• چهار محصول جديد فيسکر

افزایش تنوع محصولات؛ از کوپه تا پیکاپ

معرفی چهار محصول فیسکر

17 مرداد 1402 18:22

شرکت فیسکر با رونمایی از چهار مدل جدید، قصد دارد تعداد محصولات خود را در آینده نزدیک به 5 خودرو برساند. نکته مهم این‌که هرکدام از این مدل‌ها در یک رده قرار می­‌گیرد تا فیسکر بتواند موقعیت خود در بازار را تثبیت کند.

فیسکر در جایگاه یک برند نوپا، از برنامه تولید در سه ماهه اول و دوم 2023 عقب مانده و به همین دلیل درآمد 120 میلیون دلاری را از دست داده است. البته این شرکت آمریکایی با معرفی محصولات جدید همچنان به آینده امید دارد.

فیسکر پییر (Pear)

فیسکر پییر در جایگاه یک کراس‌اور شهری، براساس پلتفرم SLV1 شکل گرفته و فیسکر بر قابلیت‌های کاربردی این خودرو با مواردی همچون کابین ماژولار شش‌نفره، طراحی در صندوق و محفظه بار در زیر کاپوت تاکید کرده است. فرآیند تولید فیسکر پییر به نحوی انجام شده است، که کاهش 35 درصدی وابستگی قطعات و کاهش قیمت به زیر 30 هزار دلار را به ارمغان آورده است. حتی با اعمال تخفیف دولتی به خودروهای برقی، امکان دارد این رقم 29 هزار دلاری به 22,400 دلار کاهش یابد.

فیسکر پییر (Pear)

این کراس‌اور برقی دو موتوره با شعاع حرکتی 480 کیلومتر، با چراغ‌های باریک جلو، لوگوی نورانی، حسگرهای رادار، جلوپنجره مصنوعی، دوربین جانبی و فرم خاص چراغ‌های عقب، طرحی جالب را به نمایش گذاشته است. اما نکته بسیار جالب، نحوه باز شدن در صندوق است که در جهت پایین و به داخل سپر عقب فرو می‌­رود.

فیسکر رونین (Ronin)

فیسکر رونین از طرف سازنده به عنوان نخستین خودروی چهار در روباز جهان معرفی شده است. این خودروی برقی دست­‌ساز، با سقف فیبرکربن و در تعداد محدود تولید خواهد شد.

فرم کلی بدنه فیسکر رونین، به نحوی یادآور مدل کارما است که در سال 2012 و در مدت کوتاهی ساخته شد.

فیسکر رونین (Ronin)

این خودروی 5 نفره با درهای قیچی شکل، ارتفاع کم، کاپوت کشیده و گلگیرهای برجسته عقب، به سه موتور برقی با مجموع قدرت 1000 اسب­‌بخار مجهز شده است، که شتاب صفر تا صد در 2 ثانیه و شعاع حرکتی 960 کیلومتر را برای این خودرو فراهم می‌­کند.

فیسکر رونین در اواخر سال 2025 در ایالات متحده عرضه خواهد شد.

فیسکر آلاسکا

فیسکر قصد دارد با معرفی یک پیکاپ به نام آلاسکا، با مدل‌هایی همچون ریویان R1T، هامر EV و نسخه برقی از شورولت سیلورادو و فورد F-150 رقابت کند.  البته فیسکر بر وزن بسیار سبک محصول خود و سازگاری بیشتر محصول آن با محیط زیست تاکید دارد.

فیسکر آلاسکا

فیسکر آلاسکا در جایگاه یک پیکاپ میان­‌سایز، براساس نسخه تغییر یافته از پلتفرم Ocean به نام FT31 شکل گرفته است. فرم بدنه هم در عین شباهت به هیوندای سانتاکروز، به فیسکر اوشن (Ocean) شباهت دارد. طول محفظه بار را می‌­توان از 1.37 به 2.2 تا 2.9 متر افزایش داد. دیواره بین کابین و محفظه بار به طرف پایین حرکت می‌­کند تا دسترسی بین این دو فضا فراهم شود. صندلی‌های عقب را نیز می‌­توان کاملا خم کرد، تا فضای کابین هم افزایش یابد.

در صورت نصب مجموعه باتری 113 کیلووات ساعت، شعاع حرکتی 704 کیلومتر برای فیسکر آلاسکا تامین خواهد شد. قیمت 45,400 دلاری این پیکاپ برقی، با اعمال تخفیف دولتی به 37,900 دلار کاهش می‌­یابد. این خودرو از دسامبر 2024 از خط تولید خارج می‌­شود.

فیسکر فورس E

نسخه آفرودی از فیسکر اوشن با نام فورس E و همراه با رنگ‌آمیزی مشکی مات، رینگ‌های 21 اینچی با تایرهای 33 اینچی، گلگیرهای برآمده و ریل سقفی، معرفی شده است. البته افزایش فاصله از سطح زمین، صفحات محافظ زیر بدنه و تغییر در کمک‌­فنرها، به افزایش زوایای ورود و خروج این کراس‌­اور برقی یاری رسانده است.

فیسکر فورس E

نکته مهم این‌که مالکین فیسکر اوشن می‌­توانند از سه ماهه اول سال 2024، پکیج فورس E را به صورت جداگانه خریداری کنند.

ابر کامپیوتر Blade

ابر کامپیوتر Blade که به عنوان مغز هوشمند فیسکر پییر انجام وظیفه می‌­کند، یک جعبه کوچک ولی توانمند است که می‌­تواند در هر ثانیه، یک تریلیون محاسبه انجام دهد.

این مجموعه که از اینترنت بی‌سیم، 5G و همچنین اترنت پشتیبانی می‌­کند، برخلاف نمونه موجود در فیسکر اوشن از فقط 2 واحد کنترلگر بهره‌­مند شده است. قابلیت ارتباط با هوش مصنوعی و ایجاد تصاویر گرافیکی با کیفیت زیاد، از دیگر ویژگی‌های این مغز هوشمند به شمار می­‌آید.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران