• نسخه آسيايي تويوتا ياريس کراس
  • نسخه آسيايي تويوتا ياريس کراس
  • نسخه آسيايي تويوتا ياريس کراس
  • نسخه آسيايي تويوتا ياريس کراس
  • نسخه آسيايي تويوتا ياريس کراس

قیمت پایه 22 هزار دلار

معرفی نسخه آسیایی تویوتا یاریس کراس

7 خرداد 1402 13:10

از 10 سال پیش تاکنون، نسل جدید تویوتا یاریس در دو نسخه متفاوت در بازار حضور دارد. عضو اصلی با کد اتاق XP210 در اروپا و ژاپن عرضه شده، درحالی‌که نسخه­‌ای متفاوت در جنوب شرقی آسیا و آمریکای جنوبی به فروش می‌­رسد.

تولید تویوتا یاریس کراس از اوایل تابستان در اندونزی آغاز خواهد شد. این خودرو با قیمت 21,700 یورو عرضه می‌شود.اکنون همین اتفاق برای نسخه قدبلند از یاریس هم تکرار شده است، زیرا یاریس کراس XP210 که از سال 2020 در ژاپن و فرانسه تولید می­‌شود، اکنون همتای دیگری از اتاق AC200 پیدا کرده که در اندونزی تولید خواهد شد.

برخلاف یاریس کراس موجود در اروپا و ژاپن که براساس پلتفرم TNGA شکل گرفته، تویوتا یاریس کراس بازار آسیا براساس ساختار ارزان‌تر و ساده‌­تر DNGA طراحی شده که با محصولات دایهاتسو مشترک است. البته سیستم تعلیق بدون تغییر مانده و به صورت مک‌­فرسون در جلو و میله پیچشی در عقب طراحی شده است.

ابعاد نسخه آسیایی از تویوتا یاریس کراس در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.31، 1.77، 1.615 و 2.62 متر اعلام شده، که نسبت به همتای اروپایی در تمام جهات رشد پیدا کرده است.

طراحی بدنه تویوتا یاریس کراس نسبت به همتای اروپایی با زوایای تیز همراه و در ستون انتهایی نیز یک پنجره تعبیه شده است.

در فضای کابین تویوتا یاریس کراس با طرحی مشابه با محصولات جدید خودروساز ژاپنی مواجه هستیم، که در کامل‌ترین نسخه، مواردی شامل شش کیسه هوا، صفحه پشت آمپر 7 اینچی، نمایشگر مرکزی 10.1 اینچی، تنظیم برقی صندلی راننده، دوربین 360 درجه و سقف پانوراما را به همراه دارد.

چند سامانه دستیار راننده از مجموعه ایمنی انحصاری تویوتا یعنی Safety Sense نیز برای تویوتا یاریس کراس درنظر گرفته شده است.

دو پیشرانه را می‌­توان برای نسخه آسیایی از تویوتا یاریس کراس، انتخاب کرد. گزینه اول، پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 106 اسب‌­بخار قدرت و 138 نیوتن‌متر گشتاور است که با گیربکس 5 سرعته دستی یا CVT اتوماتیک همراه می­‌شود.

خریداران می‌­توانند سامانه هیبرید را هم انتخاب کنند که از پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 91 اسب­‌بخار قدرت و 121 نیوتن‌متر گشتاور و یک پیشرانه برقی با 80 اسب‌­بخار قدرت و 141 نیوتن‌متر گشتاور تشکیل شده است.

صرف‌نظر از پیشرانه، تویوتا یاریس کراس تنها به صورت دیفرانسیل-جلو عرضه می‌شود.

تولید تویوتا یاریس کراس از اوایل تابستان در اندونزی آغاز خواهد شد. این خودرو با قیمت 21,700 یورو عرضه می‌شود، درحالی‌که قیمت پایه همتای اروپایی، 24,400 یورو تعیین شده است.

مهمترین رقبای تویوتا یاریس کراس در جنوب شرقی آسیا، هیوندای کرتا و هوندا HR-V خواهند بود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران