• محصولات هوندا نمايشگاه خودروي شانگهاي 2023

رونمایی از نسل جدید برقی‌های شرکت

هوندا آینده را به شانگهای آورد

6 اردیبهشت 1402 09:11

هوندا دو نسخه پیش‌تولید و یک کانسپت جدید را در نمایشگاه شانگهای 2023 رونمایی کرد که طبق پیش‌بینی هر دو مدل به‌صورت تمام برقی هستند.

ژاپنی‌ها با نمایش کراس‌اورهای برقی قصد دارند ارزش‌های جدید را برای مشتریان خود با هدف پویایی بیشتر و توسعه فناوری‌های مدرن به نمایش بگذارند.مدل e:NP2 به‌عنوان پروتوتایپ و e:NS2 به‌عنوان پیش‌تولید نمایش دقیقی از دو کراس‌اور برقی هستند، که قرار است اوایل سال 2024 در بازار چین به‌عنوان موج مدل برقی‌های شرکت موسوم به e:N فروخته شوند. معرفی این خودروهای برقی جدید در سال آینده، در راستای هدف‌گذاری هوندا برای عرضه 10 خودروی برقی در چین تا سال 2027 است. البته از پیش‌تر می‌دانستیم که شرکت قصد دارد تا سال 2035 تمام خودروهای عرضه‌شده در بازار چین را برقی کند.

کاملاً مشخص است که ژاپنی‌ها با این دو نمونه اولیه قصد دارند ارزش‌های جدید را برای مشتریان خود با هدف پویایی بیشتر و توسعه فناوری‌های مدرن به نمایش بگذارند. آن‌طور که هوندا می‌گوید این محصولات قرار است لذت رانندگی منحصربه‌فردی را فراهم کنند.

محصولات هوندا نمایشگاه خودروی شانگهای 2023

فضای داخلی این محصولات در عین سادگی، سرشار از هوش مدرن است که در قالب سیستم رابط کاربری Honda Connect 4.0 منتقل می‌شود. از نظر طراحی هر دو مدل از یک زبان بصری استفاده می‌کنند که در واقع برگرفته از سدان‌های اخیر شرکت است.

اگرچه که این محصولات، آینده هوندا را به تصویر می‌کشند ولی در واقع هر دو نسخه بر پایه مدل HR-V ساخته شده‌اند. احتمال می‌رود هر کدام از این مدل‌ها توسط یکی از سرمایه‌گذاری‌های مشترک هوندا با GAC و یا دانگ‌فنگ در چین عرضه شوند.

در نهایت به کانسپت e:N می‌رسیم که بر اساس مدلی به همین نام طراحی شده که پیش‌تر در سال 2021 رونمایی شده بود؛ اما طبیعی است که به نظر نمی‌رسد وجه اشتراک دیگری بین این دو خودرو باشد. محصول جدید بسیار مدرن‌تر و به تولید نزدیک‌تر به نظر می‌رسد.

محصولات هوندا نمایشگاه خودروی شانگهای 2023

از نظر کلی، بدنه آن یک شاسی‌بلند سنتی را تداعی می‌کند. این خودرو نیز بر اساس پلتفرم جدید هوندا که قرار است خانواده e:N روی آن عرضه شود، تولید خواهد شد که Architecture W EV نام دارد.

هوندا تضمین کرده است که عملکرد رانندگی در این خودرو منحصربه‌فرد و لذت‌بخش خواهد بود. این در حالی است که انتظار می‌رود شرکت برای آن از فناوری‌های رفاهی و ایمنی بر پایه هوش مصنوعی به‌صورت گسترده استفاده کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران