شرکت دالارا در سال 1998 موفق شد نخستین عنوان قهرمانی خود در مسابقات ایندیاناپولیس 500 را به دست آورد. با گذشت 25 سال از دریافت این عنوان پرافتخار توسط رانندهای به نام Eddie Cheever، دالارا تصمیم گرفته نسخه IR8 Tribute Edition از دو مدل استراداله (کوپه) و EXP (روباز) را عرضه نماید.
”دالارا استراداله به عنوان نخستین خودروی جادهای از این برند، به پیشرانه 4 سیلندر 2.3 لیتری توربوشارژ مجهز شده است، که 400 اسببخار قدرت و 500 نیوتنمتر گشتاور را به محور عقب انتقال میدهد.“تزئینات بدنه این خودرو که در همکاری با استودیو طراحی BorromeodeSilva شکل گرفته، 23 ستاره را به نمایش گذاشته که از تعداد پیروزیهای دالارا در مسابقات ایندی 500 خبر میدهد. سه حرف لاتین XXV هم به گذشت 25 سال از نخستین پیروزی اشاره دارد.
روکش آلکانترا به رنگ خاکستری، نقوش گرافیکی روی داشبورد، پدالهای تعویض دنده پشت فرمان به رنگ زرد و طرح شماتیک از خودروی قهرمان در مسابقات سال 1998، کابین این دو خودرو را تغییر داده است.
دالارا از تغییر مشخصات فنی استراداله برای سال 2023 نیز غافل نشده و سامانه AMT روباتیک گیربکس را از مدل EXP به این خودرو آورده است، که بنابر اعلام سازنده در عین راحتی بیشتر، زمان تعویض دنده را به نصف کاهش خواهد داد. سیستم ترمز جدید و اینترکولر متفاوت را هم نباید از قلم انداخت.
دالارا استراداله به عنوان نخستین خودروی جادهای از این برند، به پیشرانه 4 سیلندر 2.3 لیتری توربوشارژ مجهز شده است، که 400 اسببخار قدرت و 500 نیوتنمتر گشتاور را به محور عقب انتقال میدهد. شتاب صفر تا صد این خودروی اسپرت هم 3.25 ثانیه اعلام شده است.
دالارا EXP به عنوان همتای مسابقهای و البته روباز از دالارا استراداله، به شاسی فیبرکربن مونوکوک مشترک با این خودرو مجهز شده است، ولی به نحوی طراحی شده که در هنگام حرکت با حداکثر سرعت یعنی 290 کیلومتر برساعت، نیرویی معادل با 1250 کیلوگرم بر بدنه آن وارد شود. لازم بهذکر است که حداکثر سرعت دالارا استراداله به 265 کیلومتر برساعت محدود شده.
دالارا EXP هم به پیشرانه 2.3 لیتری توربوشارژ مجهز شده است، با این تفاوت که خروجی آن به 492 اسببخار قدرت و 800 نیوتنمتر گشتاور افزایش یافته، که برای خودرویی با وزن 890 کیلوگرم بسیار جالب توجه به نظر میرسد.
دالارا برای تولید فقط 25 دستگاه از نسخه استراداله و EXP برنامهریزی کرده است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com