• آلفارومئو 33 استراداله - Alfa Romeo 33 Stradale
  • آلفارومئو 33 استراداله

در تیراژ محدود 33 دستگاه

معرفی آلفارومئو 33 استراداله

10 شهریور 1402 21:46

مدت‌ها پس از پایان تولید آلفارومئو 8C در سال 2010، قرار بود جانشین این خودرو در سال 2018 معرفی شود، که البته این اتفاق رخ نداد. اکنون در سال 2023، خودروی ویژه دیگری به نام 33 استراداله از طرف آلفارومئو معرفی شده، که میراث­‌دار خودرویی به همین نام است، که در اواخر دهه 60 میلادی عرضه شد.

طراحی آلفارومئو 33 استراداله

بدنه چشمگیر آلفارومئو 33 استراداله توسط شرکت اتاق‌سازی کاروزریا تورینگ سوپرلگرا ساخته شده است، که پارسال هم مدل سفارشی جولیا SWB زاگاتو را ساخت.

آلفارومئو 33 استراداله - Alfa Romeo 33 Stradale

آلفارومئو 33 استراداله براساس شاسی مونوکوک فیبرکربن با سازه آلومینیومی H-شکل گرفته است، درحالی‌که سقف آن از ترکیب آلومینیوم و فیبرکربن، حاشیه پنجره­‌ها از فیبرکربن و شیشه عقب از پلی کربنات ساخته شده است. درهای پروانه‌­ای، یکی دیگر از ویژگی‌های ظاهری این خودرو به‌شمار می­‌آید.

کابین و امکانات آلفارومئو 33 استراداله

کابین آلفارومئو 33 استراداله در دو تم مختلف تریبوتو (Tributo) و آلفا کورسه (Alfa Corse) ارائه می‌شود، که اولی از مدل کلاسیک الهام گرفته است، درحالی‌که دومی چهره‌­ای اسپرت‌تر را نمایش می­‌دهد. به منظور افزایش تمرکز بر رانندگی، کابین آلفارومئو 33 استراداله در کمال سادگی طراحی شده و البته به پیشینه خود در دهه 60 میلادی هم وفادار است.

آلفارومئو 33 استراداله - Alfa Romeo 33 Stradale

پدال‌های آلومینیومی پشت فرمان، چرم، فیبر کربن، آلومینیوم و آلکانترا، احساسی خوشایند را تداعی می­‌کند. شماره هشت رقمی VIN هریک از نمونه‌های این خودرو که توسط مالک انتخاب شده، در کنسول میانی نصب خواهد شد.

مشخصات فنی آلفارومئو 33 استراداله

قوای حرکتی آلفارومئو 33 استراداله از پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توئین توربو تامین شده است، که 620 اسب‌­بخار قدرت را از طریق گیربکس 8 سرعته دوکلاچه خودکار به محور عقب انتقال می‌­دهد.

نکته جالب این‌که براساس اعلام سازنده، پیشرانه مذکور درواقع نسخه تغییریافته از نسخه 2.9 لیتری است که در جولیا و استلویو کوادروفولیو نصب می­‌شود. بنابراین انتظار می­‌رود که گشتاور آن هم در محدوده 600 نیوتن‌متر باشد.

شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت این خودرو به ترتیب 3 ثانیه و 333 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

آلفارومئو 33 استراداله - Alfa Romeo 33 Stradale

نیروی توقف آلفارومئو 33 استراداله از دیسک‌های کربن-سرامیک ساخت برمبو تامین شده، درحالی‌که سیستم تعلیق به صورت دوبل جناغی در محور جلو با کمک‌­فنرهای فعال و سیستم افزایش ارتفاع محور جلو طراحی شده است.

آلفارومئو از ساخت نسخه برقی 33 استراداله هم خبر داده است، که 750 اسب‌بخار قدرت و 1350 نیوتن‌متر گشتاور و شعاع حرکتی 450 کیلومتر (برمبنای WLTP) را در اختیار این خودرو قرار می­‌دهد. این ارقام با مشخصات گرن‌توریسمو فولگوره شبیه به نظر می‌­رسد، اما مازراتی از اعلام اشتراک فنی این دو مدل خودداری نموده است.

آلفارومئو 33 استراداله - Alfa Romeo 33 Stradale

برنامه تولید آلفارومئو 33 استراداله

بنابر اعلام آقای ژان-فیلیپ ایمپاراتو مدیرعامل آلفارومئو، این شرکت قصد دارد خودروهای سفارشی دیگری هم تولید کند.

آلفارومئو 33 استراداله در تیراژ 33 دستگاه ساخته خواهد شد. تمامی نمونه‌­ها در جریان رویدادی خصوصی که در حاشیه گرندپری مونزا 2022 برگزار شده، به خریداران نمایش داده شده است. به واسطه سفارشی‌­سازی گسترده، هیچکدام از نمونه­‌های این خودرو به یکدیگر شباهت ندارند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران