• مک لارن آرتورا اسپايدر
  • مک لارن آرتورا اسپايدر
  • مک لارن آرتورا اسپايدر
  • مک لارن آرتورا اسپايدر
  • مک لارن آرتورا اسپايدر
  • مک لارن آرتورا اسپايدر
  • مک لارن آرتورا اسپايدر
  • مک لارن آرتورا اسپايدر
  • مک لارن آرتورا اسپايدر
  • مک لارن آرتورا اسپايدر
  • مک لارن آرتورا اسپايدر

با 690 اسب‌بخار قدرت

معرفی مک لارن آرتورا اسپایدر 2025

10 اسفند 1402 17:58

با گذشت دو سال از معرفی اولیه مک لارن آرتورا و البته تاخیر چند ماهه در تحویل برای رفع مشکلات کیفی، اکنون خودروساز بریتانیایی برای رونمایی از نسخه جدید آرتورا کاملا آمادگی دارد.

مک لارن آرتورا اسپایدر 2025 نسبت به مدل کوپه با چندین تغییر همراه شده، که مهمترین آن‌ها، سقف پارچه­‌ای تاشو است. البته مک لارن از بهینه­‌سازی نسخه کوپه آرتورا 2025 هم غافل نمانده است، ولی ترجیح داده که این تغییرات ابتدا در نسخه روباز اعمال شود.

طراحی مک لارن آرتورا اسپایدر

با وجود اضافه شدن سقف پارچه‌­ای، وزن آرتورا اسپایدر 2025 با فقط 61 واحد افزایش نسبت به مدل کوپه به 1560 کیلوگرم رسیده است. این سقف تاشو در مدت 11 ثانیه و تا حداکثر سرعت 50 کیلومتر برساعت، باز یا بسته می‌شود. مشتریان می‌­توانند این قطعه را همراه با پنل شیشه­‌ای الکتروکروماتیک سفارش دهند.

مک لارن آرتورا اسپایدر

رینگ‌های 15 پره نقره­‌ای و نشان‌های Stealth مشکی به صورت استاندارد برای مدل 2025 عرضه شده است، درحالی‌که مشتریان می‌­توانند از میان 5 رنگ استاندارد، 20 رنگ سری الیت و 18 رنگ سفارشی MSO، نمونه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

کابین و امکانات مک لارن آرتورا اسپایدر

فرم بدنه آرتورا اسپایدر 2025 برای انطباق با سقف تاشو و مسیرهای هدایت هوا به پیشرانه، تغییراتی را تجربه کرده ضمن­ این‌که عایق­کاری حاشیه شیشه جلو هم مورد بازنگری قرار گرفته است تا از ایجاد جریان هوای مزاحم در کابین جلوگیری شود.

سیستم صوتی استاندارد به 5 بلندگو مجهز شده است، ولی مدل پیشرفته ساخت Bowers & Wilkins با 12 بلندگو همراه با پکیج تکنولوژی، به صورت سفارشی نصب می­‌شود. این مجموعه، یک بلندگو در میانه صندلیها را نیز به همراه دارد.

مک لارن آرتورا اسپایدر

مشخصات فنی مک لارن آرتورا اسپایدر

مک لارن آرتورا اسپایدر 2025 به پیشرانه 3 لیتری M630 شش سیلندر هیبرید مجهز شده است، که خروجی 690 اسب‌­بخار قدرت و 720 نیوتن‌متر گشتاور را تولید می‌­کند. این پیشرانه علاوه بر افزایش 19 اسب­‌بخاری قدرت، از نظر لرزش هم بهبود یافته است. نکته جالب این‌که مالکان نسخه کوپه هم می‌توانند این افزایش قدرت را به صورت رایگان دریافت کنند.

گیربکس 8 سرعته اتوماتیک با افزایش 25 درصدی سرعت عملکرد نسبت به قبل، خروجی را به کمک دیفرانسیل الکترونیکی به محور عقب انتقال می­‌دهد.

شتاب صفر تا صد، 200 و 300 کیلومتر بر ساعت این خودرو به ترتیب 3، 8.4 و 21.6 ثانیه و حداکثر سرعت این خودرو نیز 330 کیلومتر برساعت اعلام شده است. این خودرو می­‌تواند مسافت 400 متر را در مدت 10.8 ثانیه طی کند.

مک لارن آرتورا اسپایدر

مک‌لارن ویژگی جدیدی بنام Spinning Wheel Pull-Away  را نیز برای این مدل عرضه نموده که در هنگام شتاب گیری از حالت سکون و با تخته کردن پدال گاز، امکان چرخش درجای شدید چرخ‌های عقب را فراهم می‌کند.

آرتورا اسپایدر 2025 به مجموعه باتری 7.4 کیلووات ساعت مجهز شده است و می­‌تواند 34 کیلومتر را به صورت کاملا برقی طی کند.

هدایت جریان هوا به دیسک ترمزهای کربن سرامیک با کالیپرهای آلومینیومی، بهبود پیدا کرده درحالی‌که فنرها با نمونه­‌های جدید تعویض شده و پاسخگویی سامانه فعال کنترل میرایی تعلیق نیز افزایش یافته است.

قیمت مک لارن آرتورا اسپایدر

مک لارن آرتورا اسپایدر 2025 با قیمت پایه 273,800 دلار از اواسط 2024 به مشتریان تحویل خواهد شد. با سفارش هریک از تریم‌های پرفورمنس، تک لوکس یا ویژن، 9,400 دلار به قیمت خودرو اضافه می­‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران