• کانسپت هوندا سالون
  • کانسپت هوندا سالون
  • کانسپت هوندا سالون
  • کانسپت هوندا سالون
  • کانسپت هوندا سالون
  • کانسپت هوندا سالون
  • کانسپت هوندا سالون

با لوگو و طراحی متفاوت

معرفی محصولات سری 0 هوندا

21 دی 1403 19:35

نزدیک به یک سال پس از معرفی دو کانسپت به اسامی 0 Saloon و Space Hub توسط هوندا، اکنون نسخه تکمیل شده از این دو خودروی سدان و مینی ون در نمایشگاه CES 2025 رونمایی شده است. مدل سدان به خط تولید نزدیک به نظر می‌رسد، درحالی‌که مینی‌ون سابق هم اکنون با نام 0 SUV ، به شاسی‌بلند تغییر ماهیت داده است.

هوندا قصد دارد این دو مدل را در تاسیسات ویژه خودروهای برقی در ایالت اوهایو آمریکا تولید کند. مدل شاسی‌بلند در سال 2026 و مدل سدان یک سال پس از آن در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد. صادرات این دو مدل به ژاپن و اروپا تایید شده، هرچند که هوندا از اعلام جزئیات بیشتر خودداری کرده است.

هوندا 0 SUV؛ یک کراس‌اور با هویت خاص

همان‌طور که گفته شد، هوندا 0 SUV به عنوان یک شاسی‌بلند میان‌سایز، براساس کانسپت Space Hub شکل گرفته است. زاویه شیشه جلو، طرح پیکسلی چراغ‌های جلو و نشان نورانی هوندا، در نخستین نگاه جلب نظر می‌کند. از دیگر ویژگی‌های ظاهری این خودرو می‌توان به سقف و ستون‌های مشکی، فرم خاص ستون انتهایی و بخش عقب بدنه و چراغ‌های U-شکل عقب اشاره کرد.

در فضای کابین هوندا 0 SUV هم با دو ردیف صندلی با ظرفیت 5 نفر مواجه هستیم، که نمایشگرهای مختلف از جمله نمایشگر دوربین‌های جانبی را به همراه دارد.

هوندا 0 Saloon؛ سدان برقی شبیه لامبورگینی!

هوندا 0 Saloon همچنان به طرح هیجان‌انگیز مدل کانسپت وفادار باقیمانده، هرچند که درهای گالوینگ و نمایشگر جلوپنجره با نمونه‌های متداول تعویض شده است. اما شباهت نمای جلو به لامبورگینی گالاردو را نمی‌توان نادیده گرفت. روکش‌های متحرک چراغ‌های جلو هم می‌تواند از تولد دوباره چراغ‌های مخفی‌شونده خبر بدهد.

در نمای جانبی هوندا 0 Saloon با فرمی نامعمول و جالب توجه مواجه هستیم، که همچون برادر شاسی‌بلند خود، در ستون D ارتفاع بیشتری دارد. در بخش عقب هم از شیشه عقب خبری نیست. البته نمی‌توان اطمینان داشت که این بخش و همچنین دوربین‌های جانبی در نسخه نهایی هم مشابه نمونه فعلی باشد.

طراحی فضای کابین 5 نفره هوندا 0 Saloon تا حد زیادی به مدل شاسی‌بلند شباهت دارد. هرچند طراحی این بخش نسبت به مدل کانسپت تغییر کرده است، اما همچنان موارد جالبی همچون نمایشگر سرتاسری و فرمان یوک را به همراه دارد. طراحی مینیمال این بخش تاحد زیادی می‌تواند یادآور محصولات تسلا باشد.

فناوری‌های پیشرفته و تجهیزات هوشمند

هر دو محصول سری 0 هوندا به سامانه جدید فرمان سیمی که فرمان، تعلیق و ترمزها را دربرمی‌گیرد، مجهز شده‌اند. این دو خودرو براساس پلتفرم طراحی شده توسط سونی شکل گرفته‌اند، که علاوه بر وزن سبک به علت نحوه طراحی مجموعه باتری، به نرم‌افزار مدیریت هوشمند باتری هم مجهز است.

هوندا همچون گذشته از اعلام مشخصات فنی سری 0 خودداری نموده، ولی از برد حرکتی 483 کیلومتری این دو خودرو در تیپ‌های محرک-عقب و چهار چرخ محرک خبر داده است.

این خودروها تحت نظر نرم‌افزار ASIMO OS مدیریت می‌شود، که دستیارهای راننده، سیستم اطلاعات سرگرمی، بروزرسانی‌های نرم‌افزاری و همچنین یادگیری ماشینی برای تشخیص ترجیحات راننده را زیرنظر دارد.

مدل‌های سری 0 هوندا به سامانه خودران سطح 3 مجهز شده‌اند، که در صورت دریافت مجوز، امکان رانندگی با چشمان بسته را فراهم می‌کند. البته هوندا با همکاری Helm.ai در حال بهبود این سامانه و تطبیق آن با قوانین کشورهای مختلف است.

زیرساخت شارژ

هوندا در مشارکت با 8 خودروساز دیگر تحت شراکت IONNA، برای افتتاح 30 هزار ایستگاه شارژ تا سال 2030 فعالیت می‌کند. به لطف سازگاری محصولات سری 0 هوندا از استاندارد شارژ NACS، کاربران این خودروها به بیش از صد هزار ایستگاه شارژ در سراسر ایالات متحده دسترسی خواهند داشت.

محصولات برقی هوندا به قابلیت شارژ هوشمند نیز مجهز می‌شوند. این قابلیت ضمن تشخیص ساعات خارج از پیک برای شارژ با قیمت ارزان‌تر، امکان استفاده از شارژ باتری خودرو برای سایر لوازم برقی را نیز فراهم خواهد کرد.

لوگوی جدید هوندا برای خودروهای برقی

شرکت هوندا تصمیم گرفته از یک نشان جدید روی مدل‌های برقی ساخت خود استفاده کند. لوگوی H-شکل فعلی از سال 1981 تاکنون بر روی تمام محصولات این برند نصب می­‌شود، اما برای ایجاد تمایز میان مدل‌های درونسوز و برقی، فرم تازه‌­ای از همین لوگو طراحی شده است، که بنابر اعلام سازنده، دو دست گشوده را تداعی می­‌کند.

نکته جالب این‌که نشان جدید تاحد زیادی به لوگوی اولیه هوندا شباهت دارد. این نشان که در سال 1963 معرفی شد، دو خط غیر مورب در کنار حرف H را نشان می­‌داد که در بخش پایین، ضخامت بسیار بیشتری داشت. یکی از این خطوط، ضخیم­‌تر و دیگری بلندتر بود.

نخستین محصول هوندا در بازار آمریکا یعنی N600 مدل 1969 نیز به همین لوگو مزین بود، درحالی‌که طراحی این نشان در همان سال مورد بازبینی قرار گرفت.

سری 0 هوندا

لوگوی جدید هوندا، بر روی مدل‌های برقی سری 0 نصب خواهد شد. محصولات کاملا جدید سری 0 از سال 2026 در آمریکا به فروش می‌­رسند. در تصاویر تبلیغاتی سری 0، تاکید زیادی بر این نشان شده است.

هوندا تایید نموده که مشتریان آمریکایی از طریق مدل سالون با نشان جدید این برند آشنا خواهند شد. البته هنوز مشخص نیست که نسل جدید شاسی‌بلند برقی هوندا یعنی پرولوگ هم این لوگوی جدید را دریافت می‌­کند یا خیر.

هوندا با تایید شباهت لوگوی جدید با نشان قدیمی این شرکت، به احتمال تولد مجدد برخی مدل‌های خاطره‌­انگیز در آینده هم اشاره کرده، که خبری هیجان­‌انگیز برای علاقمندان این برند است.

اعضای سری 0 علاوه بر زبان طراحی متفاوت، از فناوری‌های جدید همچون هوش مصنوعی و تجهیزات پیشرفته ایمنی هم برخوردار خواهند شد.

نخستین اعضای سری 0، دو مدل کانسپت به اسامی سالون (Saloon) و اسپیس-هاب (Space-Hub) هستند، که در فرم اتاق سدان و ون با فلسفه مهندسی و زبان طراحی متفاوت با محصولات فعلی هوندا، در نمایشگاه CES 2024 به نمایش درآمده‌­اند.

کانسپت هوندا سالون

سالون که نخستین بار مدتی پیش در تصاویر تبلیغاتی ظاهر شده بود، نمایی آینده‌نگرانه از یک خودروی فست­بک با چراغ‌های مستطیلی را به نمایش گذاشته است.

نمایشگر سرتاسری داخل کابین به صفحه نمایش موجود در محصولات مرسدس بنز شباهت دارد درحالی‌که فرمان یوک-شکل با سامانه سیمی را در تسلا مشاهده کرده‌­ایم. در پشت صندلی‌های اسپرت ردیف جلو، دو نمایشگر خمیده دیده می­‌شود. بنابر ادعای سازنده، تمام قطعات داخل کابین این خودرو از مواد سازگار با طبیعت ساخته شده است.

به گفته­ هوندا، نمونه نهایی از خودرویی که براساس سالون شکل می‌­گیرد، در سال 2026 در ایالات متحده به فروش خواهد رسید.

کانسپت هوندا اسپیس-هاب

خودروی اسپیس-هاب در قالب یک مینی ون جادار و برای حضور در زندگی روزمره ساخته شده است. احتمال دارد که هوندا از زبان طراحی این مدل برای نسل جدید اودیسه استفاده کند، هرچند که خودروساز ژاپنی فعلا درباره تولید این مدل حرفی به میان نیاورده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران