• هاچ‌بک برقي ام جي EX4

برای گرامیداشت یاد ام جی مترو 6R4

معرفی هاچ‌بک برقی ام جی EX4

25 تیر 1402 15:31

شرکت ام جی قصد دارد نسخه قدرتمند از مدل 4 را با نام EX4 در فستیوال سرعت گودوود به نمایش درآورد. البته پیش از این اتفاق، تصاویر هاچ‌بک برقی در شبکه اجتماعی توییتر انتشار یافته است.

ام جی EX4 به عنوان یک کانسپت و برای گرامیداشت یاد و خاطره ام جی مترو 6R4 شکل گرفته، خودرویی که در دهه 80 میلادی در گروه B رالی شرکت داشت. این خودرو به پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر با 410 اسب­‌بخار قدرت مجهز بود، که خروجی را از طریق گیربکس 5 سرعته دستی به محور عقب ارسال می­‌کرد.

متاسفانه به واسطه ایرادهای پیشرانه 3 لیتری، ام جی مترو 6R4 از تکمیل مراحل مسابقه 1985 بازماند. با لغو گروه B در سال 1986، این هاچ‌بک نیرومند بی‌استفاده ماند، چراکه طبق قوانین گروه A، سقف حجم و قدرت پیشرانه شرکت‌کنندگان به 2 لیتر و 300 اسب‌­بخار محدود شد.

البته این پایان ام جی مترو نبود چراکه این خودرو توانست به حضور در مسابقات رالی ادامه دهد. ام جی مترو به عنوان یکی از محبوب­‌ترین خودروهای بریتانیا، بین سال‌های 1980 تا 1997 در تیراژ 1.5 میلیون دستگاه تولید شد.

ام جی EX4 با ورودی هوای بزرگ سپر جلو، برآمدگی گلگیرها و همچنین سپر و دیفیوزر بزرگ عقب، نمایی خشن از یک خودروی آماده برای مسابقات را نمایش می­‌دهد.

هاچ‌بک برقی ام جی EX4

فعلا هیچ تصویری از فضای داخلی امجی EX4 منتشر نشده است، بنابراین باید تا نمایش این خودرو در گودوود منتظر بمانیم.

ام جی EX4 براساس 4 XPower شکل گرفته است، نسخه نیرومند ام جی 4 که دو موتور برقی با خروجی کلی 429 اسب‌­بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور را در اختیار دارد. اما نکته مهم اینجاست که مشخصات فنی ام جی EX4 فعلا اعلام نشده است.

تولید نسخه خیابانی ام جی EX4 بسیار بعید به نظر می­‌رسد. مثلا تغییراتی که در نمای جلو اعمال شده، این خودرو را از دریافت استانداردهای عابر پیاده بازمی‌دارد. اما همین که افتخارات گذشته ام جی در دوران حال یادآوری می‌­شود را باید به فال نیک گرفت مخصوصا که این برند اکنون در مالکیت چینی‌­ها قرار دارد.

فستیوال سرعت گودوود علاوه بر ام جی EX4، از دو مدل 4 XPower و سایبرستر هم میزبانی خواهد کرد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران