همچون سایر برندهای ژاپنی، تویوتا با چند محصول در اتو سالن توکیو 2023 شرکت کرده است.
نسخههای مسابقهای از GR یاریس RZ
دو نسخه مسابقهای از تویوتا یاریس، هیجان را به چهره این خودروی کوچک تزریق کرده است. تویوتا یاریس Sébastien Ogier Edition که نام خود را از راننده مسابقات رالی به عاریت گرفته، با رنگ نقرهای مات و پلاک مشکی Toyota Gazoo Racing روی درها تزئین شده است. کالیپرهای ترمز به رنگ آبی و دوخت قرمز، آبی و سفید در کابین، از دیگر ویژگیهای این خودرو به شمار میآید.
تویوتا یاریس Kalle Rovanperä Edition به واسطه تزئین بدنه با رنگهای سفید، قرمز و خاکستری، چهرهای متمایز دارد. کالیپر قرمز رنگ ترمزها، قطعات آیرودینامیک بدنه همچون باله عقب و دوخت آبی و نقرهای در کابین نیز در این خودرو قابل مشاهده است.
هردو خودرو براساس تویوتا GR یاریس RZ موجود در ژاپن شکل گرفتهاند و به پیشرانه 1.6 لیتری سه سیلندر توربوشارژ با 268 اسببخار قدرت و 390 نیوتنمتر گشتاور مجهزند.
تزئینات اسپرت برای تویوتا GR86
نمونهای از تویوتا 86 به رنگ سفید و با مجموعه قطعات آیرودینامیک II متعلق به GR در اتو سالن 2023 به معرض نمایش درآمده است. سپر جلو با قیمت 360 دلار و روکش آینههای جانبی و باله کوسهای هریک با پرداخت 171 دلار قابل سفارش خواهد بود. اگر سایر قطعات همچون بادگیر لبه شیشهها، هواکش روی گلگیرها، روکش دستگیره درها، قاب پلاک فیبرکربن و روکش شیشه عقب را نیز سفارش دهید، مجموع رقم به 3.844 دلار میرسد.
بروزرسانی سیستم تعلیق و ترمز، رینگهای 19 اینچی آلومینیومی، تایرهای Azenis FK510 ساخت فالکن و اهرم کوتاه تعویض دنده، از دیگر ویژگیهای این مدل به شمار میآید. تویوتا GR86 به پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است، که 232 اسببخار قدرت و 250 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
احیای تویوتا AE86 با پیشرانه برقی و هیدروژنی
تبدیل خودروهای قدیمی به مدلهای بدون آلایندگی، روشی برای زنده نگه داشتن آنهاست. تویوتا توانایی خود را در این زمینه نشان داده و دو کانسپت بر اساس تویوتا AE86 معرفی کرده است. تویوتا برای ساخت این دو کانسپت، با تعدادی از شرکتهای افترمارکتی همکاری کرده است؛ اما برنامهای برای تولید انبوه آنها ندارد.
کانسپت AE86 H2 طبق سبک بدنه Trueno طراحی شده، چراغهای متحرک دارد و به رنگ سفید و مشکی است. در باطن آن موارد زیادی تغییر کرده است. تویوتا دو مخزن هیدروژن صب کرده است. پیشرانه چهار سیلندر آن تا حد امکان به شکل اصلی خود باقی مانده است. اما انژکتورهای سوخت و شمعها اصلاح شدهاند. تویوتا میگوید که این خودرو طوری ساخته شده تا صدا و ارتعاشات موتور احتراقی آن همچنان حس شود.
کانسپت بعدی، AE86 BEV است که بدنه Levin و چراغهای ثابت دارد. پیشرانه آن از یک موتور الکتریکی با منبع توندرا، باتری پریوس پلاگینهیبرید و قطعات تویوتا و لکسوس تشکیل شده است.
مهمترین ویژگی آن گیربکس دستی است. تویوتا ادعا میکند که این خودرو تجربه یک رانندگی منحصربهفرد را ارائه میدهد و ترکیبی از یک خودروی سه پداله با پیشرانه قوی و الکتریکی است.
صندلیهای این دو کانسپت از مواد بازیافتی تهیه شدهاند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com