• هيونداي اکستر
  • هيونداي اکستر
  • هيونداي اکستر

در جایگاهی میان مدل‌های ونیو و کسپر

معرفی هیوندای اکستر

19 اردیبهشت 1402 12:33

بسته به بازار هدف، یکی از مدل‌های ونیو یا بیاون به عنوان کوچک‌ترین کراس‌­اور هیوندای شناخته می‌­شود، اما مشتریان هندی قرار است با یک مدل جدید از هیوندای با ابعاد به مراتب کوچک‌تر از سایرین آشنا شوند.

اکستر در جایگاهی میان مدل‌های هیوندای ونیو و هیوندای کسپر قرار می‌گیرد، هرچند که کسپر در بازار هند حضور ندارد.

طراحی هیوندای اکستر

هیوندای اکستر 2023 یک هاچ‌بک قدبلند است که به واسطه قطعات پلاستیکی روی لبه گلگیرها، ریل سقفی، زیرسپری نقره‌­ای و ترکیب رنگ خاکی Ranger و مشکی بدنه، سعی دارد خود را به عنوان یک کراس­‌اور معرفی کند.

انتظار داریم که هیوندای اکستر با طول کمتر از 4 متر، در جایگاهی پایین‌تر از هیوندای ونیو قرار گیرد و از مشوق‌­های مالیاتی دولت هند برای این رده از خودروها برخوردار شود.

هیوندای اکستر

از معدود تصاویر انتشار یافته از این خودرو می‌­توان فرم جعبه­‌ای بدنه، جلوپنجره و چراغ‌های مستطیل ­شکل جلو با چراغ‌های دیلایت به فرم H و نوار مشکی بین چراغ‌ها را تشخیص داد.

هرچند تصویری از بخش عقب بدنه در اختیار نداریم، ولی به نظر می‌­رسد که ستون انتهایی با طرح مشبک تزئین شده است. غیر از این باید به رینگ‌های آلیاژی دورنگ و فرم عضلانی گلگیرهای جلو و عقب اشاره کرد، که نمای جانبی را از یکنواختی دور کرده است.

مشخصات فنی هیوندای اکستر

براساس اعلام هیوندای، اکستر 2023 با پیشرانه 1.2 لیتری بنزینی و 1.2 لیتری CNG در هند عرضه خواهد شد. علاوه بر گیربکس 5 سرعته دستی، نسخه بنزین‌سوز با گیربکس اتوماتیک نیز قابل سفارش است.

مشتریان هندی می‌­توانند از اواخر امسال، هیوندای اکستر 2023 را در 5 تریم سفارش دهند.

قیمت هیوندای اکستر

انتظار می‌­رود که قیمت هیوندای اکستر 2023 در حدود 600 هزار روپیه هند تعیین شود، یعنی تقریبا معادل با 7,300 دلار آمریکا. بد نیست بدانید که تریم پایه از هیوندای ونیو در ایالات متحده، تقریبا به سه برابر این قیمت فروخته می­‌شود!

تولید هیوندای اکستر در نیمه دوم سال 2023 آغاز می‌شود. هیوندای اکستر در بازار هند با دو رقیب اصلی یعنی سیتروئن C3 و تاتا پانچ روبرو خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران