• نخستين تصوير از کيا تاسمان
  • نخستين تصوير از کيا تاسمان
  • نخستين تصوير از کيا تاسمان

نمونه آزمایشی با پوشش رنگی!

انتشار نخستین تصاویر از کیا تاسمان

5 اردیبهشت 1403 14:59

شرکت کیا از عرضه نخستین پیکاپ خود در بازار جهانی خبر داده است. به طور قطع، کیا تاسمان در کره­‌جنوبی، استرالیا، آفریقا و خاورمیانه عرضه خواهد شد، اما درباره برنامه عرضه آن در ایالات متحده هیچ خبر رسمی اعلام نشده است. نکته جالب این که پس از انتشار تصویر مخفی از نمونه آزمایشی این خودرو در میشیگان آمریکا، اکنون یک تصویر رسمی از کیا تاسمان منتشر شده است، که آن را با پوشش استتاری رنگی و البته در ایالت کالیفرنیا به نمایش می‌­گذارد.

آزمایش یک خودرو در کشوری که بازار هدف نیست، نمی‌­تواند کاری منطقی باشد بنابراین به نظر می­‌رسد که کیا برای عرضه تاسمان در بازار ایالات متحده هم برنامه دارد. البته از آنجا که این خودرو در تاسیسات جورجیا مونتاژ نمی‌­شود، همچون سایر پیکاپ­‌های سبک وارداتی مجبور به پرداخت تعرفه 25 درصدی خواهد بود. این قانون در سال 1964 تصویب شده است.

انتظار داریم که کیا تاسمان به عنوان رقیبی برای فورد رنجر، تویوتا هایلوکس و فولکس واگن آماروک، تا قبل از پایان سال 2024 رونمایی شود.

کابین و امکانات کیا تاسمان

فایل تصویری کوتاهی که در شبکه اجتماعی تیک تاک منتشر شده است، از حضور کیا تاسمان در استرالیا خبر می­‌دهد. با توجه به نمایش امکاناتی همچون سانروف، دو نمایشگر دیجیتال، نورپردازی داخلی، شارژر بی‌سیم و حافظه برای تنظیمات صندلی‌ها در این فیلم کوتاه، می­‌توان دریافت که با نسخه کامل کیا تاسمان طرف هستیم.

طراحی کلی کابین به کیا EV9 شباهت دارد، ضمن ­این‌که به نظر می‌­رسد نسخه تک کابین کیا تاسمان هم تولید شود.

مشخصات فنی کیا تاسمان

کیا تاسمان با شاسی نردبانی، مطمئنا نسبت به هیوندای سانتاکروز با ساختار یکپارچه، ابعاد بزرگ‌تری دارد.

این خودرو در دو نسخه 4x2 و 4x4 با پیشرانه 2.2 لیتری توربودیزل و گیربکس 8 سرعته خودکار در استرالیا عرضه خواهد شد. البته بنابر شایعات، نسخه GT با پیشرانه شش سیلندر هم در راه است. ظاهرا نسخه کاملا برقی کیا تاسمان هم در اواخر سال 2026 معرفی خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران