•  جشن صدمين فروش تويوتا سوپرا GT4

تنها سه دستگاه در جهان

جشن صدمین فروش تویوتا سوپرا GT4

28 شهریور 1402 15:45

شرکت تویوتا، فروش صدمین مدل مسابقه‌ای سوپرا GT4 را جشن می‌گیرد. این شرکت کمی آزادی‌عمل به آن داده و نسخه بدون قوانین روز پیست ساخته است. تنها سه دستگاه از این خودرو تولید می‌شود و بنابراین کمیاب‌ترین محصول تویوتا خواهد بود. 

رنگ بدنه آن نارنجی پلاسما بوده و طبق مدل GT4 ساخته شده است؛ اما از آن‌جایی که مجبور نبود قوانین مسابقه GT4 را رعایت کند، پس تویوتا یک کاپوت بزرگ‌تر را برای آن قرار داده تا بتواند موتور ۳ لیتری شش سیلندر توربوشارژ را جای دهد. خروجی این پیشرانه به ۴۴۴ اسب‌بخار قدرت می‌رسد. 

 جشن صدمین فروش تویوتا سوپرا GT4

مهندسان قصد داشتند تا مشتریان صدای بهتری را هنگام رانندگی بشنوند. بنابراین یک سیستم اگزوز جدید تعبیه شده است، که صدا خفه‌کن ندارد. تویوتا گفته که هدف آن‌ها، تقویت صدای خودرو و رضایت‌بخشی آن است. 

نشانه‌های ظاهری نسخه محدود و ویژه سوپرا، شامل آینه‌های جانبی فیبرکربنی، قطعه‌های آیرودینامیکی برای افزایش چسبندگی، چراغ‌های جلو LED و صندلی سرنشین است. یک Power Stick وجود دارد، که خروجی موتور را کنترل می‌کند و همرنگ بدنه خودرو است. 

در فضای داخلی این نسخه خاص از سوپرا، نشان 100 Edition روی صندلی‌ها دوخته شده و نشان ویژه روی داشبورد است. همین لوگو، روی بدنه خودرو نیز  دیده می‌شود تا زمانی که در پیست نیست، ایمن باشد.

 جشن صدمین فروش تویوتا سوپرا GT4

نمای خارجی این خودرو از نسخه جاده‌ای سوپرا جی آر GT4 100th Edition Tribute الهام گرفته که ۱۰۰ دستگاه از آن در اروپا عرضه شد. اما سوپرا GT4 100 Edition بسیار خاص تر و کمیاب‌تر است؛ زیرا تنها سه دستگاه از آن تولید می‌شود که یکی برای آسیا، یکی برای اروپا و دیگری برای آمریکای شمالی است. 

نحوه انتخاب شدن سه خریدار این خودرو هنوز مشخص نیست. اما تویوتا قصد دارد که ۲۳۵,۴۸۲ دلار را برای آن دریافت کند. 

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران