• کيا سورنتو 2024
  • کيا سورنتو 2024
  • کيا سورنتو 2024
  • کيا سورنتو 2024
  • کيا سورنتو 2024
  • کيا سورنتو 2024
  • کيا سورنتو 2024
  • کيا سورنتو 2024

چهره جدید با پیشرانه‌های قدیمی

معرفی کیا سورنتو 2024

29 مرداد 1402 16:14

با گذشت سه سال از معرفی نسل چهارم کیا سورنتو، مشتریان کره‌­ای همچنان از این شاسی‌بلند میان‌­سایز استقبال می­‌کنند، چرا که از ابتدای سال 2023 تاکنون، 42,236 دستگاه کیا سورنتو در کره ­جنوبی به فروش رسیده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش نشان می‌­دهد. اما خودروساز کره‌­ای به این موفقیت اکتفا نکرده و سورنتو را مورد بروزرسانی قرار داده است.

مشخصات فنی کیا سورنتو 2024

کیا سورنتو 2024 در کره جنوبی همچون گذشته با پیشرانه 2.5 لیتری توربوشارژ، 2.2 لیتری توربودیزل یا 1.6 لیتری هیبرید قابل سفارش است. هرچند مشخصات این پیشرانه‌­ها در مدل جدید هنوز اعلام نشده است، اما خروجی آن‌ها در مدل قبلی، به ترتیب 281، 194 و 230 اسب­‌بخار بود. در مدل فعلی، پیشرانه‌­های درون‌سوز با گیربکس 8 سرعته دوکلاچه و نسخه هیبرید با جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک همراه شده است، که احتمال دارد در مدل جدید نیز با همین چیدمان مواجه باشیم.

کیا سورنتو 2024

می­‌توان اطمینان داشت که سورنتو 2024 در هر دو نسخه دیفرانسیل-جلو و چهار چرخ محرک عرضه شود.

طراحی کیا سورنتو 2024

در حالی که نسل چهارم سورنتو حدود سه سال پیش فیس‌لیفت شد و هنوز تازگی کافی را داشت، نسل جدید آن نیز تغییراتی را به همراه دارد.

طبق‌ اولین تصاویر رسمی سورنتو ۲۰۲۴، نمای جلویی خودرو کاملاً بازنگری شده است. در این بخش چراغ‌های T شکل قرار دارند که نوار بالایی آن دی‌لایت بوده و به سمت لوگو کیا کشیده شده‌اند. در این نسخه، جای لوگو تغییر یافته و از جلوپنجره به انتهای کاپوت منتقل شده است.

جلوپنجره و ورودی‌های هوا نیز بازطراحی شده‌ و مه‌شکن‌ها همچنان جداگانه هستند. ورودی‌های عمودی هوا اندکی بزرگ‌تر از قبل بوده و یک محافظ سپر (صفحه اسکید) نقره‌ای نیز در این بخش دیده می‌شود.

توجه داشته باشید که این یک به روزرسانی میان‌دوره است و بنابراین ویژگی‌های ظاهری جانبی آن حفظ شده است. البته به جزء رینگ‌ها که طراحی جدیدی دارند.

تغییرات نمای عقب خودرو، کم‌تر از بخش جلویی آن است. چراغ‌های عقب اصلاح شده و گرافیک تازه‌ای دارند. چراغ عقب سورنتو قبلی از دو واحد مجزا تشکیل شده بود؛ اما در این نسخه قسمت بالایی هر دو واحد به یکدیگر متصل است. به نظر می‌رسد که محل قرارگیری چراغ‌ها نیز کمی‌ پایین‌تر آمده است. محافظ سپر نقره‌ای در این قسمت نیر دیده می‌شود. تریم پرچمدار کیا سورنتو یعنی Gravity، با روکش مشکی برای آینه­‌های جانبی، ریل سقفی و رینگ‌ها همراه می­‌شود.

کابین و امکانات کیا سورنتو 2024

در فضای کابین کیا سورنتو با نمایشگر عریض متشکل از دو صفحه 12.3 اینچی و تغییر در طراحی کنسول میانی و دریچه­‌های تهویه مواجه هستیم. جدیدترین نسخه از رابط کاربری ccNC به سیستم اطلاعات سرگرمی اضافه شده است، که از حسگر اثر انگشت و دریافت بروزرسانی هم پشتیبانی می­‌کند.

تغییراتی نیز در داشبورد آن اعمال شده است. در نگاه اول متوجه می‌شویم که دریچه‌های تهویه بزرگ و عمودی مرکزی حذف شده و اکنون از دریچه‌های کوچک‌تری استفاده می‌شود تا نمایشگر اطلاعات و سرگرمی بزرگ‌تر آن به راحتی در بخش مرکزی داشبورد جای گیرد‌.

سیستم تهویه مطبوع خودرو مدرن شده و دیگر آن صفحه قدیمی حذف شده است. برای این سیستم، دکمه‌های خازنی مشابه کیا EV6 و کیا اسپورتیج در نظر گرفته شده است. سایر ویژگی‌های کابین سورنتو ۲۰۲۴ شامل سیستم احراز هویت با اثر انگشت و رنگ‌های جدید خاکستری Interstellar، آتشفشانی S، قهوه‌ای و سبز Cityscape است.

تعداد کیسه­‌های هوا از 8 به 10 رسیده است، درحالی‌که بازشوی برقی صندوق، آینه دیجیتال دید عقب، نمایشگر مجازی روی شیشه و چندین دستیار الکترونیکی دیگر، در تریم‌های گوناگون کیا سورنتو 2024 حضور دارد.

قیمت کیا سورنتو 2024

قیمت پایه کیا سورنتو 2024 با سه پیشرانه بنزینی، دیزل و هیبرید در کره جنوبی به ترتیب 26,200، 27,500 و 28,300 دلار تعیین شده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران
حسین 1402/5/29
عجیبه چقد ارزون اینکه از اسپورتیج هم کمتر شد
پاسخ
0
0
0