• بررسي تويوتا لندکروزر پرادو J250 وارداتي
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024
  •  تويوتا لندکروزر J250 مدل 2024

جدیدترین نسخه تویوتا پرادو وارد ایران می شود!

بررسی تویوتا لندکروزر پرادو J250 زرین تجارت به سیما

19 مهر 1404 16:56

جدیدترین نسخه تویوتا پرادو وارد ایران می شود!

مهر 1404: در روزهای اخیر، خبری تحت عنوان لغو محدودیت حجمی پیشرانه برای واردات خودرو و همچنین حذف محدودیت ارزی برای واردات منتشر شده است. در همین راستا، برخی از شرکت‌ها به سراغ واردات دو مدل محبوب و پرفروش تویوتا، یعنی لندکروزر و پرادو رفته اند و قصد دارند جدیدترین نسخه آن ها را وارد کنند.

عرضه تویوتا لندکروزر پرادو مدل 2025 برای عموم مردم است و مختص جانبازان نیست. اما ممکن است تعداد محدودی از این خودروهای محبوب وارد شوند.

نسخه جدید پرادو با کد J250 شناخته می‌شود و بر اساس همان پلتفرم TNGA-F موجود در لکسوس GX و لندکروزر سری ۳۰۰ ساخته شده است. البته ابعاد آن کوچک‌تر از سری ۳۰۰ و قیمتش کم‌تر از لکسوس GX است.

ارزش گذاری این خودرو در گمرک انجام شده و قرار است به زودی به مرحله عرضه در سامانه برسد.

طراحی تویوتا لندکروزر پرادو J250 

ویژگی‌های مربوط به رانندگی لندکروزر شامل حالت‌های رانندگی فول تایم 4WD و جعبه انتقال دو سرعته، فاصله ۸.۷ اینچی خودرو از سطح زمین و زاویه ورود ۳۱ درجه، زاویه خروج ۲۲ درجه و زاویه شکست ۲۵ درجه است‌.

لندکروزر جدید نیز همانند لکسوس GX، خط پنجره‌های ارتقا یافته دارد؛ اما طراحی این دو محصول مشابه یکدیگر نیست. شیشه جلو هر دو تقریبا صاف است، اما لندکروزر جزئیات بیش‌تر و زرق و برق کم‌تری دارد.

 تویوتا لندکروزر J250 مدل 2024

در بخش جلو، سپر بسته‌تر و جلوپنجره مستطیلی دیده می‌شود. جالب است بدانید که تریم 1958 و تریم پرچمدار آن، یعنی First Edition، چراغ‌های جلو گرد دارند؛ اما چراغ‌های جلویی تریم سطح متوسط، مستطیلی و شبیه به نسخه FJ62 هستند. نمای جلویی تریم 1958 از حجم زیادی پلاستیک تشکیل شده است، که نسبت به تریم لندکروزر و فرست ادیشن، ارزان‌تر به نظر می‌رسد.

در بخش عقب خودرو، یک نوار نوری در عرض بدنه قرار گرفته که در دو طرف آن چراغ‌های عقب ساده و مربعی دیده می‌شوند. طراحی این بخش ساده و دلنشین بوده و تایر زاپاس فول سایز آن نیز در قسمت زیرین سپر جای داده شده است. طراحی بخش عقب خودرو، یادآور دورانی است که لندکروزر ابزاری برای انجام کار بود. سری ۲۵۰ LC شیشه عقب دریچه‌ای دارد که می‌تواند خود به خود باز شود. اما قسمتی از در صندوق عقب لندکروزر قدیمی که به سمت پایین باز می‌شد، حذف شده است.

 تویوتا لندکروزر J250 مدل 2024

لندکروزر 2024 در همه تریم‌ها به طور استاندارد با تایرهای مناسب هر چهار فصل عرضه می‌شود. بنابراین برای آفرودهای جدی و سنگین، باید تایرها تعویض شوند‌. طراحی رینگ‌ها نیز جلب توجه نمی‌کند. امیدواریم که برای تریم 1958، رینگ‌های فولادی طرح قدیم به صورت یک آپشن برای آفرود ارائه شوند.

کابین و امکانات تویوتا لندکروزر پرادو J250 

لندکروزر جدید فقط به عنوان یک خودرو پنج سرنشینه عرضه می‌شود؛ درست همانند لندکروزر دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی. این خودرو به نظر به اندازه سری ۱۰۰ و ۲۰۰ لوکس نیست؛ اما کابین آن به بهترین نحو ساخته شده و پلاستیک‌های نرم در آن وجود دارد.

