• ام جي 4 ايکس پاور
  • ام جي 4 ايکس پاور
  • ام جي 4 ايکس پاور
  • ام جي 4 ايکس پاور
  • ام جي 4 ايکس پاور

هاچ‌بکی برقی با 429 اسب‌بخار قدرت

معرفی ام جی 4 EV ایکس پاور

16 تیر 1402 16:55

برند ام جی که از مدت‌ها پیش به مالکیت گروه سایک درآمده، نیرومندترین محصول تمام دوران فعالیت خود را معرفی کرده است.

ام جی 4 EV ایکس پاور که در جریان فستیوال سرعت گودوود رونمایی شده، یک هاچ‌بک داغ است که برپایه پلتفرم ماژولار سایک موتورز یعنی MSP شکل گرفته و به دو موتور برقی مجهز شده است.

این خودرو به دو موتور برقی با 201 و 228 اسب­‌بخار قدرت در محورهای جلو و عقب مجهز شده است، که در مجموع 429 اسب­‌بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار ام جی 4 EV ایکس پاور قرار می‌­دهند. هاچ‌بک نیرومند چینی می­‌تواند ظرف 3.8 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد که با آئودی RS3 برابری می‌­کند.

ام جی 4 ایکس پاور

ام جی از بروزرسانی فناوری 4 EV ایکس پاور خبر داده است، که علاوه بر حرکت سریع در مسیر مستقیم، تقسیم اقتصادی نیرو و پایداری در پیچ‌ها را نیز افزایش داده است. برای نخستین بار در محصولی از این برند، سامانه کنترل پیچش پویا (DCCS) نصب شده است، که با قفل دیفرانسیل الکترونیکی و تقسیم گشتاور هوشمند همکاری دارد.

سیستم تعلیق ام جی 4 EV ایکس پاور نیز بازنگری شده است و سفتی آن تا 25 درصد افزایش یافته، ضمن ­اینکه سامانه بازیابی نیرو از ترمزگیری هم مورد تنظیم مجدد قرار گرفته و دیسک ترمزهای 345 میلیمتری در هر چهار چرخ در کنار تایرهای تورانزا از برند بریجستون قرار گرفته است.

طراحی بدنه ام جی 4 EV ایکس پاور نسبت به همتای خود با پیشرانه ضعیف‌­تر، تفاوت چندانی ندارد و تنها جزئیاتی شامل کلیپرهای نارنجی، سقف مشکی، رینگ‌های 18 اینچی و البته رنگ اختصاصی سبز Racing برای بدنه، در این مدل جلب نظر می­‌کند.

ام جی 4 ایکس پاور

آقای گای پیگوناکیس، مدیر فروش ام جی در بریتانیا، از اطمینان این برند به موفقیت نسخه ایکس پاور از 4 EV خبر داده و از این محصول به عنوان خودروی اقتصادی و کاربردی برای ترافیک شهرها و هاچبک نیرومند بدون آلایندگی برای علاقمندان هیجان یاد کرده است.

ثبت سفارش ام جی 4 EV ایکس پاور با قیمت پایه 46,400 دلار (36,495 پوند) از این ماه در بریتانیا آغاز خواهد شد. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که آئودی RS3 در بریتانیا با قیمت 68,650 دلار (54,050 پوند) فروخته می‌­شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران