بررسی لئو MX8 ایستا موتور (دانگ فنگ پالازو)
بررسی تفاوتها و شباهتهای لئو MX8 و نیسان ترا
لئو MX8 درواقع تولید دانگفنگ_نیسان است که پیشرانه آن را شرکت میتسوبیشی ساخته است. علاوه بر پیشرانه، گیربکس این خودرو نیز برای بازار ایران اصلاح شده و ساخته شرکت ZF آلمان است. میانگین مصرف سوخت این محصول، نسبت به نسخه اصلی، کمتر شده است.این شاسیبلند براساس محصول نیسان ترا ساخته شده و ابعاد آن نیز دقیقا مشابه نیسان ترا بوده و به ۴۸۸۲/۱۸۵۰/۱۸۳۵ میلیمتر میرسد. اما فضای داخلی خودرو با نیسان ترا متفاوت است. کابین ترا کاملا ساده و تکرنگ است؛ اما MX8 کابین شلوغتری دارد که از دو طیف طرح چوب و چرم ساخته شده است. نمایشگر نیسان ترا داخل کنسول تعبیه شده و بسیار کلاسیک است. اما نمایشگر این خودرو چینی بیرون داشبورد بوده و امروزیتر است. لئو MX8، برخلاف نیسان ترا، دسته دنده الکترونیکی دارد. اما صفحه کیلومتر هر دو خودرو مشابه بوده و آنالوگ است.میانگین قیمت جهانی نیسان ترا به ۴۰ هزار دلار میرسد؛ اما نمونه چینی آن ۲۶ تا ۲۸ هزار دلار قیمت دارد.
لئو MX8؛ اولین محصول ایستا موتور
شرکت خودروسازی ایستا موتور، وابسته به گروه کارآفرینان مایوان، روز سهشنبه 25 بهمنماه 1401 و در جریان نمایشگاه توانمندیها و فرصتهای سرمایهگذاری ارس، از نخستین محصول خود در تبریز رونمایی کرد. نام این محصول جدید را LEO MX8 گذاشتهاند. آنطور که مدیران ایستا موتور میگویند، تولید لئو MX8 در سال 1402 شروع شده و هدفگذاری این شرکت، تولید دو هزار دستگاه از این خودرو، در یکسال اول عرضه آن است.
638120550756105982.jpg)
شاسی بلند لئو MX8، در واقع نسخه تغییر یافتهای از نیسان ترا (Terra) است که در بازار چین با نام دانگفنگ پالازو (Dongfeng Palaso) شناخته میشود. البته خودرویی که ایستا موتور، به بازار کشورمان آورده، دقیقا همان پالازوی بازار چین نیست و چندین تغییر مهم را نسبت به آن دارد؛ به عبارت بهتر، باید لئو MX8 را فیسلیفتی از دانگفنگ پالازو 2022 بازار چین بدانیم. از آنجایی که این فیسلیفت، هنوز در بازار چین عرضه یا حتی معرفی نشده اما به بازار کشورمان راه یافته، میتواند این نکته را ثابت کند که نیسان، همچنان تشنه بازار ایران است.
مشخصات فنی لئو MX8
برخلاف اکثر چینیهای حاضر در بازار کشورمان، خودرو جدید لئو MX8، شاسیبلندی واقعی است و سیستم محرکه دو دیفرانسیل دارد. لئو ام ایکس 8، در محور جلو از سیستم تعلیق جناغی دوبل آزاد همراه با میل تعادل استفاده میکند و برای محور عقب نیز سیستم تعلیق پنج مفصلی برای آن تعبیهشده است.
کد موتور | 4K31TD |
---|---|
نوع موتور | 2 لیتری توربوشارژ TGDI |
حداکثر قدرت | 225 اسب بخار |
حداکثر گشتاور | 360 نیوتن متر |
حداکثر سرعت | 170 کیلومتربرساعت |
گیربکس | 8 دنده اتوماتیک ZF |
وزن خالص | 1950 کیلوگرم |
وزن ناخالص | 2505 کیلوگرم |
طول | 4882 میلیمتر |
عرض | 1850 میلیمتر |
ارتفاع | 1835 میلیمتر |
فاصله محوری | 2850 میلیمتر |
*اطلاعات فوق از سوی خودروساز اعلام شده است.
امکانات و تجهیزات لئو MX8
براساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت ایستا موتور، شاسی بلند لئو MX8 با امکانات زیر به مشتریان ایرانی تحویل داده میشود:
- نه ایربگ (جلو، جانبی جلو، جانبی عقب، پردهای، زانویی راننده)
- کروز کنترل / کنترل کشش / کنترل پایداری
- سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HSA)
- سیستم کنترل سرعت خودرو در سرازیری (HDC)
- سیستم جلوگیری از واژگونی خودرو
- سیستم تشخیص صدا
- چراغ هالوژن جلو با تنظیم دستی ارتفاع نور
- فرمان برقی با تنظیم ارتفاع
- ترمزهای ABS به همراه EBD
- ترمز پارک برقی / ترمز اتوهلد
- نمایشگر 3.5 اینچی در صفحه کیلومتر
- مانیتور 10 اینچی
- سیستم صوتی با 4 اسپیکر
- قابلیت اتصال سیستم چندرسانهای خودرو به اندروید و iOS
- 3 عدد پورت شارژ 12 ولت
- سیستم تهویه اتوماتیک تککاناله با دریچه تهویه عقب
- صندلی 6 حالته برقی راننده
- صندلی 4 حالته برقی سرنشین جلو
- صندلی تاشو عقب دو تکه با ایزوفیکس
- گرمکن صندلی ها
- کمربند ایمنی پیش کشنده در ردیف اول و دوم صندلیها
- کیلس استارتر با ریموت انجین
- آنتیترپ (ضدمانع) برای شیشه بالابر راننده و سانروف
- آنتن کوسه ای
- آینههای تاشو برقی با تنظیم برقی
- شیشه عقب دودی
- رادار هشدار دهنده تغییر لاین (LDWS)
- رادار نقطه کور (BSD)
- سنسور عقب
- سنسور فشار باد تایر
- دوربین 360 درجه با خطوط کمکی پارک
- رینگ 18 اینچی دایاموند کات با تایرهای 255/60
638120549947122019.jpg)
رقیبان لئو MX8 در ایران
بدون شک، مهمترین رقیب لئو MX8 در بازار کشورمان، رکستون مونتاژی رامک خودروست. البته خودروهای دیگری مانند تیگو 8 پرو مکس، جیامسی S350 و حتی بایک BJ40 نیز به نوعی میتوانند رقیب ایدهآلی برای خودرو MX8 باشند:
- بررسی خودرو دیار BJ40
- بررسی خودرو جی ام سی S350
- بررسی خودرو سانگ یانگ رکستون امپرور
- بررسی خودرو فونیکس تیگو 8 پرو مکس
قیمت لئو MX8 ایستا موتور
638120550585008205.jpg)
در بازار چین، قیمت دانگ فنگ پالازو، در رده خودروهای ارزان یا اقتصادی نیست! این محصول با سیستم محرکه دو دیفرانسیل و گیربکس اتوماتیک، با قیمتی در حدود 180 تا 192 هزار یوآن فروخته میشود که تقریبا معادل 26 تا 28 هزاردلار است. البته از آنجایی که لئو MX8 بازار ایران، تفاوتهایی با نسخه چینیاش دارد، پس احتمالا باید منتظر قیمتی فراتر از 2 میلیارد تومان برای این خودرو باشیم.
برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت ایستا موتور و جهت اطلاع از شرایط پیش فروش لئو MX8 و فروش نقدی لئو MX8 در ایران، مقاله شرایط فروش ایستا موتور را مطالعه کنید.
آخرین اخبار و رویداد ها
نویسنده : مریم سادات نوری
منبع : باما