توجه داشته باشید که حتی در تریم پایه 1958، صندلی‌های جلو و فرمان گرمکن دارند و روکش‌های آن پارچه‌ای است. تریم سطح متوسط آن روکش‌های چرم مصنوعی Softex و گرمکن و تهویه صندلی‌های جلو دارد. چرم طبیعی تنها در تریم فرست ادیشن دیده می‌شود.

 تویوتا لندکروزر J250 مدل 2024

در تریم پایه یک نمایشگر ۸ اینچی لمسی تعبیه شده، که به جدیدترین سیستم اطلاعات و سرگرمی مجهز است‌. اگر تریم سطح متوسط و یا برتر را انتخاب کنید، یک نمایشگر ۱۲‌.۳ اینچی با همان سیستم نصیبتان می‌شود. سایر ویژگی‌ها شامل کروز کنترل تطبیقی، مرکز خطوط، ترمز اضطراری خودکار، سیستم جلوگیری از خروج از خطوط، سیستم ایمنی فعال و نظارت بر نقاط کور، است.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت زرین تجارت به سیما، این خودرو با مشخصات زیر عرضه خواهد شد:

. کروز کنترل
. کرال کنترل
. روف ریل
. رانندگی اسپرت یکپارچه با سه حالت
. قف در بی سیم هوشمند
. اینه های جانبی برقی
. دوربین مانیتورینگ محیط
. شارژر بی سیم
. روکش چرم صندلی ها
. آینه الکتروکرومیک
. سانروف
. قفل دیفرانسیل عقب الکتریکی
. صندلی سرنشین جلو دستی
. اسپویلر
. استارت دکمه ای
. پایش فشار باد تایر
. دی لایت
. چراغ احترام
. سیگنال توقف اضطراری
. پاورویندوز
. سنسور نور
. و ...

مشخصات فنی تویوتا لندکروزر پرادو J250 

لکسوس GX و لندکروزر سری ۳۰۰، به پیشرانه V6 توئین‌توربو با حجم پیشرانه ۳.۴ لیتر مجهز شده‌اند.  اما لندکروزر سری ۲۵۰ بازار آمریکا، به موتور پیشرانه سیلندر خطی  توربوشارژ I-Force Max مجهز شده است، که حجم ۲.۴ لیتری دارد، خروجی پیشرانه به ۳۲۶ اسب‌بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد.

یک موتور الکتریکی ۴۸ ولتی در جعبه دنده هشت سرعته قرار گرفته است، که به لطف آن حتی در سرعت‌های پایین هم صدای پیشرانه به گوش می‌خورد.

 تویوتا لندکروزر J250 مدل 2024

درست همانند نسل‌های قبلی لندکروزر، این مدل نیز با سیستم چهار چرخ محرک ارائه شده است. علاوه بر آن، دیفرانسیل مرکزی لغزش محدود و قفل دیفرانسیل نیز دارد.

بسیاری از اجزای حیاتی قسمت زیرین خودرو، در قاب ریلی قرار گرفته‌اند تا به راحتی از مسیرهای سخت و سنگی عبور کند. پایین‌ترین قسمت بدنه لندکروزر، بخش‌های عقبی هستند که کمی آسیب‌پذیر به نظر می‌رسند. اما از آسیب جدی جلوگیری می‌شود.

ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارند تا به قابلیت آفرود کمک کنند. همه مدل‌های لندکروزر، سیستم کنترل خزیدن با سرعت پایین دارند که دریچه گاز و ترمز کنترل می‌شود و راننده می‌تواند بر فرمان تمرکز کند. سیستم کمک حرکت در سراشیبی نیز به فرود از تپه‌ها کمک می‌کند.

 تویوتا لندکروزر J250 مدل 2024

میله قسمت جلویی قابلیت انعطاف و چرخیدن دارد تا عبور از صخره‌های بزرگ میسر شود.

در دو تریم لندکروزر و فرست ادیشن، حالت‌های Multi-Terrain Select وجود دارد که شامل مسیر گل، سنگ و شن است. این دو تریم، سیستم کنترل زمین دارند که در آن تصاویری از مسیر در بخش‌های زیر خودرو و کناره‌های آن به راننده ارائه می‌شود.

اما نسخه وارداتی زرین تجارت به سیما، از موتور چهار سیلندر توربوشارژ با حجم 2.4 لیتر بهره‌مند شده که 280 اسب‌بخار قدرت و 430 نیوتن‌متر گشتاور دارد. گیربکس آن نیز 8 سرعته اتوماتیک است.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران