به مناسبت صد و پنجاهمین سالگرد تاسیس تاسیسات Neckarsulm آئودی در آلمان، این شرکت تصمیم گرفته یک خودروی ویژه را معرفی کند.
همانطور که احتمالا میدانید، شرکت آئودی در گذشته دور با نام اتو یونیون (Auto Union) شناخته میشد، درحالیکه تاسیسات Neckarsulm که این روزها در حال تولید آئودی A6 و A8 است، به ساخت موتورسیکلت، دوچرخه و خودروهای ساخت برند NSU مشغول بود.
پس از خریداری NSU توسط فولکس واگن در سال 1969، این برند با اتو نیون ادغام شد تا آئودی متولد شود. البته محصولات NSU تا سال 1973 در بازار عرضه میشد؛ از جمله سدان کوپه و جمع و جور پرینز 4 که پیشرانه 2 سیلندر هوا-خنک 598 سیسی با 30 اسببخار قدرت را در اختیار داشت.
خودرویی که آئودی برای گرامیداشت کارخانه صد و پنجاه ساله خود انتخاب کرده، یک NSU پرنز 4 مدل 1971 است که در اختیار تیم 12 نفره کارآموزان این برند قرار گرفته تا به یک خودروی برقی تبدیل شود.
موتور 2 سیلندر و کم حجم، جای خود را به پیشرانه برقی با 240 اسببخار قدرت داده، که از آئودی e-tron مدل 2020 به عاریت گرفته شده است. مجموعه باتری ولتاژ-بالا متعلق به آئودی Q7 TFSI e کواترو پلاگین-هیبرید نیز به جای محفظه سوخت نصب شده است.
نام این خودروی برقی، EP4 انتخاب شده که به معنای «پرینز 4 برقی» است. محورها و ترمزهای آئودی A1 در زیر بدنه EP4 قرار گرفته، درحالیکه بدنه هم برای انطباق با تغییرات جدید، عریضتر شده و مواردی شامل باله عقب و میلههای حفاظتی داخل کابین را دریافت کرده است. بخش اعظم بدنه با خاکستری Suzuka و سقف با مشکی Brilliant تزئین شده است، درحالیکه زرد Signal را میتوان در نقاط مختلف از جمله آینهها و حاشیه رینگها مشاهده کرد.
در فضای کابین EP4 نیز با دو نمایشگر دیجیتال، صندلیهای اسپرت Podium ساخت ریکارو و همچنین میلههای حفاظتی به رنگ زرد Signal روبرو هستیم.
تیمو انگلر، سرپرست آموزشی فناوریهای خودرو در آئودی، ساخت EP4 را فرصتی برای کارآموزان دانسته است، تا با روشهای ساخت همچون چاپ 3 بعدی و متریالهای گوناگون همچون فیبرکربن کار کنند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com