• اتحاد خودروسازان رقيب هوش مصنوعي

پیش‌بینی آینده با کمک هوش مصنوعی

پایان دشمنی؛ اگر خودروسازان رقیب با هم متحد شوند

18 خرداد 1402 10:00

هوش مصنوعی، عبارتی که این روزها ترس و امیدهای زیادی را به همراه دارد. اینطور که می‌گویند تا چند وقت دیگر برای نوشتن همین متن هم نیازی به دست به قلم شدن نیست و زحمتش را هوش مصنوعی برایمان خواهد کشید؛ به جای ما فکر خواهد کرد، رویاپردازی می‌کند و حتی شاید تصمیم بگیرد. پس قبل از این‌که به طور کامل کنترل کار را دست بگیرد، ما از فرصت استفاده کردیم تا نسخه‌های اولیه‌اش را امتحان کنیم و از هوش مصنوعی خواستیم رویاهای ما را در دنیای ماشین‌ها به تصویر بکشد.

در ابتدا با عباراتی نظیر «پرفروش‌ترین محصول سایپا در سال 2100» و یا «خط تولید ایران خودرو در 100 سال آینده» از هوش مصنوعی خواستیم آینده بازار خودروی ایران را به تصویر بکشد، اما به نظر اطلاعاتش چندان کافی نبود و نتایجی که نشان داد چندان معتبر نبودند، یک سری ماشین عجیب، خاک گرفته و اسقاطی!

پیش‌ بینی آینده صنعت خودرو با کمک هوش مصنوعی

در حالت خوش‌بیناینه می‌توان گفت که شرایط صنعت خودروی داخل اینقدر پیچیده است، که هوش مصنوعی هم فعلا با این همه ادعا از پس پیش‌بینی آینده‌اش برنمیاد. اما خب وقتی خواسته‌هایی متناسب با اوضاع روز و خودروسازان به نام دنیا داشتیم، شرایط بهتر شد. یکی از خیالبافی‌هایمان همکاری برندهای رقیب در ساخت یک محصول مشترک در سال 2025 بود، که نتایج زیر حاصل شد:

فکر کنید فراری و لامبورگینی با هم یک سوپراسپرت تولید کنند. پس از این همه سال دشمنی، این اتحاد نتیجه‌ای خارق‌العاده خواهد داشت.

پیش‌ بینی آینده صنعت خودرو با کمک هوش مصنوعی

یا اگر بنز و ب ام و در ساخت یک سدان لوکس با هم به توافق برسند. ترکیبی از شکوه S کلاس و سری 7. البته طرح‌های حاصل نشان می‌دهند هوش مصنوعی بیشتر بیمرباز باشد تا طرفدار بنز.

پیش‌ بینی آینده صنعت خودرو با کمک هوش مصنوعی

اگر جیپ و لندرور با هم یک شاسی‌بلند آفرود بسازند چطور؟ مگر دیگر مسیری نرفته باقی می‌ماند؟

پیش‌ بینی آینده صنعت خودرو با کمک هوش مصنوعی

به دنیای ماسل‌ها هم سری زدیم، دنیایی که با فراگیر شدن خودروهای برقی رو به نابودیست، پس چه بهتر که حسن ختامش یک محصول مشترک از فورد و شورولت باشد؛ با الهام از ماستنگ و کامارو.

پیش‌ بینی آینده صنعت خودرو با کمک هوش مصنوعی

و در آخر از هوش مصنوعی خواستیم تا پیکاپی مشترک برپایه محصولات رام و فورد را برای ما طراحی کند، تا ببینیم پرفروش‌ترین پیکاپی که می‌تواند در آینده تولید بشود چه شکلی خواهد بود.

پیش‌ بینی آینده صنعت خودرو با کمک هوش مصنوعی

دوباره از هوش مصنوعی کمک خواهیم گرفت، اما امیدواریم تا آن زمان بتواند اطلاعاتش را در مورد بازار خودروی ایران بهبود ببخشد، شاید گره کور این بازار را بتواند باز کند!

نویسنده : محمدرضا ریاضی

منبع : باما

دیدگاه کاربران