برابوس به سراغ نسخه S E پرفورمنس از مرسدس AMG GT63 رفته و آن را به خودرویی متفاوت به نام برابوس 930 تبدیل کرده است. از انتخاب این مدل به عنوان بستر پروژه جدید نباید تعجب کرد، چراکه دو سال پیش و در زمان نخستین رونمایی، AMG GT63 اس ای پرفورمنس به عنوان قدرتمندترین محصول AMG شناخته شد.
”به لطف تغییرات برابوس، خروجی سامانه هیبرید با 87 و 100 واحد افزایش در قدرت و گشتاور، به 930 اسببخار قدرت و 1550 نیوتنمتر گشتاور رسیده است.“برابوس با نصب توربوشارژرهای جدید، کمپرسورهای بزرگتر، ماژول کنترلی برابوس PowerXtra برای هریک از سیلندرها، تغییر برنامه پاشش سوخت، پیشرانه 4 لیتری توئین توربوشارژر 8 سیلندر را تقویت کرده است. به لطف این تغییرات، خروجی سامانه هیبرید با 87 و 100 واحد افزایش در قدرت و گشتاور، به 930 اسببخار قدرت و 1550 نیوتنمتر گشتاور رسیده است.
برابوس 930 میتواند ظرف 2.8 ثانیه به سرعت صد برسد و در نهایت به حداکثر سرعت 316 کیلومتر برساعت دست یابد. با توجه به محدودیتهای فنی، امکان تغییر در پیشرانههای برقی وجود نداشته و فقط موتور درونسوز تقویت شده است.
برابوس از تغییرات ظاهری AMG GT63 اس ای پرفورمنس هم غافل نمانده و قطعات فیبرکربن مات یا براق، جلوپنجره با ابعاد بزرگتر، رینگهای 10 پره Z Platinum با ابعاد 21 و 22 اینچ در محورهای جلو و عقب و تایرهای SportContact 7 کانتیننتال را برای این سدان قدرتمند نصب کرده است. با نصب ماژول ایرماتیک Sport Unit که قابلیت جداسازی هم دارد، میتوان ارتفاع خودرو را تا 2 سانتیمتر کاهش داد.
علاوه بر باله کربن، از خروجیهای 3.5 اینچ اگزوز هم نمیتوان گذشت. این قطعات از ترکیب کربن و تیتانیوم ساخته شده است و دریچههای فعال با قابلیت تنظیم در دو حالت اسپرت و آرام را به همراه دارد. سایر اجزای سیستم اگزوز فعال برابوس هم از جنس فولاد ضدزنگ ساخته شده است.
برابوس 930 با گارانتی سه سال یا صد هزار کیلومتر، به قیمت 323,435 یورو (تقریبا 319 هزار دلار) در آلمان عرضه شده است. مالیات 19 درصدی مربوط به شمارهگذاری در این کشور نیز به رقم مذکور اضافه میشود.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com