کراس‌اوری کوچک و ارزان برای مشتریان هندی

معرفی تاتا پانچ

4 شهریور 1400 09:46

نخستین تصاویر از کراس‌اور کوچکی به نام پانچ، توسط شرکت سازنده این خودرو یعنی تاتا منتشر شده است. این محصول جدید را باید نسخه نهایی از کانسپتی دانست که سال گذشته و با نام HBX رونمایی شد.

می­‌توان انتظار داشت که قیمت پایه تاتا پانچ رقمی در حدود 6,745 دلار باشد. تاتا بازار هدف این خودرو را فعلاً در وطن خود یعنی هندوستان درنظر گرفته، جایی که کراس‌اورهای کوچک از استقبال مشتریان برخوردار شده‌­اند.

چراغ‌های جلو تاتا پانچ با فرم کشیده و با چیدمان دوتایی به جلوپنجره متصل شده و فرمی شبیه به سایر محصولات جدید خودروساز هندی همچون هریر و سافاری را پدید آورده است. رنگ سفید سقف با ستون‌های مشکی و قطعات پلاستیکی مشکی حاشیه گلگیرها، در عین پیروی از خط مشی متداول در طراحی کراس‌اورهای امروزی، تضاد بصری زیبایی ایجاد کرده و حتی قد این خودرو را هم بلندتر نشان می­‌دهد.

با وجود آن‌که تصویری از فضای کابین پانچ منتشر نشده است، ولی انتظار داریم با نمایشگر لمسی معلق و صفحه پشت آمپر دیجیتال مشابه با کانسپت HBX مواجه باشیم، مخصوصا که شرکت سازنده هدف از ساخت این مدل را جلب نظر مشتریان جوان اعلام کرده است.

طرح احتمالی کابین تاتا پانچ

تاتا پانچ براساس پلتفرم جدید ALFA-ARC شکل گرفته است، ولی فعلاً هیچ خبر رسمی درباره مشخصات فنی دقیق این محصول اعلام نشده. البته این احتمال وجود دارد که شاهد نصب یک پیشرانه سه سیلندر 1.2 لیتری تنفس طبیعی یا توربوشارژ در این خودرو باشیم که احتمالاً به جعبه‌دنده 5 سرعته دستی یا خودکار متصل شده و نیروی خود را به محور جلو منتقل می­‌کند.

می­‌توان انتظار داشت که قیمت پایه تاتا پانچ رقمی در حدود 6,745 دلار باشد. مهمترین رقبای این خودرو در بازار هند رنو کوئید، ماروتی سوزوکی ایگنیس و محصول آینده هیوندای یعنی کسپر خواهد بود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران