• تحويل اولين سري مرسدس آام‌گ وان

سوپراسپرت آلمانی بالاخره به دست مشتری رسید

تحویل اولین سری مرسدس آام‌گ وان

28 دی 1401 10:31

مرسدس‌ AMG حدود پنج سال و نیم پیش، کانسپت پروجکت وان را در نمایشگاه خودرو فرانکفورت رونمایی کرد. نسخه تولیدی آن تا ژوئن ۲۰۲۲، با نام One رونمایی شد. اکنون سرانجام تحویل این خودرو با موتور F1 آغاز شده است‌.

اولین نسخه این خودرو به شهر آفالترباخ آلمان ارسال شده و سه تصویر از آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.اولین نسخه این خودرو به شهر آفالترباخ آلمان ارسال شده و سه تصویر از آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. این هایپرکار، به پلاک آلمانی «ON1» مزین شده و بدنه آن مشکی‌رنگ است‌. روی بدنه آن، جزئیات سبز رنگ مربوط به پتروناس (Petronas) و ستاره‌های سه‌پر سفید در بخش عقب دیده می‌شوند‌. علاوه بر آن، از عکس‌ها مشخص است که نوک سقف قرمز رنگ و حروف برجسته و سفیدرنگ AMG روی جلوپنجره قرار گرفته است.

مرسدس آام‌گ وان، سریع‌ترین خودرو قانونی جاده‌ای نوربورگ‌رینگ، هاکنهایم و ردبول، تنها به تعداد ۲۷۵ دستگاه تولید می‌شود.

مشخص نشده که اولین دستگاه وان متعلق به کدام فرد است. اما لوئیس همیلتون، نیکو روزبرگ و دیوید کولتارد، رانندگان فرمول وان، این هایپرکار برقی دست‌ساز را امضا کرده‌اند. طبق گزارشات، افرادی مانند مانی خوشبین (سرمایه‌گذار املاک)، مارک والبرگ (بازیگر) و ایون تسیریاک (ستاره تنیس) جزء ۲۷۵ مالک وان هستند.

تحویل اولین سری مرسدس آام‌گ وان

تولید این هایپرکار در آگوست ۲۰۲۲ آغاز شده است و خودروها در کارخانه AMG واقع در کاونتری بریتانیا مونتاژ می‌شوند.

پیشرانه هیبریدی وان یک موتور V6 توربوشارژ با حجم ۱.۶ لیتر، با چهار موتور الکتریکی همراه شده که ساخته AMG است. هر دستگاه وان، باید از ۱۶ ایستگاه مونتاژ و تست عبور کند.

تحویل اولین سری مرسدس آام‌گ وان

قطعا یکی از دیدنی‌ترین خودروهای زمان حال، AMG وان است که در مسیر خود با مشکلات و موانع بسیاری روبه‌رو شد. ساخت پیشرانه احتراقی با قدرت ۵۶۶ اسب‌بخار که بتواند استاندارد یورو ۶ را پاس کند، یکی از مشکلات مهندسان بوده است. این موتور V6، همانند خودروهای فرمول وان، به جای دور موتور ۵۰۰۰، با دور موتور ۱۲۰۰ دور در دقیقه کار می‌کند. این پیشرانه باید بعد از پیمایش هر ۵۰ هزار کیلومتر، بازسازی شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران