• وين‌فست VF3

ارزان‌ترین کراس‌اوری برقی آمریکا؟

معرفی وین‌ فست VF3

24 دی 1402 15:21

یک مقام آگاه در شرکت وین فست در گفتگو با نشریه motor1، از برنامه این خودروساز ویتنامی برای عرضه مدل VF 3 در ایالات متحده خبر داده است.

طراحی وین فست VF3

وین فست VF3 شش ماه پیش در ویتنام رونمایی شد. این خودرو که توسط سازنده با عنوان شاسی بلند برقی کوچک توصیف شده، یک خودروی دو در با ظرفیت چهار نفر است که به لطف ابعاد کوچک خود، می‌­تواند گزینه‌­ای ایده­‌آل در شهرهای شلوغ باشد. درواقع وین فست VF3 را می‌­توان در رده سوزوکی جیمنی قرار داد. اتفاقا طراحی مکعبی بدنه این خودرو و رینگ‌های 16 اینچی آن هم به جیمنی شباهت دارد.

امکانات وین فست VF3

در فضای کابین وین فست VF3 با نمایشگر 10 اینچی سازگار با اپل کارپلی و اندروید اتو مواجه هستیم. پس از خم کردن صندلی‌های عقب، گنجایش محفظه بار به 550 لیتر افزایش می‌­یابد که با توجه به ابعاد بدنه وین فست VF 3، بسیار مناسب به نظر می­‌رسد.

شرکت وین فست، رویاهای بزرگی برای محصول VF3 دارد. با وجود ویژگی‌هایی مانند بدون صدا بودن، دوست‌دار محیط زیست و از همه مهم‌تر، استانداردهای ایمنی بالا، VF3 می‌تواند به خودرو ملی جدید ویتنام تبدیل شود.

مشخصات فنی وین فست VF3

وین فست تاکنون از اعلام مشخصات فنی و تجهیزات رفاهی VF 3 در بازار آمریکا خودداری نموده است، اما این خودرو در وطن خود یعنی ویتنام، در دو نسخه اکو و پلاس به فروش می­‌رسد.

در هر دو نسخه، یک موتور برقی برای وین فست VF3 نصب شده است. البته با توجه به شرایط رقابتی بازار خودروی آمریکا، احتمال دارد که وین فست در صورت عرضه VF3 در این کشور، مشخصات فنی و تجهیزات رفاهی را مورد بازنگری قرار دهد.

وین فست VF3 طراحی جعبه‌ای، دو در و ظرفیت ۵ نفر سرنشین دارد. این خودروی الکتریکی در بخش خودروهای مینی دسته‌بندی می‌شود. طول بدنه آن به ۳۱۱۴ میلی‌متر می‌رسد، که حدود ۶۴ میلی‌متر بلندتر از مینی است.

وین فست هنوز مشخصات زیادی را از محصولش منتشر نکرده است؛ اما گفته که VF3 به رینگ‌های ۱۶ اینچی مجهز شده و بنابراین فاصله کافی از سطح زمین دارد.

برنامه عرضه وین فست VF3

وین فست VF3 از سه ماهه سوم 2024 به مشتریان اهل ویتنام تحویل می‌­شود. ظاهرا ثبت سفارش برای مشتریان آمریکایی وین فست VF 3 هم از اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. خودروساز ویتنامی وعده داده است، که در آینده نزدیک، اطلاعات بیشتری درباره این خودرو منتشر کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران