• کراس اور برقي يودو يونتو

کراس‌اوری برقی با قیمت پایه 13 هزار دلار

معرفی یودو یونتو

27 دی 1401 17:02

شرکت خودروسازی چینی یودو (Yudo Auto) پیش‌فروش کراس‌اور تمام الکتریکی خود را با نام یونتو - Yuntu - آغاز کرده است. قیمت این محصول در بازه 13,400 تا 14,900 دلار قرار می‌گیرد.

نیروی مورد نیاز آن از طریق یک موتور ۷۰ کیلوواتی تامین می‌شود و باتری لیتیوم آهن فسفات دارد. این باتری دو برد ۳۲۰ و ۴۱۵ کیلومتری را ارائه می‌دهد.طبق پیش‌بینی‌ها، این کراس‌اور الکتریکی در سه ماهه اول سال جاری به طور رسمی عرضه خواهد شد. گزارشات نشان می‌دهند که این ادای احترام یودو به سال خرگوش چینی‌ها است.

یودو یک برند الکتریکی است، که فعالیت خود را در دسامبر ۲۰۱۵ آغاز کرد‌. اولین محصول آن یک کراس‌اور کوچک با نام Yudo Pi 3 بود که در اکتبر ۲۰۱۷ معرفی و در مارس ۲۰۱۸ عرضه شد. یودو در آن سال ۹۳۰۰ دستگاه از این خودرو را فروخت و در ادامه با کاهش فروش و شکست سایر مدل‌ها مواجه شد. یودو در نیمه اول سال ۲۰۲۰، به دلیل شیوع ویروس کرونا، با کاهش حقوق و دستمزد مواجه شد. در نیمه ۲۰۲۲ سرمایه جدیدی دریافت و تولید را شروع کرد‌.

این خودروساز می‌گوید که طراحی یونتو از خرگوش گاه‌شمار حیوانی چینی الهام گرفته شده است. ابعاد این کراس‌اور به 4035/1736/1625 میلی‌متر می‌رسد و فاصله محوری 2480 میلی‌متری دارد. حجم صندوق آن نیز برابر ۳۱۰ لیتر است.

کراس اور برقی یودو یونتو

در نمای جلویی خودرو، یک جلوپنجره بسته تعبیه شده که الکتریکی بودن خودرو را نشان می‌دهد. چراغ‌های LED جلو باریک و با گوشه‌های تیز هستند. یودو ادعا می‌کند که طراحی چراغ‌های جلو از چشمان خرگوش الهام گرفته است. پورت شارژ نیز در قسمت زیرین لوگو است. این کراس‌اور الکتریکی بر روی رینگ‌های ۱۶ اینچی سوار شده است. چراغ‌های عقب Cشکل هستند. یک پانل مشکی تزئینی با دیفیوزر در قسمت پایینی قرار گرفته است. قسمت‌هایی مانند خط سقف، قاب پنجره‌ها، قوس چرخ و رکاب‌ها، به رنگ مشکی درآمده‌اند.

جزئیات کابین یودو یونتو هنوز منتشر نشده است. نیروی مورد نیاز آن از طریق یک موتور ۷۰ کیلوواتی تامین می‌شود و باتری لیتیوم آهن فسفات دارد. این باتری دو برد ۳۲۰ و ۴۱۵ کیلومتری را ارائه می‌دهد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران