•  کانسپت لانچيا Pu+Ra HPE
  •  کانسپت لانچيا Pu+Ra HPE
  •  کانسپت لانچيا Pu+Ra HPE

پیش‌نمایشی از محصولات آینده

معرفی لانچیا Pu+Ra HPE

28 فروردین 1402 15:28

شرکت لانچیا با معرفی کانسپت Pu+Ra HPE، به انتظار طولانی مدت طرفداران خود پاسخ داده و جزئی از برنامه­‌های خود برای سال‌های آینده را به معرض نمایش درآورده است.

طراحی لانچیا Pu+Ra HPE

ابتدا از نام لانچیا Pu+Ra HPE شروع کنیم، که از ترکیب کلمات Pure به معنای خالص، Radical به معنی افراطی و همچنین عبارت High Performance Electric به معنای برقی نیرومند، تشکیل شده است. به یاد داریم که در دهه 70 میلادی، عبارتی مشابه برای توصیف لانچیا بتا بکار رفته بود.

 کانسپت لانچیا Pu+Ra HPE

تعداد محدودی تصویر از نمای بالا، عقب و کابین لانچیا Pu+Ra HPE انتشار یافته ولی در همین تصاویر نیز می­‌توان شباهت این کانسپت به محصولات قدیمی لانچیا را تشخیص داد. نمای عقب کاملاً یادآور مدل به یادماندنی استراتوس است، درحالی‌که ترکیب رنگ سبز Progressive با رگه‌­هایی از طلایی نیز محصولات قدیمی این شرکت همچون لانچیا Flaminia Azzuro Vincennes را به یاد می‌­آورد.

نمای جانبی لانچیا Pu+Ra HPE نیز به دو مدل Aurelia و Flaminia شباهت دارد. لوگوی جدید برند ایتالیایی را می­‌توان روی گلگیرهای جلو مشاهده کرد.

 کانسپت لانچیا Pu+Ra HPE

براساس اعلام لانچیا، سقف Pu+Ra HPE با الهام از معماری ایتالیا طراحی شده است، درحالی‌که فرم سنتی جلوپنجره با طراحی سه تایی چراغ‌ها، هویت این خودرو را نمایش می­‌دهد.

کابین و امکانات لانچیا Pu+Ra HPE

در فضای کابین لانچیا Pu+Ra HPE هم با فرم‌های منحنی مواجه هستیم، که باز هم از معماری خانه­‌های ایتالیایی الهام گرفته است. کفپوش از جنس پشم طبیعی، میز دایره‌­ای بالای داشبورد و صندلی‌های زرد با الهام از صندلی‌های راحتی قدیمی ایتالیایی، شاهدی بر این مدعی هستند.

 کانسپت لانچیا Pu+Ra HPE

پوشش داخلی درها از متریال جدیدی ساخته شده که 50 درصد آن از خرده‌های سنگ مرمر و نیم دیگر از پارچه­‌های بازیافتی تشکیل شده و سطحی با رنگ‌های طبیعی، نرم و ضدآب را پدید آورده است.

سیستم اطلاعات سرگرمی لانچیا Pu+Ra HPE هم به رابط کاربری SALA مجهز شده است، که با کمک نور، صدا و واقعیت مجازی، با سرنشینان ارتباط برقرار می‌­کند. بنابر اعلام لانچیا، نسل جدید اپسیلون به این رابط کاربری مجهز خواهد شد.

مشخصات فنی لانچیا Pu+Ra HPE

لانچیا از اعلام مشخصات فنی Pu+Ra HPE خودداری نموده، ولی از هدف‌گذاری برای شعاع حرکتی بیشتر از 700 کیلومتر برای محصولات برقی خود سخن به میان آورده است. انتظار داریم که این هدف تا اواخر دهه جاری محقق شود، زمانی که یک سدان لوکس و یک هاچ‌بک براساس پلتفرم STLA توسط لانچیا عرضه شود.

 کانسپت لانچیا Pu+Ra HPE

لانچیا Pu+Ra HPE، پایه‌گذار آینده

لوکا ناپولیتانو، مدیرعامل برند لانچیا، کانسپت Pu+Ra HPE را نمایشی از محصولات این برند در طول 10 سال آینده دانسته است، که تمام مدل‌های آینده از جمله نسل جدید اپسیلون را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

انتظار داریم که تا قبل از پایان سال 2023، نسل جدید لانچیا اپسیلون در دو نسخه برقی و پلاگین-هیبرید و براساس پلتفرم مشترک با نسل فعلی فیات 500، وارد بازار شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران