• اثر هنري برپايه مک‌لارن آرتورا
  • اثر هنري برپايه مک‌لارن آرتورا
  • اثر هنري برپايه مک‌لارن آرتورا
  • اثر هنري برپايه مک‌لارن آرتورا
  • اثر هنري برپايه مک‌لارن آرتورا
  • اثر هنري برپايه مک‌لارن آرتورا
  • اثر هنري برپايه مک‌لارن آرتورا

نقشی تازه بر سوپراسپرت بریتانیایی

اثر هنری برپایه مک‌لارن آرتورا

2 مرداد 1402 13:07

آرتورا اولین هایپرکار هیبریدی مک‌لارن است، که در فوریه ۲۰۲۱ معرفی شد. برپایه این محصول، اثری هنری با یک کاور منحصربه‌فرد شکل گرفته، که توسط Cevin Parker، هنرمند ساکن برلین طراحی شده است.

پارکر در هنر انتزاعی معاصر خودآموخته است و یک کاور رنگارنگ را برای آرتورا طراحی کرده است. پایه این کاور، رنگ‌های زرد و بنفش پاستلی است و روی آن‌ها، رگه‌های رنگ صورتی، زرد و نارنجی در بخش‌های کناری دیده می‌شود. این رگه‌های رنگی به برجسته‌تر دیده شدن گلگیرها و ورودی‌های آرتورا کمک می‌کنند.

اثر هنری برپایه مک‌لارن آرتورا

باستین لومان، مدیر بازاریابی مک‌لارن در اروپای مرکزی، در این باره گفته که استعداد خارق‌العاده و درک هنری پارکر باعث شده است، تا وی این طراحی قابل توجه را ایجاد کند. این طراحی روح مک‌لارن آرتورا را به تصویر می‌کشد.

این دومین خودرو هنری براساس مک‌لارن آرتورا محسوب می‌شود. مک‌لارن در مارس ۲۰۲۲، آرتورا را با رنگدانه‌های رزینی شفاف معرفی کرد. این محصول نیز اثر نات بوون، هنرمند بریتانیایی، بود.

همان طور که اشاره شد، مک‌لارن آرتورا در فوریه ۲۰۲۱ معرفی شد. این محصول یک پیشرانه V6 توئین توربو با حجم ۳ لیتر دارد، که به سیستم هیبریدی نیز مجهز شده است. پیشرانه آرتورا به تنهایی ۴۷۷ اسب‌بخار قدرت و 585 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، که با وجود موتور الکتریکی، به این خروجی 84 اسب‌بخار قدرت و 225 نیوتن‌متر گشتاور افزوده می‌شود. بنابراین کل خروجی پیشرانه به ۶۷۱ اسب‌بخار قدرت و 805 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد.

آرتورا در مدت زمان ۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن 330 کیلومتر برساعت است. باتری ۷.۴ کیلووات ساعتی آرتورا، برد تمام الکتریکی معادل 30 کیلومتر دارد. آرتورا پلاگین هیبرید در مدت زمان ۲.۵ ساعت از شارژ صفر به ۸۰ درصد می‌رسد. وزن آن ۱۴۹۸ کیلوگرم است.

اثر هنری برپایه مک‌لارن آرتورا

آرتورا از زمان عرضه‌اش تاکنون، فروش خوبی را تجربه نکرده است. مسائل مربوط به نرم‌افزار، زنجیره تامین و شیوع ویروس کرونا، از دلایل آن بوده است.

مایکل لیترز، مدیرعامل مک‌لارن، اواخر سال گذشته تحویل این خودرو را متوقف کرد تا به مشکلات کیفیت آن رسیدگی کند. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا، در ماه دسامبر، ۱۶۴ دستگاه مک‌لارن آرتورا را به دلیل نشت شدید سوخت فراخواند.

گزارشی اوایل همین ماه منتشر شد، که طبق آن مک‌لارن به نمایندگی‌های این شرکت اطلاع داده، که باید تحویل آرتورا را به طور میانگین حدود چهار ماه به تعویق بیاندازند. مک‌لارن دلیل این تاخیر را روند تست‌ پیشرفته عنوان کرده است.

مک‌لارن خودرو هنری آرتورا را در رویدادهای مختلف سال جاری، همانند Art Basel Miami، نمایش می‌دهد. خودروهای هنری یکی از کارهای سرگرم‌کننده در صنعت خودروست.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران