• تويوتا هايلوکس EV

پیکاپ برقی برای کار در معادن

معرفی تویوتا هایلوکس EV

5 بهمن 1401 11:34

شرکت استرالیایی SEA Electric که در آمریکا هم چند نمایندگی دارد، شهرت خود را به واسطه نصب پیشرانه برقی برای انواع تویوتا هایلوکس، فورد تراتزیت، پیکاپ‌های ایسوزو و سایر خودروهای تجاری به دست آورده است.

تویوتا هایلوکس EV به یک موتور برقی با 180 اسب‌­بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور مجهز است، که نیروی خود را بسته به مشخصات خودرو به یک یا دو محور انتقال می‌­دهد.این شرکت اکنون از قراردادی جدید به ارزش 700 میلیون دلار آمریکا با MEVCO خبر داده است، که براساس آن 8500 دستگاه تویوتا هایلوکس و لندکروزر برقی در اختیار شرکت خودروهای معدنی برقی قرار خواهد گرفت. این خودروها ظرف 5 سال آینده تامین خواهد شد، تا جانشین ناوگان دیزلی معادن شود.

برای عمل به این قرارداد SEA-Drive تصمیم دارد تویوتا هایلوکس EV را به یک موتور برقی با 180 اسب‌­بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور مجهز کند، که نیروی خود را بسته به مشخصات خودرو به یک یا دو محور انتقال می‌­دهد.

دو ظرفیت باتری 60 یا 88 کیلووات ساعت نیز برای  این خودرو در نظر گرفته شده است، که به ترتیب شعاع حرکتی 260 یا 380 کیلومتر را برای این خودرو ارائه می‌کند. نکته مهم این‌که به لطف پشتیبانی از شارژ سریع DC، می­‌توان ذخیره شارژ تویوتا هایلوکس EV را ظرف کمتر از یک ساعت به 80 درصد رساند. این خودرو از شارژر استاندارد 22 کیلووات ساعت هم پشتیبانی می­‌کند.

بسته به مشخصات درخواستی، تویوتا هایلوکس EV ساخته شده توسط SEA Electric با مجموعه قطعات مختلف بدنه ارائه خواهد شد همچون نمونه حاضر در تصاویر که با رنگ سبز لیمویی، برچسب‌­های MEVCO، چراغ‌های LED اضافه در جلوی بدنه و گارد جلو همراه شده است.

بنابر گزارش CarExpert، تمامی 8500 دستگاه خودروی این قرارداد براساس نمونه­‌های صفرکیلومتر ساخته خواهد شد، ضمن­ این‌که SEA Electric هم از آزمایش 2.5 میلیون کیلومتری سامانه خود در هشت کشور مختلف خبر داده است.

از مشخصات تویوتا لندکروز EV که توسط SEA Electric ساخته خواهد شد اطلاعی نداریم، ولی انتظار می­‌رود که این خودرو نیز در آینده نزدیک معرفی شود.

تویوتا هم برنامه­‌هایی برای عرضه هایلوکس با پیشرانه پاک دارد، چراکه کانسپت هایلوکس Revo BEV را ماه گذشته رونمایی کرد، بدون آن‌که مشخصات فنی آن را اعلام کند. ظاهراً نسخه سلول­ سوخت هیدروژنی یا FCEV از تویوتا هایلوکس نیز در بریتانیا، مراحل تست و بررسی را می­‌گذراند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران