• وولينگ ميني EV کانورتيبل

کوچکترین خودروی برقی روباز در جهان

معرفی وولینگ مینی EV کانورتیبل

12 شهریور 1401 16:45

وولینگ مینی EV، یک خودروی برقی کوچک است که از سال 2020 در بازار حضور دارد و البته با استقبال مشتریان روبرو شده است، به نحوی که سال گذشته 470 هزار دستگاه از آن به فروش رسید و در نیمه نخست سال جاری نیز موفق به جلب نظر 196 هزار مشتری شده است.

با توجه به ابعاد وولینگ مینی EV کانورتیبل با طول 3.059 متر، این خودرو با عنوان کوچکترین خودروی برقی روباز در جهان معرفی شده است.مطمئنا یکی از عوامل استقبال از این خودرو، قیمت 4700 دلاری نسخه پایه است، ولی سایک-جی‌­ام-وولینگ به عنوان سازنده این خودرو، به این نتیجه رسیده که نسخه‌­های گران‌تری از این محصول را نیز عرضه کند. به همین دلیل بوده که یک سال و نیم پس از معرفی وولینگ مینی EV روباز، اکنون این خودرو در آستانه ورود به بازار قرار دارد.

با توجه به ابعاد وولینگ مینی EV کانورتیبل که در طول، عرض و فاصله محورها به ترتیب 3.059، 1.521 و 2.01 متر اعلام شده، این خودرو با عنوان کوچکترین خودروی برقی روباز در جهان معرفی شده است. البته طول بدنه اسمارت فورتو روباز کمتر از این خودرو و برابر با 2.695 متر است ولی براساس اعلام رسانه­‌های چینی، تولید این محصول در آینده نزدیک به پایان می‌­رسد.

سقف وولینگ مینی EV کانورتیبل به صورت برقی جمع می­‌شود، اما قفل متصل به ستون جلو باید به صورت دستی باز شود. سقف پارچه­‌ای این خودرو را می­‌توانید در رنگ مشکی یا زرشکی burgundy سفارش داد.

وولینگ مینی EV کانورتیبل

غیر از نصب میله­‌های حفاظتی، صندلی‌های ردیف عقب نیز حذف شده است، که البته جای خالی آن‌ها چندان محسوس نیست.

طراحی کابین وولینگ مینی EV کانورتیبل با  نسخه هاچ‌بک یکسان است، ولی تمام امکانات رفاهی قابل سفارش شامل تهویه مطبوع، گرمکن، سیستم صوتی، دوربین دید عقب و پشت آمپر دیجیتال در این نسخه موجود است.

مشخصات فنی وولینگ مینی EV کانورتیبل با کامل‌ترین تریم از نسخه هاچ‌بک یعنی Gameboy برابر است. بنابراین در عوض موتور برقی پایه با 27 اسب­‌بخار قدرت، نمونه نیرومندتر با 41 اسب­‌بخار قدرت و باتری به ظرفیت 26.5 کیلووات ساعت در این مدل نصب شده است. با توجه به افزایش 93 کیلوگرمی وزن نسخه روباز و رسیدن وزن کلی وولینگ مینی EV کانورتیبل به 925 کیلوگرم، شعاع حرکتی این خودرو از 300 به 280 کیلومتر کاهش یافته است. حداکثر سرعت این مدل نیز صد کیلومتر برساعت خواهد بود.

وولینگ مینی EV کانورتیبل

از قیمت وولینگ مینی EV کانورتیبل اطلاعی نداریم، ولی انتظار می­‌رود که با رقمی در حدود یک و نیم برابر گران‌تر از تریم Gameboy در وولینگ EV هاچ‌بک روبرو باشیم یعنی چیزی در حدود 16 هزار دلار.

ثبت نام وولینگ مینی EV کانورتیبل از اواخر ماه سپتامبر آغاز خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران