• ب‌ام‌و XM نسخه ليبل رد
  • ب‌ام‌و XM نسخه ليبل رد
  • ب‌ام‌و XM نسخه ليبل رد

نیرومندترین محصول ب‌ام‌و

معرفی ب ام و XM نسخه Label Red

24 فروردین 1402 17:35

اگر شرایط بازار خودروی جهان متفاوت از اوضاع فعلی بود، لقب «نیرومندترین محصول ب ام و» احتمالا به یک سوپراسپرت موتور-وسط تعلق داشت، اما اکنون که شاسی­‌بلندها به ماشین چاپ اسکناس برای شرکت‌های خودروسازی تبدیل شده‌­اند، این لقب به نسخه Label Red از ب ام و XM اعطا شده است.

لقب «نیرومندترین محصول ب ام و» به نسخه Label Red از ب ام و XM اعطا شده است، شاسی بلندی با 738 اسب بخار قدرت.قبل از رونمایی این شاسی‌­بلند 5.11 متری با رینگ‌های 23 اینچی در نمایشگاه شانگهای 2023، فرصتی پیش آمده است تا با مشخصات فنی آن آشنا شویم.

پیشرانه V8 توئین توربو 4.4 لیتری ب ام و XM به همراه موتور الکتریکی، 644 اسب‌­بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند، ولی در نسخه Label Red، این ارقام به 738 اسب­‌بخار قدرت و هزار نیوتن‌متر گشتاور افزایش یافته است. خروجی این مجموعه از طریق گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می­‌شود.

درواقع خروجی پیشرانه درون‌سوز با 94 و 100 واحد افزایش در قدرت و گشتاور به 577 اسب­‌بخار قدرت و 750 نیوتن‌متر گشتاور رسیده است، درحالی‌که موتور برقی هم 194 اسب‌­بخار قدرت و 279 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند. همچون نسخه استاندارد XM، افزایش لحظه‌­ای گشتاور به 452 نیوتن‌متر هم برای این خودرو پیش‌­بینی شده است.

ب‌ام‌و XM نسخه لیبل رد

سامانه چهارچرخ محرک xDrive در این خودرو به حالت رانندگی Sand برای حرکت در مسیرهای شنی هم مجهز شده است.

شتاب صفر تا 96 این نسخه خاص، 3.7 ثانیه یعنی 0.4 ثانیه سریع‌تر از مدل استاندارد، خواهد بود. حداکثر سرعت این خودرو هم با 11 واحد افزایش نسبت به مدل استاندارد به 250 کیلومتر برساعت رسیده است، اما اگر پکیج M Driver را نیز سفارش دهید، این رقم به 282 کیلومتر برساعت افزایش می‌یابد.

به منظور تمایز از نسخه استاندارد، از رنگ قرمز Toronto برای تزئین حاشیه جلوپنجره، نمای جانبی، رینگ‌ها، نشان‌ها، دیفیوزر عقب و کالیپرهای ترمز استفاده شده است.

غیر از رنگ خاکستری Brooklyn متالیک، بیش از 50 رنگ دیگر بدون هیچ هزینه اضافه برای ب ام و XM Label Red قابل سفارش است. البته تعداد محدودی از این خودرو با رنگ مشکی کربن Frozen عرضه خواهد شد.

ب‌ام‌و XM نسخه لیبل رد

در فضای کابین ب ام و XM Label Red با روکش چرم دو رنگ و تریم فیبرکربن مواجه هستیم، درحالی‌که نشان 1/500 از تیراژ محدود تولید این خودرو خبر می­‌دهد.

پس از رونمایی در نمایشگاه شانگهای 2023، تولید ب ام و XM Label Red از ماه آگوست در ایالت کارولینای جنوبی در آمریکا، آغاز خواهد شد. قیمت این نسخه هنوز اعلام نشده است، ولی ب ام و XM استاندارد با قیمت پایه 159 هزار دلار به فروش می‌­رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران