• آئولوس شاين مکس هيبريدي ايران خودرو
  • آئولوس شاين مکس هيبريدي ايران خودرو
  • آئولوس شاين مکس هيبريدي ايران خودرو
  • آئولوس شاين مکس هيبريدي ايران خودرو
  • آئولوس شاين مکس هيبريدي ايران خودرو

نمایشگاه مشهد: رونمایی هیبریدی دانگ‌فنگ

بررسی دانگ فنگ شاین مکس هیبرید ایران خودرو

9 شهریور 1402 21:02

رونمایی شاین مکس هیبرید در مشهد

شهریور 1402: شرکت ایران خودرو در نمایشگاه خودرو مشهد 1402 محصول جدید شاین مکس هیبرید را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد. سدان چینی ایران خودرو، محصولی از زیرمجموعه شرکت دانگ‌فنگ در بازار چین است.

دانگ‌فنگ شاین مکس ایران خودرو، دارای مصرف سوخت 6.2 لیتر در 100 کیلومتر در نسخه بنزینی و مصرف سوخت با 4.3 لیتر در 100 کیلومتر در نسخه هیبرید است؛ از نسخه هیبرید این محصول میتوان در زمینه حمل و نقل عمومی استفاده کرد که می‌تواند کمک خوبی در حوزه کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت به ویژه از منظر هزینه و قیمت باشد.

واردات و عرضه این خودرو، احتمالا در پاییز و زمستان 1402 صورت خواهد گرفت. این خودرو در نسخه‌های هیبریدی و بنزینی عرضه خواهد شد.

عرضه شاین مکس هیبرید در پاییز 1402

تیر 1402: علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو در مراسم رونمایی و معرفی خودروی «شاین مکس» دانگ فنگ، اعلام کرد واردات این خودرو، در راستای تنظیم بازار صورت گرفته است. سیاست واردات را در پیش گرفتیم و در این خصوص همکاری با خودروسازی «دانگ فنگ»، یکی از شرکای تجاری ایران خودرو، در راستای واردات دو نسخه هیبرید و بنزینی محصول «شاین مکس» است.

رونمایی شاین مکس در شرکت ایران خودرو

طبق گفته‌های وی، ایران خودرو اولین شرکت در کشور است که ساختار تولید خودروی برقی دارد؛ نمونه خودروی برقی تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو در اختیار وزیر صمت قرار گرفته و ایشان این محصول را تایید کردند‌.

به دنبال این هستیم بر اساس برنامه ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت صمت، یکی از سایت‌های تولیدی ایران خودرو را به تولید خودروهای برقی و هیبرید اختصاص دهیم. قطعا تکنولوژی و امکانات تولید خودروی برقی در ایران خودرو وجود دارد و به دلیل بالاتر بودن هزینه تولید خودروی برقی، برای تولید نیازمند حمایت هستیم و وزارت صمت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قول هایی برای مساعدت‌ در این خصوص داده اند.

رونمایی شاین مکس در شرکت ایران خودرو

آقای عظیمی گفت با توجه به وضعیت آلودگی هوا و افزایش مصرف بنزین در کشور، باید به فکر سلامت مردم باشیم. ما در مقابل همه افراد جامعه مسئول هستیم و سلامت آن ها برای ما اهمیت ویژه ای دارد، به همین دلیل نیز در کنار تولید خودروهای بنزینی، سرمایه گذاری کرده و به دنبال تولید خودروهای برقی و هیبرید نیز هستیم. با تاکید وزیر محترم صمت بر تولید خودروی برقی و هیبرید، تمام تلاش خود را خواهیم کرد و مطمئن هستم ایران خودرو اولین خودروسازی خواهد بود که در زمینه تولید خودروهای برقی و هیبرید به نتیجه می رسد. هیچ نگرانی از بابت توانمندی ایران خودرو نداشته و یقین داریم، کارکنان تلاش گر و مدیران این شرکت به قدری توانا هستند که در اولین فرصت این رخ داد بزرگ صنعتی را رقم زده و در این مجموعه، بهترین خودروها را تولید و در اختیار مردم و حمل و نقل عمومی قرار می دهیم.

واردات شاین مکس هیبرید توسط ایران خودرو

تیر 1402: شرکت ایران خودرو همزمان با رونمایی محصول وارداتی جدیدش که از شرکت دانگ‌فنگ بوده و شاین مکس (Shine Max) نامگذاری شده است، از نسخه هیبریدی این خودرو نیز پرده برداشت. 

رونمایی خودرو شاین مکس هیبریدی در ایران

براساس برنامه‌ریزی ایران خودرو، دانگ فنگ شاین مکس هیبریدی، در سال 1402 به تعداد محدود 500 دستگاه و بصورت کاملا وارداتی () به ایران می‌آید. البته ایران خودرو این قول را داده که در آینده، بجای واردات CBU، این خودرو را بصورت مونتاژی CKD به کشورمان بیاورد.


مشخصات فنی شاین مکس هیبرید

این سدان چینی براساس پلتفرم ماژولار DSMA شکل گرفته و سیستم تعلیق آن به صورت مک‌­فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب طراحی شده، درحالی‌که فاصله کف تا سطح زمین هم 150 میلی‌متر اعلام شده است.

دانگ فنگ شاین مکس هیبریدی، همان موتور نسخه بنزینی‌اش را در سینه دارد که یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ است ولی با این تفاوت که شاین مکس هیبریدی، مجهز به تکنولوژی GDi نیست. به همین دلیل نیز علی‌رغم اضافه‌شدن یک موتور برقی در کنار موتور بنزینی، حداکثر قدرت خروجی در شاین مکس هیبرید، همچنان کمتر از شاین مکس بنزینی است. در جدول زیر، تفاوت‌های پیشرانه TP1 با TE1 که در نسخه بنزینی و هیبریدی ایشوان مکس استفاده شده، را مشاهده می‌کنید:

تفاوت نسخه های بنزینی و هیبریدی شاین مکس
مدل ایشوان مکس بنزینی ایشوان مکس هیبرید
کد موتور DFM-C15TP1 DFM-C15TE1
نوع موتور 1.5 لیتری توربو 1.5 لیتری توربو+موتور برقی
حداکثر قدرت 187 اسب بخار 174 اسب بخار
حداکثر گشتاور 300 نیوتن متر 300 نیوتن متر
حداکثر سرعت 210 کیلومتربرساعت 160 کیلومتربرساعت
گیربکس 7 دنده دوکلاچه تر E-CVT
وزن تقریبی 1486 کیلوگرم 1560 کیلوگرم
مصرف ترکیبی 6.2 لیتر 4.3 لیتر

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.


اخبار دانگ فنگ در ایران

برای آشنایی با انواع محصولات دانگ فنگ و همچنین جهت مشاهده جدول اطلاعات فنی، آپشن‌ها و تجهیزات خودروهای دانگ‌فنگ در ایران، مقالات زیر را مطالعه کنید:

شرایط فروش ایران خودرو

برای اطلاع از آخرین اخبار فروش شرکت ایران خودرو و جهت مشاهده جدیدترین طرح پیش فروش ایران خودرو، طرح فروش نقدی ایران خودرو، طرح فروش فوق العاده ایران خودرو و طرح فروش اقساطی ایران خودرو، مجموعه مقالات منتخب زیر را مطالعه کنید:

دیدگاه کاربران
CitroenXsara 1402/4/31
مسخره هست که نسخه هیبریدی هم قدرت کمتری تولید میکنه هم گیرکسش سی وی تی هست و فقط ۱۶۰ تا طی میکنه! نسخه هیبریدی با این موتور برقی باید قدرتمند تر عمل کنه نه اینکه ضعیف تر باشه!
پاسخ
0
0
2