با نزدیک شدن به پایان عمر آئودی TT، این خودرو به خداحافظی با طرفداران خود در نقاط مختلف جهان مشغول شده است. پس از بریتانیا، اکنون نوبت به مشتریان ژاپنی رسیده تا آخرین فرصت خرید آئودی TT را با نسخه ویژه مموریال ادیشن (Memorial Edition) تجربه کنند.
”س از بریتانیا، اکنون نوبت به مشتریان ژاپنی رسیده تا آخرین فرصت خرید آئودی TT را با نسخه ویژه مموریال ادیشن (Memorial Edition) تجربه کنند.“نسخه مموريال ادیشن براساس آئودی TTS کوپه شکل گرفته و پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با 315 اسببخار قدرت و 420 نیوتنمتر گشتاور را به همراه دارد. خروجی این پیشرانه نسبت به TT استاندارد در هر دو بخش نیرو و گشتاور با 30 واحد افزایش روبرو شده است، که از طریق گیربکس 7 سرعته S ترونیک و سامانه چهار چرخ محرک کواترو به هر دو محور منتقل خواهد شد.
سه رنگ متالیک سفید Glacier، مشکی Mythos و خاکستری Kronos برای آئودی TTS مموريال ادیشن قابل انتخاب است. صرف نظر از رنگ بدنه، برخی جزئیات بدنه در این نسخه با رنگ برنز تزئین میشود.
جلوپنجره به رنگ مشکی مات با جزئیات نقرهای روشن و رینگهای آلومینیومی 20 اینچی با پره V شکل به رنگ برنزی، از دیگر ویژگیهای ظاهری این خودرو بهشمار میآید.
در فضای کابین آئودی TTS مموريال ادیشن با روکش چرم ناپا با دوخت برنز، نمایشگرهای دیجیتال و سیستم صوتی بنگ اند اولافسن با 12 بلندگو مواجه هستیم. چندین سامانه دستیار راننده از جمله هشدار نقطه کور، دستیار پارک و دوربین دید عقب نیز برای این خودرو درنظر گرفته شده است.
سامانه انحصاری آئودی به نام Magnetic Ride یا سواری مغناطیسی، با تنظیم کمکفنرها بسته به شرایط رانندگی، سعی بر ایجاد تعادل بین راحتی و پویایی سواری دارد.
آئودی TT نخستین بار در سال 1998 به عنوان یک کوپه جمع و جور پرمیوم، معرفی شد. این خودرو که براساس پلتفرم مشترک با فولکس واگن گلف و آئودی A3 ساخته شده بود، توانست قابلیتهای فنی خود را نیز اثبات کند.
با گذشت 25 سال از تولد آئودی TT، تیراژ تولید این محصول از مرز 500 هزار دستگاه عبور کرده است.
با پایان تولید TT، آئودی RS3 به تنها محصولات اسپرت برند آئودی با پیشرانه درونسوز بدل میشود چراکه با افزایش تمرکز آئودی بر ساخت خودروهای برقی، مدل R8 نیز چند سال پیش از خط تولید کنار رفته است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com