• نخستين تصوير از کيا تاسمان
  • نخستين تصوير از کيا تاسمان
  • نخستين تصوير از کيا تاسمان
  • نخستين تصوير از کيا تاسمان

نمونه آزمایشی با پوشش رنگی!

انتشار نخستین تصاویر از کیا تاسمان

13 تیر 1403 14:12

شرکت‌های خودروسازی معمولا قبل از رونمایی یک محصول، تصاویر تبلیغاتی آن را منتشر می­کنند. اما شرکت کیا سنت‌شکنی کرده زیرا کیا تاسمان که در اواخر سال 2025 عرضه خواهد شد را با روکش استتاری رنگارنگ در نمایشگاه بوسان 2024 به معرض نمایش درآورده است.

طراحی کیا تاسمان

روکش خاص بدنه این پیکاپ میان­‌سایز که توسط هنرمندی به نام Richard Boyd-Dunlop طراحی شده، برخی جزئیات بدنه همچون حاشیه شیشه­‌ها، قطعات پلاستیکی اطراف بدنه و جلوپنجره را به حال خود گذاشته است. همچنین چراغ‌های عمودی جلو رینگ‌های 17 اینچی با تایرهای پهن چهار فصل ساخت بی‌اف گودریچ را نیز می‌­توان به راحتی مشاهده کرد. به نظر می­‌رسد که دوربین‌های کوچک زیر آینه‌­های جانبی هم به سامانه پایش نقطه کور مربوط باشد.

البته با توجه به عدم نصب کالیپرهای واقعی ترمز و برخی اجزای سیستم تعلیق، می‌­توان اطمینان داشت که با یک نمونه آزمایشی مواجه هستیم. محل قراردادن پا که در گوشه­‌های سپر عقب تعبیه شده است نیز به سرنشینان برای دسترسی به محفظه بار، یاری می­‌رساند. ابعاد چراغ‌های عقب در مقایسه با اندازه بخش عقب، کوچک به نظر می­‌رسد.

هرچند کیا تاسمان به عنوان رقیب فورد رنجر شناخته می­‌شود اما ابعاد بدنه آن بین رنجر و F-150 قرار می­‌گیرد. این خودرو تاکنون در فرم دوکابین به نمایش درآمده است، ولی دو نسخه دیگر یعنی تک کابین و شاسی دار هم تولید خواهد شد.

کابین و امکانات کیا تاسمان

هرچند کیا با تیره کردن شیشه­‌ها سعی دارد فضای داخلی تاسمان را از نگاه بازدیدکنندگان مخفی نگه دارد، اما مدتی پیش و به واسطه فیلم کوتاهی در شبکه تیک تاک، طراحی این بخش هم افشا شد.

با توجه به نمایش امکاناتی همچون سانروف، دو نمایشگر دیجیتال، نورپردازی داخلی، شارژر بی‌سیم و حافظه برای تنظیمات صندلی‌ها در این فیلم کوتاه، می­‌توان دریافت که با نسخه کامل کیا تاسمان طرف هستیم.

طراحی کلی کابین به کیا EV9 شباهت دارد، ضمن ­این‌که به نظر می‌­رسد نسخه تک کابین کیا تاسمان هم تولید شود.

مشخصات فنی کیا تاسمان

کیا از اعلام مشخصات فنی تاسمان هم خودداری می‌­کند، اما بنابر اخبار تایید نشده، این خودروی پیکاپ به پیشرانه 4 سیلندر 2.2 لیتری توربودیزل و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک در دو نسخه 4x2 یا 4x4 عرضه خواهد شد. این احتمال وجود دارد که برای رقابت آسان‌تر با تویوتا هایلوکس و فولکس واگن آماروک، کیا تاسمان به پیشرانه شش سیلندر هم مجهز شود. ظاهرا کیا قصد دارد نسخه برقی این خودرو را هم در اواخر سال 2026 عرضه نماید.

فعلا می­‌دانیم که ظرفیت بارگیری و یدک‌کشی کیا تاسمان به ترتیب یک و 3.5 تن خواهد بود.

برنامه عرضه کیا تاسمان

هرچند نمونه آزمایشی کیا تاسمان در خاک ایالات متحده مشاهده شده است، اما فعلا نمی­‌توان درباره بازارهای هدف این خودرو با اطمینان سخن گفت.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران