• کانسپت آلپاين A290_? برپايه رنو 5
  • کانسپت آلپين A290_? برپايه رنو 5
  • کانسپت آلپين A290_? برپايه رنو 5
  • کانسپت آلپاين A290_? برپايه رنو 5
  • کانسپت آلپاين A290_? برپايه رنو 5
  • کانسپت آلپاين A290_? برپايه رنو 5
  • کانسپت آلپاين A290_? برپايه رنو 5
  • کانسپت آلپاين A290_? برپايه رنو 5
  • کانسپت آلپاين A290_? برپايه رنو 5
  • کانسپت آلپاين A290_? برپايه رنو 5
  • کانسپت آلپاين A290_? برپايه رنو 5
  • کانسپت آلپاين A290_? برپايه رنو 5
  • کانسپت آلپاين A290_? برپايه رنو 5
  • کانسپت آلپاين A290_? برپايه رنو 5
  • کانسپت آلپاين A290_? برپايه رنو 5
  • کانسپت آلپاين A290_? برپايه رنو 5
  • کانسپت آلپاين A290_? برپايه رنو 5
  • کانسپت آلپاين A290_? برپايه رنو 5
  • کانسپت آلپاين A290_? برپايه رنو 5
  • کانسپت آلپاين A290_? برپايه رنو 5
  • کانسپت آلپاين A290_? برپايه رنو 5
  • کانسپت آلپاين A290_? برپايه رنو 5
  • کانسپت آلپاين A290_? برپايه رنو 5
  • کانسپت آلپاين A290_? برپايه رنو 5
  • کانسپت آلپاين A290_? برپايه رنو 5
  • کانسپت آلپاين A290_? برپايه رنو 5
  • کانسپت آلپاين A290_? برپايه رنو 5
  • کانسپت آلپاين A290_? برپايه رنو 5
  • کانسپت آلپاين A290_? برپايه رنو 5

هاچ‌بکی اسپرت برپایه رنو 5 کانسپت

معرفی آلپاین A290_β

21 اردیبهشت 1402 19:21

مدت‌ها قبل از تولد فولکس واگن GTI، این رنو 5 آلپاین بود که در سال 1976 و به عنوان یک هاچ‌بک داغ اروپایی وارد بازار شد.

از آنجا که آلپاین A290_β خودرویی کانسپت است، طراحان با آزادی عمل کامل، ایده‌­های خود را بر کانسپت رنو 5 که در سال 2021 معرفی شد پیاده کرده­‌اند.اکنون رنو از برنامه خود برای تولید نسل جدید رنو 5 براساس پلتفرم CMF-B EV در تاسیسات Douai از سال 2024 خبر داده است. حالا که قرار شده رنو 5 دوباره به زندگی بازگردد، اصلا عجیب نیست که نسخه قدرتمند آن با تغییرات آلپاین هم معرفی شود.

از آنجا که آلپاین A290_β خودرویی کانسپت است، طراحان با آزادی عمل کامل، ایده‌­های خود را بر کانسپت رنو 5 که در سال 2021 معرفی شد پیاده کرده­‌اند.

در کنار چراغ‌های جلو، یک جفت چراغ اضافه مربع شکل نصب شده است، که همراه با چراغ‌های عمودی عقب، مدل مسابقه‌­ای A470 را به یاد می­‌آورد.

کانسپت آلپاین A290_β برپایه رنو 5

بدنه آلپاین A290_β با رنگ سفید Powder تزئین شده، که در کنار سقف و کاپوت مشکی و سطوح فیبرکربن با جزئیات آبی در بخش پایینی بدنه، تضاد بصری زیبایی ایجاد کرده است.

بدنه آلپاین A290_β بر رینگ‌های 20 اینچی استوار شده است، که برای خودرویی با ابعاد 4.05، 1.85 و 1.48 متر در طول، عرض و ارتفاع، واقعا بزرگ به نظر می‌­رسد. گذشته از این باید به طرح جالب رینگ‌ها با یک مربع در بخش میانی اشاره کرد. تایرها توسط شرکت میشلن ساخته شده است، که وظیفه تامین برای نسخه تولیدی را نیز برعهده دارد.

کانسپت آلپاین A290_β برپایه رنو 5

فضای کابین آلپاین A290_β با سه صندلی اسپرت فیبرکربنی چیدمان شده است، به نحوی که راننده در میانه کابین و جلوتر از دو سرنشین دیگر قرار می‌گیرد. داشبورد باریک خودرو علاوه بر یادآوری طراحی این بخش در رنو 5 کلاسیک، به خودروهای فرمول یک اشاره دارد به نحوی که طرح فرمان از دو خودروی مسابقه­‌ای LMP2 A470 و F1 A523 الهام گرفته شده است.

آلپاین از اعلام مشخصات فنی A290_β خودداری نموده، ولی از وجود سیستم تقسیم گشتاور و افزایش سفتی سیستم تعلیق با طراحی چنداتصالی عقب در این خودرو خبر داده است. البته قبلا اعلام شده بود، که نسل جدید رنو 5 در حالت استاندارد نیز به سیستم تعلیق چنداتصالی در محور عقب مجهز شده است.

کانسپت آلپاین A290_β برپایه رنو 5

علاوه بر این‌ها، سه حالت رانندگی به اسامی خیس، خشک و کامل برای آلپاین A290_β درنظر گرفته شده و ترمزهای چهار پیستون ساخت برمبو هم از آلپاین A110 کوپه به این خودرو منتقل شده است.

پس از آغاز تولید آلپاین A290_β در سال آینده، محصولات بعدی این برند فرانسوی شامل یک کراس‌­اور به نام GT-X Over و نسل بعدی A110 که در همکاری با لوتوس طراحی شده نیز عرضه خواهند شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران