•  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024

بازگشت اسطوره به بازار آمریکا

معری تویوتا لندکروزر پرادو J250 مدل 2024

11 مرداد 1402 12:10

تویوتا لندکروزر، از مدل سال ۲۰۲۱ تاکنون به طور قابل توجهی در خط تولید آمریکا غایب بوده است. این مدل در آن زمان به عنوان رقیب سرسخت جیپ CJ5 آغاز به کار کرد. اکنون پس از غیبت سه ساله لندکروزر در نمایشگاه‌های آمریکا، اکنون نسل جدید آفرودر ژاپنی در راه است.

تویوتا لندکروزر ۲۰۲۴، نشانه‌هایی از طراحی سبک قدیم و ابعاد قابل مانورتر دارد. لندکروزر جدید باید نسبت به قبل دردسترس‌تر باشد و شروع قیمت آن در حدود ۵۰ هزار دلار است.

نسخه جدید آن با کد J250 شناخته می‌شود و بر اساس همان پلتفرم TNGA-F موجود در لکسوس GX و لندکروزر سری ۳۰۰ ساخته شده است. البته ابعاد آن کوچک‌تر از سری ۳۰۰ و قیمتش کم‌تر از لکسوس GX است.

طراحی تویوتا لندکروزر پرادو J250 مدل 2024

ویژگی‌های مربوط به رانندگی لندکروزر شامل حالت‌های رانندگی فول تایم 4WD و جعبه انتقال دو سرعته، فاصله ۸.۷ اینچی خودرو از سطح زمین و زاویه ورود ۳۱ درجه، زاویه خروج ۲۲ درجه و زاویه شکست ۲۵ درجه است‌.

لندکروزر ۲۰۲۴ نیز همانند لکسوس GX، خط پنجره‌های ارتقا یافته دارد؛ اما طراحی این دو محصول مشابه یکدیگر نیست. شیشه جلو هر دو تقریبا صاف است، اما لندکروزر جزئیات بیش‌تر و زرق و برق کم‌تری دارد.

 تویوتا لندکروزر J250 مدل 2024

در بخش جلو، سپر بسته‌تر و جلوپنجره مستطیلی دیده می‌شود. جالب است بدانید که تریم 1958 و تریم پرچمدار آن، یعنی First Edition، چراغ‌های جلو گرد دارند؛ اما چراغ‌های جلویی تریم سطح متوسط، مستطیلی و شبیه به نسخه FJ62 هستند. نمای جلویی تریم 1958 از حجم زیادی پلاستیک تشکیل شده است، که نسبت به تریم لندکروزر و فرست ادیشن، ارزان‌تر به نظر می‌رسد.

در بخش عقب خودرو، یک نوار نوری در عرض بدنه قرار گرفته که در دو طرف آن چراغ‌های عقب ساده و مربعی دیده می‌شوند. طراحی این بخش ساده و دلنشین بوده و تایر زاپاس فول سایز آن نیز در قسمت زیرین سپر جای داده شده است. طراحی بخش عقب خودرو، یادآور دورانی است که لندکروزر ابزاری برای انجام کار بود. سری ۲۵۰ LC شیشه عقب دریچه‌ای دارد که می‌تواند خود به خود باز شود. اما قسمتی از در صندوق عقب لندکروزر قدیمی که به سمت پایین باز می‌شد، حذف شده است.

 تویوتا لندکروزر J250 مدل 2024

لندکروزر 2024 در همه تریم‌ها به طور استاندارد با تایرهای مناسب هر چهار فصل عرضه می‌شود. بنابراین برای آفرودهای جدی و سنگین، باید تایرها تعویض شوند‌. طراحی رینگ‌ها نیز جلب توجه نمی‌کند. امیدواریم که برای تریم 1958، رینگ‌های فولادی طرح قدیم به صورت یک آپشن برای آفرود ارائه شوند.

کابین و امکانات تویوتا لندکروزر پرادو J250 مدل 2024

لندکروزر جدید فقط به عنوان یک خودرو پنج سرنشینه عرضه می‌شود؛ درست همانند لندکروزر دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی. این خودرو به نظر به اندازه سری ۱۰۰ و ۲۰۰ لوکس نیست؛ اما کابین آن به بهترین نحو ساخته شده و پلاستیک‌های نرم در آن وجود دارد.

توجه داشته باشید که حتی در تریم پایه 1958، صندلی‌های جلو و فرمان گرمکن دارند و روکش‌های آن پارچه‌ای است. تریم سطح متوسط آن روکش‌های چرم مصنوعی Softex و گرمکن و تهویه صندلی‌های جلو دارد. چرم طبیعی تنها در تریم فرست ادیشن دیده می‌شود.

 تویوتا لندکروزر J250 مدل 2024

در تریم پایه یک نمایشگر ۸ اینچی لمسی تعبیه شده، که به جدیدترین سیستم اطلاعات و سرگرمی مجهز است‌. اگر تریم سطح متوسط و یا برتر را انتخاب کنید، یک نمایشگر ۱۲‌.۳ اینچی با همان سیستم نصیبتان می‌شود. سایر ویژگی‌ها شامل کروز کنترل تطبیقی، مرکز خطوط، ترمز اضطراری خودکار، سیستم جلوگیری از خروج از خطوط، سیستم ایمنی فعال و نظارت بر نقاط کور، است.

مشخصات فنی تویوتا لندکروزر پرادو J250 مدل 2024

لکسوس GX و لندکروزر سری ۳۰۰، به پیشرانه V6 توئین‌توربو با حجم پیشرانه ۳.۴ لیتر مجهز شده‌اند.  اما لندکروزر سری ۲۵۰ بازار آمریکا، به موتور پیشرانه سیلندر خطی  توربوشارژ I-Force Max مجهز شده است، که حجم ۲.۴ لیتری دارد، خروجی پیشرانه به ۳۲۶ اسب‌بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد.

یک موتور الکتریکی ۴۸ ولتی در جعبه دنده هشت سرعته قرار گرفته است، که به لطف آن حتی در سرعت‌های پایین هم صدای پیشرانه به گوش می‌خورد.

 تویوتا لندکروزر J250 مدل 2024

درست همانند نسل‌های قبلی لندکروزر، این مدل نیز با سیستم چهار چرخ محرک ارائه شده است. علاوه بر آن، دیفرانسیل مرکزی لغزش محدود و قفل دیفرانسیل نیز دارد.

بسیاری از اجزای حیاتی قسمت زیرین خودرو، در قاب ریلی قرار گرفته‌اند تا به راحتی از مسیرهای سخت و سنگی عبور کند. پایین‌ترین قسمت بدنه لندکروزر، بخش‌های عقبی هستند که کمی آسیب‌پذیر به نظر می‌رسند. اما از آسیب جدی جلوگیری می‌شود.

ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارند تا به قابلیت آفرود کمک کنند. همه مدل‌های لندکروزر، سیستم کنترل خزیدن با سرعت پایین دارند که دریچه گاز و ترمز کنترل می‌شود و راننده می‌تواند بر فرمان تمرکز کند. سیستم کمک حرکت در سراشیبی نیز به فرود از تپه‌ها کمک می‌کند.

 تویوتا لندکروزر J250 مدل 2024

میله قسمت جلویی قابلیت انعطاف و چرخیدن دارد تا عبور از صخره‌های بزرگ میسر شود.

در دو تریم لندکروزر و فرست ادیشن، حالت‌های Multi-Terrain Select وجود دارد که شامل مسیر گل، سنگ و شن است. این دو تریم، سیستم کنترل زمین دارند که در آن تصاویری از مسیر در بخش‌های زیر خودرو و کناره‌های آن به راننده ارائه می‌شود.

قیمت و وضعیت بازار تویوتا لندکروزر پرادو J250 مدل 2024

اطلاعاتی مانند قیمت دقیق و مصرف سوخت خودرو، بعدا اعلام خواهد شد. اکنون تویوتا اعلام کرده که قیمت ۵۰ هزار دلاری لندکروزر جدید برای تریم پایه بوده و شروع قیمت است.

لندرور دیفندر ۱۱۰، که اصلی‌ترین رقیب لندکروزر سری ۲۵۰ محسوب می‌شود، قیمتی برابر ۶۲,۰۷۵ دلار برای نسخه پایه دارد. فورد برانکو با پیشرانه ۲‌.۷ لیتری اکوبوست، یکی دیگر از رقبای لندکروزر  سری۲۵۰ است که خروجی کمتری نسبت به لندکروزر دارد. اما ویژگی‌ حذف کردن درها و سقف در آن منحصربه‌فرد و جالب است. جیپ رانگلر 4xe نیز پیشرانه هیبریدی دارد و قیمت آن از ۵۱۷۹۰ دلار است.

همان طور که اشاره شد، رقبای لندکروزر سری ۲۵۰ بسیار سرسخت هستند و کار آن را دشوار می‌کنند. البته لندکروزر هم سیستم تعلیق قوی، گشتاور بالا و قابلیت آفرود بالایی را به مشتریانش ارائه می‌دهد و خودروی محبوب و خوشنامی است که طرفداران بسیاری دارد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران