• کانسپت کوپرا راوال
  • کانسپت کوپرا راوال
  • کانسپت کوپرا راوال
  • کانسپت کوپرا راوال
  • کانسپت کوپرا راوال

هاچ‌بک برقی اسپرت از زیرمجموعه فولکس

معرفی کانسپت کوپرا راوال

24 شهریور 1402 13:13

کانسپت فولکس‌واگن ID.GTI، در نمایشگاه خودرو مونیخ حاضر شد و توجهات زیادی را به خود جلب کرد. علاوه بر این کانسپت الکتریکی، کوپرا نیز کانسپت راوال - Raval - را ارائه داد. این کانسپت پیش‌نمایشی از مدل تولیدی در سال ۲۰۲۵ است.

راوال طراحی شده است تا نسل جدیدی از مشتریان را که به دنبال خودرویی شهری، سرکش و تماما الکتریکی هستند جذب کند. نام راوال، از محله‌ای در بارسلونا گرفته شده است و این خودرو نیز در مارتورل اسپانیا تولید می‌شود.

کانسپت کوپرا راوال

طراحی آن زاویه‌دار و تهاجمی است و چراغ‌های مثلثی‌شکل دارد. ورودی‌های هوای آن روکشی همانند فیبرکربن دارند. قطعا این روکش در نسخه تولیدی حذف می‌شود؛ اما می‌توان انتظار چنین بدنه تیز و زاویه‌داری را با ترکیبی از خطوط نرم، برای تولید داشت. همچنین احتمالا نمای بخش عقبی نیز اصلاح شود؛ زیرا اکنون یک دیفیوزر و اسپویلر بزرگ دارد.

طول کوپرا راوال به ۴۰۳۰ میلی‌متر می‌رسد که ۲۹ میلی‌متر کوتاه‌تر از سئات ایبیزا است. این خودرو طبق پلتفرم MEB Small / Entry ساخته شده و یک موتور الکتریکی در بخش جلویی دارد، که ۲۲۳ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این شرکت شتاب صفر تا صد را برابر ۶.۹ ثانیه اعلام کرده و برد حرکتی آن نیز ۴۴۰ کیلومتر است.

کانسپت کوپرا راوال

این اعداد و مشخصات، تقریبا با کانسپت فولکس‌ واگن ID.2all یکسان هستند. این خودرو نیز از موتور ۲۳۳ اسب‌بخاری نیرو می گیرد و طول آن ۴۰۵۰ میلی‌متر است. شتاب صفر تا صد آن نیز به ۷ ثانیه می‌رسد. برد آن برابر ۴۵۰ کیلومتر بوده و حداکثر سرعتش ۱۶۰ کیلومتر برساعت است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران