• مواد بازيافتي در محصولات ب‌ام‌و

راه‌اندازی پروژه Car2Car با حمایت 6.4 میلیون یورویی

استفاده از مواد بازیافتی در محصولات آینده ب ام و

8 اردیبهشت 1402 11:58

شرکت ب ام و در همکاری با گروهی از دانشمندان و فعالان صنعت بازیافت، سعی دارد یک چرخه اقتصادی را در صنعت خودروسازی راه‌اندازی کند.

در پروژه Car2Car که با حمایت 6.4 میلیون یورویی دولت فدرال آلمان راه‌اندازی شده است، ب ام و قصد دارد 30 الی 50 درصد از محصولات آینده خود را از مواد بازیافتی بسازد.این پروژه به نام Car2Car با حمایت 6.4 میلیون یورویی دولت فدرال آلمان و با هدف سرمایه‌­گذاری در بازیافت آلومینیوم، فولاد، شیشه، مس و پلاستیک راه‌اندازی شده است.

این پروژه بر یافتن روش‌های نوآورانه و البته خودکار برای بهبود کیفیت مواد بازیافتی تمرکز کرده است، تا بتوان این مواد را در صنعت خودروسازی بکار گرفت. در حقیقت گروه ب ام و قصد دارد 30 الی 50 درصد از محصولات آینده خود را از مواد بازیافتی بسازد.

به همین دلیل، قابلیت استفاده مجدد از مواد به روند طراحی محصولات جدید اضافه شده است، تا از همان ابتدا، امکان استفاده از این مواد در محصولات مختلف گروه از مینی گرفته تا رولزرویس ارزیابی شود. این امر تمامی محصولات با پیشرانه درون‌سوز، پلاگین-هیبرید و برقی را شامل می­‌شود.

همکاران ب ام و در این پروژه در حال پژوهش برای یافتن راهکارهای افزایش کیفیت مواد بازیافتی و همچنین ارزیابی استفاده از این مواد در کیفیت خودروهاست.

مواد بازیافتی در محصولات ب‌ام‌و

حاصل کار پروژه Car2Car می­‌تواند به ایجاد ارزش افزوده بالاتر در مواد بازیافتی نیز منجر شود. فناوری دیجیتال و هوش مصنوعی می­‌توانند با ایجاد پروسه خودکار در فرآیند استفاده از مواد بازیافتی، مدت زمان لازم را به میزان محسوسی نسبت به روش‌های فعلی کاهش دهد.

به‌کارگیری روش‌های صنعتی و هوش مصنوعی در فرآیند بازیافت مواد، بر افزایش کیفیت و خلوص نیز تاثیرگذار خواهد بود. در این فناوری، حسگرهای هوش مصنوعی با تشخیص کیفیت مواد و روش‌های طیف‌سنجی با استفاده از امواج رادیویی، فرو سرخ، فرا بنفش و غیره برای ارزیابی فولاد و آلیاژهای آلومینیوم، سعی در یافتن بالاترین خلوص دارند.

گروه ب ام و با مشارکت در پروژه Car2Car، تعهد خود به استفاده از مواد پایدار و کاهش ردپای آلایندگی کربنی در صنعت خودروسازی را نشان داده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران