لامبورگینی سال 2022 را با ثبت یک رکورد فروش دیگر به پایان رساند. این خودروساز ایتالیایی توانست 9 هزار و 233 دستگاه خودرو را در بازارهای جهانی به فروش برساند، که در قیاس با سال 2021 رشدی 10 درصدی را تجربه کرده است.
” حجم فروش اوروس در سال 2022 معادل 7 درصد نسبت به سال قبل بیشتر بوده و به 5 هزار و 367 دستگاه رسیده است.“شاسیبلند لامبورگینی اوروس با فروش 5 هزار و 367 دستگاه باز هم بخش اعظم این فروش را به خود اختصاص داده است. حجم فروش اوروس در سال 2022 معادل 7 درصد نسبت به سال قبل بیشتر بوده است. هوراکان دومین مدل پرفروش این برند نیز با فروش 3 هزار و 113 دستگاهی جهشی 20 درصدی را نسبت به 2021 ثبت کرده است. دست آخر اونتادور که سال گذشته به تولید خود پایان داد، با فروش 753 دستگاهی به جایگاه سوم رسید. انتظار میرود جانشین این سوپراسپرت در ماههای آینده رونمایی شود.
آمریکاییها همچنان بهترین مشتریان لامبورگینی بهستند. این شرکت به تنهایی 2 هزار و 721 دستگاه خودرو را به مشتریان این کشور تحویل داده، که در مقایسه با 2021 حدود 10 درصد بیشتر بوده است. چین، هنگکنگ و ماکائو با 9 درصد افزایش به عدد هزار و 18 دستگاهی رسیدهاند. آلمان سومین بازار بزرگ لامبورگینی در سال گذشته با تحویل 808 دستگاه خودرو بود، که 14 درصد جهش را ثبت کرده است. انگلیس و ژاپن نیز به ترتیب با 650 و 546 دستگاه مقامهای بعدی را در اختیار دارند.
جالب است بدانید لامبورگینی نمایندگیهای جهانی فروش خود را از 173 به 180 مورد در 53 کشور افزایش داد. مدیرعامل لامبورگینی استفان وینکلمن میگوید روند رشد و توسعه ما همچنان ادامه دارد و این نشان میدهد که جهتگیری ما درست است.
به گفته وینکلمن سال 2023 سال چالشها و تغییرات بزرگ خواهد بود، ولی لامبورگینی آماده مقابله با این تحولات است. امسال شرکت وارد فاز دوم برنامه راهبردی Direzione Cor Tauri میشود. نقشه راهی که در سال 2021 آن را معرفی کرد. شرکت در طول 5 سال قصد دارد 1.8 میلیارد یورو در حوزه خودروهای برقی و هیبریدی سرمایهگذاری کند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : نیما حدادی
منبع : motor1.com