• فولکس واگن ساويرو

مخصوص بازار آمریکایی جنوبی

معرفی فولکس واگن ساویرو

8 شهریور 1402 19:59

ساویرو (Saveiro) کوچک‌ترین پیکاپ‌تراک کمپانی فولکس‌واگن است، که اولین بار در سال ۱۹۸۲ معرفی شد و در آمریکای جنوبی به فروش می‌رسد. نام این محصول از قایق سنتی مخصوص ماهیگیری برزیلی گرفته شده است.

اکنون این پیکاپ با یک تریم سطح بالا برای سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود. البته ارتقاهای دیگری نیز برای آن ‌وجود دارد. برای مثال، ظاهر جلویی باز طراحی شده، تجهیزات استاندارد بیش‌تری ارائه می‌شود و موتور ارتقا یافته است.

طراحی فولکس واگن ساویرو

ویژگی‌های ظاهری جدید آن، مانند کاپوت بلندتر، جلوپنجره جدید و نوار کرومی بین چراغ‌های جلو، جلوه کامل‌تر و بالغ‌تری را ایجاد کرده‌اند. در نمای جانبی، گلگیرهای عضلانی‌تر و محافظ‌هایی برای بدنه دیده می‌شود. ضمنا رینگ‌های ۱۵ اینچی برای تمامی نسخه‌ها در نظر گرفته شده است.

در بخش عقب ساویرو، رنگی تیره چراغ‌‌ها را احاطه کرده است. حروف نام ساویرو نیز در مرکز این بخش قرار دارد. پنج رنگ بدنه برای مشتریان در دسترس است که به تریم انتخابی بستگی دارد؛ خاکستری Oliver (برای تریم‌های Trendline و Extreme)، خاکستری Moonstone (برای تریم Extreme)، مشکی Ninja، نقره‌ای Sirius و سفید Crystal.

کابین و امکانات فولکس واگن ساویرو

چهار تریم مختلف برای این پیکاپ ارائه شده است. همه چهار تریم، ویژگی‌هایی مانند سنسورهای پارک عقب، کنترل پایداری الکترونیکی، کمک به حرکت در سربالایی و ترمزهای دیسکی هر چهار چرخ دارند.

ساویرو Extreme به طور استاندارد تجهیزاتی مانند نمایشگر لمسی اطلاعات و سرگرمی با پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو، چهار اسپیکر، دوربین پارک، مه‌شکن و کنترل فشار باد تایر دارد. علاوه‌براین امکانات، دکمه مخصوص آفرود، که سیستم کنترل فرود از سراشیبی را فعال می‌کند، به صورت آپشنال در دسترس است.

مشخصات فنی فولکس واگن ساویرو

هر چهار تریم به پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده‌‌اند، که ۱۱۶ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۷ نیوتن‌متر گشتاور دارد. نیروی تولید شده توسط گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود‌.

تریم سطح بالایی که برای مدل سال ۲۰۲۴ معرفی شده، Extreme است. برای این تریم، رینگ‌های ۱۵ اینچی ویژه، نشان ویژه مشکی پیانویی روی ستون B، استیکر روی کاپوت، نوار مشکی مات بین چراغ‌های عقب، صندلی‌های چرمی و تریم خاکستری روی تکیه‌گاه دست و درها در نظر گرفته شده است.

برنامه تولید فولکس واگن ساویرو

۴۱ سال از فروش ساویرو در برزیل می‌گذرد و تاکنون بیش از ۱.۶ میلیون دستگاه از آن به مشتریان تحویل داده شده است. احتمالا نسخه جدید ساویرو از اواخر سال جاری عرضه شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران