• شاسي‌بلندي برقي پورشه سه رديف صندلي

شاسی‌بلندی برقی با سه ردیف صندلی

انتشار اطلاعات اولیه از بزرگترین خودروی پورشه

28 اسفند 1401 10:15

پورشه در کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود اولین تیزر شاسی‌بلند سه ردیفه‌اش را منتشر کرد.

شاسی‌بلند جدید پورشه که بالاتر از نسل چهارم کاین قرار می‌گیرد روی پلتفرم SSP Sport پورشه قرار می‌گیرد، که هنوز هم در حال توسعه است. این خودروی برقی 7 نفره که با اسم رمز K1 شناخته می‌شود در حالی توسط رییس شرکت یعنی اولیور بلوم معرفی شد، که هنوز زیر پوشش استتاری قرار داشت. از روی همین پوشش نیز می‌توان تشخیص داد که شیب سقف آن شبیه به کاین کوپه است.

این شاسی‌بلند جدید که بالاتر از نسل چهارم کاین قرار می‌گیرد روی پلتفرم SSP Sport پورشه قرار می‌گیرد، که هنوز هم در حال توسعه است. رییس پورشه وعده داده است که خودروی جدید علاوه بر عملکرد اسپرت، از قابلیت‌های رانندگی خودکار نیز برخوردار باشد. وی هم‌چنین تاکید کرده است که باید در داخل کابین انتظار یک تجربه کاملاً جدید را داشته باشید.

قرار است خودروی جدید پورشه بازارهای سودآور مانند چین و آمریکا را هدف قرار دهد. با ذکر این نکته که چین هنوز هم محبوب‌ترین بازار خودروهای پورشه است.

با همه این‌ها باید بدانید که شاسی‌بلند جدید پورشه به این زودی‌ها وارد بازار نمی‌شود. چراکه شرکت در حال حاضر روی توسعه نهایی نسل بعدی ماکان است که به صورت تمام برقی خواهد بود و قرار است سال 2024 عرضه شود. یک سال بعد از آن نیز سری جدید اسپرت‌های 718 عرضه می‌شوند که بدون پیشرانه درون‌سوز هستند. کاین برقی نیز احتمالاً سال 2026 وارد بازار می‌شود. این یعنی بزرگ‌ترین خودروی پورشه زودتر از سال 2027 معرفی نخواهد شد.

نسل جدید پورشه کاین با پیشرانه برقی

هدف اصلی پورشه برقی کردن 80 درصد از تولیدات خود تا سال 2030 است. جالب اینجاست که پورشه پانامرا در کنفرانس مطبوعاتی شرکت از نتایج فروش خارج نشده است. با این حال گزارش‌ها حاکی از آن است که نسل بعدی یک خودروی برقی که می‌خواهد بالاتر از تایکان قرار بگیرد، می‌تواند از همان پلتفرم K1 استفاده کند. حتی اگر این پیش‌بینی دقیق باشد، پانامرا EV تا پایان دهه جاری میلادی وارد بازار نخواهد شد. پورشه 911 افسانه‌ای نیز آخرین محصول شرکت خواهد بود که از پیشرانه درون‌سوز استفاده می‌کند. این اتفاق در سال 2030 رخ خواهد داد و بعد از آن ویرایش هیبریدی 911 عرضه می‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران