• مک‌لارن آرتورا
  • مک‌لارن آرتورا
  • مک‌لارن آرتورا

برای ادای احترام به ملکه بریتانیا

معرفی نسخه‌ای خاص از مک‌لارن آرتورا

28 اردیبهشت 1401 13:39

پس از مرگ جورج ششم در سال 1952، دختر وی یعنی الیزابت به عنوان ملکه بریتانیا شناخته شد. با گذشت 70 سال از این واقعه، شرکت مک­‌لارن به عنوان یکی از خودروسازان این کشور، یک نمونه منحصربه‌فرد را براساس مک‌لارن آرتورا تدارک دیده است، تا به این شخصیت تاریخی ادای احترام کند.

این خودرو به نشان ملکه الیزابت دوم مفتخر شده، که البته به لوگوی اصلی شباهت دارد و با رنگ بدنه یعنی پلاتینیوم Jubilee نیز هماهنگ شده است.در قدم اول، این نمونه خاص از مک‌لارن آرتورا که دست‌پرورده بخش خودروهای سفارشی مک­‌لارن یعنی MSO است، لوگوی اصلی خود را از دست داده و به نشان ملکه الیزابت دوم مفتخر شده، که البته با لوگوی اصلی شباهت دارد و با رنگ بدنه یعنی پلاتینیوم Jubilee نیز هماهنگ شده است. رنگ مذکور طیف خاصی از نقره‌­ای است که براساس اعلام MSO، در شرایط مختلف نوری مورد بررسی قرار گرفته و هشت روز زمان هم برای ساخت فرمول و تست دوام آن صرف شده است.

غیر از این رنگ خاص، مک‌­لارن درباره ویژگی­‌های احتمالی دیگری که منحصر به این نسخه ویژه باشد، خبری اعلام نکرده است.

البته رنگ پلاتینیوم Jubilee در محصولات آینده مک‌­لارن قابل سفارش خواهد بود، ولی مشخص نیست که این رنگ در میان مجموعه رنگ‌های استاندارد یا نمونه‌های سفارشی MSO قرار می‌­گیرد.

هرچند مراسم گرامیداشت 70 سالگی سلطنت ملکه الیزابت دوم در ششم فوریه برگزار شد، اما این آرتورای ویژه در 12 می معرفی شده است. این تاریخ به مناسبت گرامیداشت حضور ملکه در 12 می 2004 برای افتتاح مرکز جهانی مک‌لارن در Woking انتخاب شده است.

معرفی نسخه‌ای خاص از مک‌لارن آرتورا برای ادای احترام به ملکه بریتانیا

آرتورا به عنوان نخستین محصول هیبرید مک‌­لارن، به پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توربوشارژ و یک موتور برقی مجهز شده است، که در مجموع 671 اسب‌بخار قدرت را از طریق جعبه‌دنده هشت سرعته دوکلاچه خودکار به محور عقب ارسال می‌­کند.

شتاب صفر تا 96 و شعاع حرکت در حالت برقی مک‌­لارن آرتورا به ترتیب 3 ثانیه و 30.5 کیلومتر اعلام شده است.

آقای انصار علی از مدیران MSO، معرفی رنگ جدید پلاتینیوم Jubilee برای گرامیداشت 70 سالگی سلطنت ملکه را اتفاقی افتخارآمیز برای این برند بریتانیایی دانسته و به امکان سفارش آن برای محصولات آینده اشاره کرده است.

دیدگاه کاربران