستگاه خودرو به مشتریان در طول سال 2022، فروش خود را 37 درصد افزایش داده و یک رکورد جدید را به ثبت رسانده است.
علیرغم کاهش فروش کلی نسبت به سال 2021، نشانههایی از بهبود اوضاع برای هر دو برند آلمانی در سه ماهه چهارم سال مشاهده شده است، چراکه فروش ب ام و و مرسدس بنز در این مدت نسبت به فصل قبل، به ترتیب 10.6 و 17 درصد افزایش یافته است.
از آمار فروش آئودی در سال 2022 فعلا اطلاعی نداریم، ولی ظاهرا رویه چند سال قبل همچنان برقرار مانده و این برند در پشت سر دو هموطن خود قرار گرفته است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com