پس از مدتها تاخیر، بالاخره دوج چلنجر SRT دیمون 170 با مشخصات فنی چشمگیر رونمایی شده است.
مشخصات فنی دوج چلنجر SRT دیمون 170
دوج چلنجر SRT دیمون 170 به پیشرانه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ مجهز شده است، که با سوخت اتانول E85 سازگار شده و 1025 اسببخار قدرت و 1281 نیوتنمتر گشتاور را به ترتیب در دورشمار 6.500 و 4.200 ارائه میکند. اگر سوخت E10 معمول در جایگاههای ایالات متحده را در باک این خودرو بریزید، خروجی پیشرانه به 910 اسببخار قدرت و 1095 نیوتنمتر گشتاور تغییر مییابد.
با 1025 اسببخار قدرت، دوج چلنجر SRT دیمون 170 میتواند در فقط 1.66 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد و مسافت 400 متر را در مدت 8.91 ثانیه و با سرعت 241.8 کیلومتر برساعت طی کند.
البته ریاست شرکت دوج یعنی تیم کونیسکیس (Tim Kuniskis)، دستیابی به قدرت اعلامی دیمون ۱۷۰ را وابسته به تایرها و نحوه رانندگی در پیست دانسته است.
عدد 170 در انتهای نام دوج چلنجر SRT دیمون 170 به کد سوخت اتانول E85 و همچنین پیشرانه هلفانت C170 ساخت دوج اشاره دارد، که برخی اجزای آن در موتور این خودرو بکار رفته است.
میل بادامک، تنها عضو اصلی است که از پیشرانه قبلی دیمون به مدل فعلی انتقال یافته است، درحالیکه حجم سوپرشارژر از 2.7 به 3 لیتر و قطر دریچه گاز از 92 به 105 میلیمتر رسیده، ضمن اینکه فشار بوست هم از 15.3 psi در چلنجر SRT هلکت Redeye به 21.3 در محصول جدید افزایش یافته است.
مغز هوشمند پیشرانه با تشخیص میزان اتانول موجود در بنزین، سوخت ورودی به سیلندرها و عملکرد سوپاپها را مدیریت کرده و خروجی بهینه را ایجاد میکند. با 65 درصد اتانول موجود در سوخت، 1025 اسببخار قدرت حاصل خواهد شد.
گیربکس دیمون ۱۷۰ همچون مدل قبل ۸ سرعته اتوماتیک است، اما سیستم ترمز (TransBrake 2.0) اضافه شده تا شتابگیری از حالت سکون و عملکرد پدال پشت فرمان بهبود یابد. بسیاری از تجهیزات مرتبط با سیستم سوخت و گیربکس برای تیونینگ یا تنظیم دستی آمادگی دارند.
علاقمندان دریفت هم میتوانند لوازم Direct Connection دوج شامل پنل فیبرکربن عقب، مهارکننده صندلی و حتی چتر نجات را سفارش دهند.
تایرهای درگ Mickey Thompson ET Street R با ابعاد 245/55R18 و 315/50R17 در محورهای جلو و عقب دیمون 170 نصب شده است، که البته برای معابر خیس مناسب نیست. اگر رینگهای آلومینیوم و فیبرکربن را برای دیمون 170 سفارش دهید، وزن چرخها در محورهای جلو و عقب به ترتیب 9.1 و 5.4 کیلوگرم کاهش مییابد.
سیستم تعلیق به کمکهای ساخت Bilstein با قابلیت کاهش یک سانتیمتری ارتفاع و تنظیم افزایش سفتی برای مسابقات درگ مجهز شده است.
طراحی دوج چلنجر SRT دیمون 170
دوج چلنجر SRT دیمون 170 در نمای جلو به مدل قبلی شباهت دارد، درحالیکه با حذف قطعات روی گلگیرها، 7.2 کیلوگرم از وزن کاهش یافته است. نشانهای جدید، نور زرد چراغهای جلو و قابلیت سفارش 14 رنگ متفاوت به همراه جزئیات مشکی برای بدنه، از دیگر ویژگیهای ظاهری این خودروی اسپرت بشمار میآید.
کابین و امکانات دوج چلنجر SRT دیمون 170
به منظور کاهش وزن، صندلیهای عقب، کفپوش صندوق و تجهیزات صداگیری حذف شده و فقط ۲ اسپیکر روی درهای جلو قرار دارد. البته امکان سفارش چهار صندلی با روکش چرم آلکانتارا و لاگونا، سیستم صوتی با ۱۸ بلندگو، گرمکن و تهویه صندلی و حتی سانروف هم فراهم است.
قیمت دوج چلنجر SRT دیمون 170
دوج چلنجر SRT دیمون 170 با قیمت 96,666 دلار بدون احتساب هزینههای جانبی و در تیراژ 3300 دستگاه تولید خواهد شد. تنها 300 دستگاه از این خودرو به کانادا صادر میشود، درحالیکه سایرین در ایالات متحده باقی خواهند ماند. البته تیراژ نهایی به شرایط کارخانه بستگی دارد، چراکه این خودرو فقط در فاصله جولای تا 31 دسامبر 2023 اجازه دارد در خط تولید حضور پیدا کند.
مالکان مدلهای قبلی دیمون برای خرید چلنجر SRT دیمون 170 در اولویت هستند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com