در جریان رویدادی که به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس شعبه تویوتا در تایلند برگزار گردیده، دو پیکاپ کانسپت توسط مدیرعامل تویوتا، آکیو تویودا رونمایی شده است.
تویوتا هایلوکس Revo BEV
نسل هشتم تویوتا هایلوکس با لقب Revo معرفی شد و اکنون کانسپت Revo BEV، گام دیگری به سوی هدف تویوتا برای رسیدن به نقطه کربن-خنثی است.
این کانسپت که براساس نسخه تککابین هایلوکس شکل گرفته، با جلوپنجره بدون منفذ و درگاه شارژ روی گلگیر جلو سمت چپ، هویت خود در مقام یک خودروی برقی را به نمایش گذاشته است.
شاسی آن برای نصب پیشرانه برقی آمادهسازی شده است، هرچند که خودروساز ژاپنی فعلا از اعلام جزئیات بیشتر خودداری میکند. از زمان تولید تویوتا هایلوکس Revo BEV هم خبری در دسترس نیست.
تویوتا IMV 0
در کنار تویوتا هایلوکس Revo BEV، یک کانسپت جدید به نام تویوتا IMV 0 قرار گرفته، که به عنوان یک پیکاپ ماژولار و تحت همکاری طراحان ژاپنی، تایلندی و استرالیایی با تمرکز بر نیازهای کاربران، طراحی شده است. درواقع طراحان تویوتا با شکل دادن IMV 0، سعی داشتهاند همان کاری را در صنعت خودروسازی انجام دهند، که شرکت آیکیا (IKEA) در مبلمان و لوازم خانگی انجام میدهد.
مالکان تویوتا IMV 0 میتوانند با توجه به کاربری موردنیاز، ماژول حمل بار را در پشت کابین نصب کنند. این مورد تنها به مدلهای شخصی محدود نشده است، بلکه کاربران بخش تجاری و خدمات اضطراری را نیز شامل میشود.
قطعات بدنه تویوتا IMV 0 نیز به نحوی طراحی شدهاند، که امکان تعویض آسان در صورت آسیبدیدگی را فراهم میکند.
ابعاد تویوتا IMV 0 در مقایسه با هایلوکس، کمی کوچکتر به نظر میرسد ضمناینکه چهره آن نیز با فرم جعبهای و شبیه به کانسپت کامپکت کروزر EV طراحی شده است.
براساس اعلام مدیرعامل تویوتا، نام IMV 0 مخفف عبارت «پروژه نوآورانه بینالمللی چندکاربردی» است و نسخه نهایی آن در سال 2023 تولید خواهد شد. آقای تویودا از IMV 0 به عنوان خودرویی اقتصادی و کاربردی یاد کرده، که برای ادای احترام به همکاری تایلند با تویوتا، در این کشور طراحی و رونمایی شده است. بد نیست بدانید که پروژه IMV نخستین بار در سال 2002 و تحت رهبری آقای تویودا آغاز شد و با تولید نسل هفتم از تویوتا هایلوکس ویگو به ثمر نشست.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : paultan.org