• فورد ماستنگ دارک هورس هنسي S650 استنگ

افزایش قدرت برای دارک هورس

معرفی هنسی S650 استنگ

28 تیر 1402 17:30

شرکت هنسی که همواره به تقویت محصولات فورد پرداخته، از اعمال تغییر بر ماستنگ دارک هورس نیز غافل نمانده است. این مدل به عنوان نیرومندترین نسخه از نسل جدید ماستنگ، پیشرانه 5 لیتری V8 تنفس طبیعی مشهور به کایوتی را به همراه دارد، که 500 اسب­‌بخار قدرت و 567 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌­کند.

اما تیونر اهل تگزاس با نصب سوپرشارژر جدید، خروجی پیشرانه محصول جدید خود یعنی S650 استنگ را به 884 اسب‌­بخار افزایش داده است. نیروی پیشرانه در این خودرو از طریق گیربکس شش سرعته دستی Tremec یا 10 سرعته اتوماتیک به محور عقب منتقل می­‌شود.

انژکتورهای بزرگتر، سامانه پرفشار جریان هوا، پمپ سوخت فشاربالا و بروزرسانی نرم‌­افزاری پیشرانه، از دیگر تغییرات فنی اعمال شده بر S650 استنگ بوده، که افزایش 70 درصدی قدرت نسبت به ماستنگ دارک هورس را به همراه آورده است.

فورد ماستنگ دارک هورس هنسی S650 استنگ

البته تحولات این خودرو فقط به ظاهر محدود نشده است، چراکه قطعات فیبرکربن شامل رکاب‌های جانبی، زیرسپری جلو و باله عقب، رینگ‌های سوراخ‌کاری شده، طرح گرافیکی بدنه و نشان‌های ویژه نیز برای آن تدارک دیده شده است.

قیمت هنسی S650 استنگ فعلا اعلام نشده است، اما تیونر آمریکایی قصد دارد این خودرو را با ضمانت سه سال یا 58 هزار کیلومتر از سه ماهه چهارم 2023 روانه بازار کند.

لازم به یادآوری است که فورد ماستنگ دارک هورس 2024 در دو تریم عادی و پرمیوم به ترتیب با قیمت 59,270 و 63,265 دلار به فروش می‌­رسد. با توجه به تیراژ محدود تولید و تقاضای زیاد، دسترسی به این مدل‌ها کار آسانی نیست، ضمن ­این‌که ماستنگ دارک هورس فقط به فرم کوپه تولید می‌­شود. بنابراین اگر خواهان نسخه قدرتمند ماستنگ با سقف روباز هستید، باید به سراغ GT بروید.

فورد قصد دارد نسخه‌­های R و S از ماستنگ دارک هورس را نیز تولید کند، که در کنار نسخه‌­های GT3 , GT4 , نسکار و NHRA فکتوری X از این خودرو، فقط برای حضور در پیست مسابقات طراحی شده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران