• بنتلي بنتايگا EWB مولينر

پرچمدار جدید شرکت

معرفی بنتلی بنتایگا EWB مولینر

2 شهریور 1402 13:19

بنتلی رسما اعلام کرده که نسخه Extended Wheelbase (EWB) مولینر از مدل بنتایگا، با فاصله محوری کشیده و فضای کابین بیش‌تر، پرچمدار این برند خواهد بود.

این خودرو توسط مولینر طراحی شده و هنر را روی چرخ‌ها به تصویر می‌کشد. تغییرات و اصلاحات تنها شامل ظاهر خودرو بوده، زیرا پیشرانه آن همان نیروگاه ۴ لیتری توئین‌توربوشارژ استاندارد است‌‌. این پیشرانه می‌تواند ۵۴۲ اسب‌بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده توسط گیربکس هشت سرعته اتوماتیک آن به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود.

بنتلی بنتایگا EWB مولینر

بنتلی بنتایگا EWB مولینر را می‌توان با چیدمان 4+1 و یا 4 صندلی سفارش داد. تمامی صندلی‌ها به طور استاندارد از نوع Airline هستند، که بنتلی ادعا می‌کند پیشرفته‌ترین نوع صندلی خودرو در تمام دنیا محسوب می‌شود. این نوع صندلی ۱۲ موتور الکتریکی داشته و در ۲۲ جهت قابل تنظیم است‌‌.

مشتریان بنتلی EWB می‌توانند صندلی‌های ایرلاین را به عنوان یک آپشن سفارش دهند، اما در نمونه مولینر کاملا استاندارد تعبیه شده است. موردی که نسخه مولینر را متمایز کرده، روکش چرمی Harmony Diamond Quilt مولینر برای صندلی‌ها و پنل درهاست.

بنتلی بنتایگا EWB مولینر

کابین این محصول از پشم ۱۰۰ درصد، چوب Grand Black و روکش الماس سه بعدی کنسول میانی ساخته شده است. نام مولینر روی صندلی‌ها دوخته شده است. چرمی که در سرتاسر کابین خودرو استفاده شده، از نوع Olive Tan است. این نوع چرم ارگانیک بوده و با استفاده از موادی تولید می‌شود، که در صنعت تولید روغن زیتون کاربرد دارد. کفپوش‌ها از نایلون ۱۰۰درصد بازیافت شده هستند.

همچنین ویژگی Diamond Illumination بنتلی (نورپردازی الماس‌گونه)، به طور استاندارد برای این محصول ارائه می‌شود. این سیستم شامل ۱۲ LED روی هر در جلو و ۲۲ LED روی هر در عقب است. نحوه کارکرد این سیستم این گونه است که نور محیطی از شکاف‌های الماسی بسیار کوچک روی چرم درها پخش می‌شود. این شکاف‌ها کوچک‌تر از یک میلی‌متر هستند‌.

مولینر نشانه‌هایی از طراحی منحصربه‌فرد خود را در نمای خارجی شاسی‌بلند بنتلی نیز اعمال کرده است. رینگ‌های ۲۲ اینچی، طرح دبل دایموند جلوپنجره، ورودی‌های هوا کروم و رنگ نقره‌ای مات قاب آیینه‌های جانبی، از این نشانه‌ها هستند.

بنتلی بنتایگا EWB مولینر

خریداران بنتایگا EWB مولینر، می‌توانند نسخه بلک‌لاین را انتخاب کنند. در این نسخه، تمام ویژگی‌های ظاهری کرومی، به رنگ مشکی پیانویی تبدیل شده است.

همان‌طور که اشاره شد، پیشرانه این خودرو مشابه پیشرانه نسخه استاندارد بوده و در مدت زمان ۴.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت می‌رسد. حداکثر سرعت آن 290 کیلومتر برساعت است.

قیمت این شاسی‌بلند لوکس هنوز اعلام نشده است. قیمت نسخه استاندارد با فاصله محوری کوتاه به حدود ۲۰۰ هزار دلار می‌رسد. قیمت نسخه مولینر با فاصله محوری کوتاه برابر ۳۰۰ هزار دلار است. بنابراین قیمت بنتایگا EWB مولینر گران‌تر خواهد بود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران