• کانسپت هوندا سالون
  • کانسپت هوندا سالون
  • کانسپت هوندا سالون
  • کانسپت هوندا سالون
  • کانسپت هوندا سالون
  • کانسپت هوندا سالون
  • کانسپت هوندا سالون

با لوگو و طراحی متفاوت

معرفی محصولات سری 0 هوندا

22 دی 1402 21:34

لوگوی جدید هوندا برای خودروهای برقی

شرکت هوندا تصمیم گرفته از یک نشان جدید روی مدل‌های برقی ساخت خود استفاده کند. لوگوی H-شکل فعلی از سال 1981 تاکنون بر روی تمام محصولات این برند نصب می­‌شود، اما برای ایجاد تمایز میان مدل‌های درونسوز و برقی، فرم تازه‌­ای از همین لوگو طراحی شده است، که بنابر اعلام سازنده، دو دست گشوده را تداعی می­‌کند.

نکته جالب این‌که نشان جدید تاحد زیادی به لوگوی اولیه هوندا شباهت دارد. این نشان که در سال 1963 معرفی شد، دو خط غیر مورب در کنار حرف H را نشان می­‌داد که در بخش پایین، ضخامت بسیار بیشتری داشت. یکی از این خطوط، ضخیم­‌تر و دیگری بلندتر بود.

نخستین محصول هوندا در بازار آمریکا یعنی N600 مدل 1969 نیز به همین لوگو مزین بود، درحالی‌که طراحی این نشان در همان سال مورد بازبینی قرار گرفت.

سری 0 هوندا

لوگوی جدید هوندا، بر روی مدل‌های برقی سری 0 نصب خواهد شد. محصولات کاملا جدید سری 0 از سال 2026 در آمریکا به فروش می‌­رسند. در تصاویر تبلیغاتی سری 0، تاکید زیادی بر این نشان شده است.

هوندا تایید نموده که مشتریان آمریکایی از طریق مدل سالون با نشان جدید این برند آشنا خواهند شد. البته هنوز مشخص نیست که نسل جدید شاسی‌بلند برقی هوندا یعنی پرولوگ هم این لوگوی جدید را دریافت می‌­کند یا خیر.

هوندا با تایید شباهت لوگوی جدید با نشان قدیمی این شرکت، به احتمال تولد مجدد برخی مدل‌های خاطره‌­انگیز در آینده هم اشاره کرده، که خبری هیجان­‌انگیز برای علاقمندان این برند است.

اعضای سری 0 علاوه بر زبان طراحی متفاوت، از فناوری‌های جدید همچون هوش مصنوعی و تجهیزات پیشرفته ایمنی هم برخوردار خواهند شد.

نخستین اعضای سری 0، دو مدل کانسپت به اسامی سالون (Saloon) و اسپیس-هاب (Space-Hub) هستند، که در فرم اتاق سدان و ون با فلسفه مهندسی و زبان طراحی متفاوت با محصولات فعلی هوندا، در نمایشگاه CES 2024 به نمایش درآمده‌­اند.

کانسپت هوندا سالون

سالون که نخستین بار مدتی پیش در تصاویر تبلیغاتی ظاهر شده بود، نمایی آینده‌نگرانه از یک خودروی فست­بک با چراغ‌های مستطیلی را به نمایش گذاشته است.

نمایشگر سرتاسری داخل کابین به صفحه نمایش موجود در محصولات مرسدس بنز شباهت دارد درحالی‌که فرمان یوک-شکل با سامانه سیمی را در تسلا مشاهده کرده‌­ایم. در پشت صندلی‌های اسپرت ردیف جلو، دو نمایشگر خمیده دیده می­‌شود. بنابر ادعای سازنده، تمام قطعات داخل کابین این خودرو از مواد سازگار با طبیعت ساخته شده است.

به گفته­ هوندا، نمونه نهایی از خودرویی که براساس سالون شکل می‌­گیرد، در سال 2026 در ایالات متحده به فروش خواهد رسید.

کانسپت هوندا اسپیس-هاب

خودروی اسپیس-هاب در قالب یک مینی ون جادار و برای حضور در زندگی روزمره ساخته شده است. احتمال دارد که هوندا از زبان طراحی این مدل برای نسل جدید اودیسه استفاده کند، هرچند که خودروساز ژاپنی فعلا درباره تولید این مدل حرفی به میان نیاورده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران